Citroen C-Elysee

Preuzeto sa: Novosti.rs
Na ovogodišnjem Sajmu automobila u Beogradu, kompanija "Vitro Group Inc" premijerno je predstavila najnoviji model francuskog proizvođača - "Citroen C-elise". Ovo vozilo, kako tvrde u kompaniji, posebno je osmišljeno da dugo godina služi svojim vlasnicima na tržištima gde putna mreža, kvalitet goriva i uslovi eksploatacije nisu kao u zemljama zapadne Evrope.
Sa sedan modelom "C-elise", poznata francuska kompanija "Citreon" odgovara konkurenciji, čini se, "jakim adutom".
Izgled, izdržljivost, komfor, motoristika i opšti osećaj zadovoljstva kod ovog modela sa četvoro vrata potpuno su jedinstveni, poručuju iz "Citroena". Karoserija je harmonična, prijatna za oko i donosi osećaj robusnog vozila, zajedno sa širokim rasponom točkova i snažnim linijama.
U unutrašnjosti vozila vlada elegantni dizajn od materijala koji su odabrani tako da budu atraktivni, izdržljivi i laki za održavanje. Isporučuje se sa novim "VTi 72" benzinskim motorom, koji je specijalno dizajniran da optimizuje sve performanse u posebno teškim uslovima eksploatacije. Pored ovog, dostupan je i jači motor "VTi 115" s manuelnim ili automatskim menjačem, kao i dizel agregat "HDi 92" uz prosečnu potrošnju od svega 4,1 l/100 km.
U "Citroenu" ističu da se na bezbedonosnim sistemima najnovije generacije nije štedelo. U početnoj opremi su i prednji i bočni vazdušni jastuci za vozača i suvozača. Pri tome, vazdušni jastuk je izrađen od poliamida, sa senzorom koji meri usporavanje vozila. Ukoliko je pređena referentna vrednost usporavanja (prilikom sudara), sagorevanjem eksplozivnog punjenja oslobađa se azot koji otvara i naduvava jastuk. U nekoliko milisekundi taj jastuk se odmah i isprazni.
Standardni deo opreme su ABS (sistem protiv blokiranja točkova), AFU (pomoć pri naglom kočenju) i ESP (sistem kontrole stabilnosti).
Najjeftiniji model s motorom 1.2 sa 72 KS (0-100 km/č - 15,9 sekundi, maksimalna brzina 160 km na čas) i paketom opreme "atrakšen" košta 9.980 evra.
Pored nabrojanih bezbednosnih sistema, u ovom nivou opreme su i daljinsko centralno zaključavanje, putni računar, servo volan, radio s antenom i zvučnicima.
Da biste imali i klima-uređaj, potrebno je da doplatite 800 evra ili da kupite "C-elise" s višim paketom opreme "komfort", koji košta 11.180 evra, ali ima (dodato na "atrakšen" nivo) i klima-uređaj, audio-sistem CD-MP3, prednja svetla za maglu, električno podesive retrovizore s grejačima... Najskuplja verzija benzinca je sa motorom 1.6 (115 KS) i paketom opreme "ekskluziv", koja košta 14.080 evra.
Ovu limuzinu dugu 4.427 mm (širina 1.748, visina 1.953 mm), koja ima veliki prtljažni prostor od 506 litara, možete kupiti i sa dizel agregatom 1,6 HDi (92 KS). Najjeftiniji dizelaš "C-elise" ("atrakšen") košta 12.280, sa paketom opreme "komfort" staje 13.480, a u varijanti "ekskluziv" - 14.280 evra.
Na sajmu su premijerno oni i Mazda zaključali sva vozila kao da su došli u muzej.
"U "Citroenu" ističu da se na bezbedonosnim sistemima najnovije generacije nije štedelo.."
Dakle, u Citroenu još nisu stigli do generacije vazdušnih zavesa..? Nerazumljiv potez.
@ Dikh tu kava
Verovatno će N-Cap pokazati zone gužvanja. I verovatno će u poređenju sa Loganom, ovaj tekst piti vodu