Predstavljamo: Ford C-Max Energi (USA)

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Kada je Ford odlučio pre nekoliko godina da ponudi C-Max i američkim kupcima, publika se našla u čudu
Na ovom tržištu važi standardno pravilo da je veće uvek bolje pa se činilo da automobil na platformi Ford Focusa, koji je pri tom manji nego Fordov najmanji crossover, Escape, nema smisla.
Planirana je bogata ponuda atmosferskih i turbo (EcoBoost) benzinskih motora, ali se na kraju dana ponuda zasnivala samo u hibridu sa 2.0L motorom i 188 ks. Nakon solidnog početnog uspeha, u kome je čak uspeo da nadmaši popularnu Toyotu Prius V, američki proizvođač vozila je za 2013. godinu proširio ponudu i sa električnim plug-in hibridom, koji nosi Energi oznaku.

Sa početnom cenom od $33,745, C-Max Energi ulazi u klasu u kojoj se nalaze još dva slična automobila - $32,795 Toyota Prius Plug-In i $39,995 Chevrolet Volt.
Kao i nešto jeftiniji C-Max hibrid, Energi ima bateriju koja se nalazi na mestu gde se kod većine automobila nalazi rezervna guma, ali ono šta razlikuje dva modela je podatak da Energi može da pređe do 32 kilometra sa električnim motorom pre nego što se upali benzinski motor. Baterije mogu da se napune za samo 2.5 sata sa 240 V punjačem ili sedam sati korišćenjem standardnog 120 V punjačem.

Kada spominjemo benzinski motor, da kažemo da je u pitanju isti motor koji je pokretao prethodnu generaciju Focusa, a zahvaljujući električnom motoru ukupna snaga je povećana sa 141 ks na 188 ks.
C-Max je jedno od vozila koje je najviše oduševio novinare. I pored visoke težine, koja iznosi 1,754 kg (ili skoro 450 kg više nego Focus na kome je zasnovan), za jedan električni automobil Energi pruža solidne performance sa ubrzanjem do 100 km/h za 7.9 sekundi i maksimalnom brzinom limitiranom na 166 km/h.
Pored visoke udobnosti i tihe vožnje, jedna od najpozitivnijih karakteristika ovog vozila je njegov enterijer. U stilu evropskih automobila, C-Max Energi pruža premijum enterijer sa bogatom opremome i visokom preglednošću.
Sa većom cenom od $7,750 u poređenju sa C-Max hibridom i skoro duplo većom cenom od osnovnog Focusa sa četvoro vrata, Energi svakako nije jeftin automobil i njegovo tržište je limitirano. Iako je tržište električnih automobila još uvek limitirano, nema sumnje da će ipak ući u istoriju kao jedan od prvih uspešnih takvih vozila.
Autor: Talladega
Slike: Ford