home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa: Superauto.rs

Kada pričamo o južnokorejskoj automobilskoj industriji, većini je prva asocijacija proizvođač Hyundai, koji je u proteklih dvadesetak godina, stasao u pravog globalnog giganta, spremnog da se uhvati u koštac ne samo sa američkim, pa i evropskim proizvođačima, već u poslednje vreme, i sa vodećim automobilskim korporacijama iz susednog Japana. Međutim, ono što je interesantno u celoj ovoj priči jeste da Hyundai zapravo i nije najstariji proizvođač automobila na teritoriji Južne Koreje, već ta čast pripada kompaniji Kia, koja trenutno posluje u okviru pomenute Hyundai grupacije.

Osnovana je davne 1944. godine, a primarna delatnost tada, bila je, ma kako to sada zvučalo čudno, proizvodnja čeličnih cevi i delova za bicikle. Nakon ovladavanja kompletnom proizvodnjom biciklova 1951. godine, kompanija je šest godina kasnije u svoj portfolio uvrstila i motocikle, a zatim kamione (1962. godine), te na kraju, 1974. godine, i automobile. Godine 1986. počinje praktično pravi, moderniji život kompanije kada su u pitanju putnički automobili, budući da se ulazi u partnerstvo sa Fordom, te otpočinje proizvodnja nekoliko modela baziranih na Mazdinim vozilima. Svi se sećamo modela Pride, koja je zapravo bila Mazda 121, odnosno manje poznata Ford Festiva, namenjena tržištu Azije i Okeanije. No, isto tako malo ljudi zna da je ne tako davno, 1997. godine, u naletu velike recesije koja je pogodila region Azije, Kia zapravo bankrotirala, te je godinu dana kasnije, kupljena od strane Hyundai korporacije, u čijem se okrilju nalazi i dan-danas, sa oko 34% vlasništva. Inače, interesantno je i poreklo samog imena Kia, koje je nastalo od skraćenica koje znače “uzdići se iz Azije”...

Tekst i fotografije: Đorđe Pavićević

Zbog čega vam sve ovo pričamo..? Pa, pre svega da bismo pojasnili koliko je zapravo Kia specifična kompanija. Iako bogata tradicijom, pa čak i iskustvom, često je tokom svoje istorije imala velike uspone i padove, te bivala prinuđena da počinje praktično ispočetka. Nakon konsolidacije krajem XX veka, počinje jedna potpuno nova, a slobodno se može reći i neočekivano uspešna priča, koja nesmanjenim tempom traje i dan-danas. Veliki uspeh koji je Kia postigla sa SUV modelima Sportage i Sorento, “prelio” se i na manje automobile Picanto i Rio, ali je prava evropska revolucija nastupila sa dolaskom u C segment i prvom generacijom modela Cee’d. Dizajniran, proizveden i prodavan na tržištu Evrope, vrlo brzo se “uvukao pod kožu” većini ljudi koji su tražili porodični automobil sa najboljim odnosom dobijeno-uloženo, a fantastična garancija od čak 7 godina, odnosno više nego dvostruko u odnosu na tadašnji trend, bila je u tom trenutku apsolutni šok za većinu evropskih proizvođača – “starosedelaca”.

Kompletan članak na sajtu Superauto.rs



čitanja : 5039



Komentari

Korejski tigar...u prvi mah sam zbog tog komičnog naslova pomislio da je u pitanju još jedan "genijalan" test "Kurira", ha ha ! :)

Autor Nitro 03 Sep 2013, 09:44

Ne tigar vec zmaj! :)

Autor carobnjak 03 Sep 2013, 09:58

Na stranu funkcionalnost, uživo priznajem da izgleda fenomenalno. Ovaj motor verujem da će se pokazati kao jedan od najvećih promašaja. Subjektivno, mnogo bolja varijanta za grad jeste 1.4, osim ako se ne planira konstantno divljanje po autoputevima. Vredelo bi videti te male turbo-benzince u najavi..

Autor Dikh tu kava 03 Sep 2013, 10:50

Pretpostavljam da Tigar nije slucajno u naslovu jer se novi Kijin korporativni izgled zove "Tiger's Nose"...

Autor klaxx 03 Sep 2013, 10:58

Voleo bih da mi neko objasni zašto će motor 1.6 GDI da se pokaže "kao jedan od najvećih promašaja".
Nije trajan i pouzdan kao njemu slični?
Nama turbinu? Pa nema da "zvekne"?
Troši značajno više od ostalih atmosferaca od 130-140ks?
Nije elastičan koliko ostali atmosferci koji najveću snagu razvijaju na 6.300 rpm?
Znam, setih se... Problem sa ugradnjom plina u GDI... Uzmite i30 za tržište Srbije, sa 1.6 MPI motorom... Ili dizel.
Mada, siguran sam da i oni neke značajne mane imaju

Autor co-driver 03 Sep 2013, 11:01

Motor sigurno nije savrsen kao Opelov... :)

Autor carobnjak 03 Sep 2013, 11:24

Voleo bih da vidim ko nudi vise za ovaj novac koliko kosta test vozilo...

Autor carobnjak 03 Sep 2013, 12:22

Tačno i tačno. Samo treba dovoljno dugo voleti, trud se uvek isplati..

Autor Dikh tu kava 03 Sep 2013, 12:27

Covek ocito prob'o samo benzinjaru 1.4 kod njih pa zato i kudi ovaj novi 1.6. I to ga zalepi kao da je EFI iz floride. A motor sasvim ok u svom svetu Nisam cuo da je nekom otisao lanac ili bilo sta drugo il da trosi vise i gore ide od bilo kog 1.6 16 V motora

Autor Sopalovic 03 Sep 2013, 13:28

"Ni maksimalni obrtni moment od 165 Nm, pri takođe povisokih 4850 o/min ne pomaže baš puno, te se agregat čini pomalo lenj i subjektivno slabiji nego što je zaista, naročito pri nižim režimima rada."

Kaže autor testa.

"Novi Kappa 1.2 T-GDI je 4-cilindrični motor zapremine 1.248 ccm, a koji obećava slične performanse kao postojeći 1,6-litarski motor."

Kaže PR Kia motors https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2013/03/28/kia-u-zenevi-predstavila-nove-turbo-motore

"The engine is too flat at low revs, which has an impact on refinement as well as pace. The Ceed is a good to drive as rivals."

Kaže Whatcar?

"Vidite, gospodine, za ovaj motor se ne isplati ugradnja plina, još kod nas nema adekvatnog uređaja, a cena tamo gde ga ima je oko 1500-2000 evra.."

Kaže "prodajni savetnik". Kao da me baš interesuje ugradnja plina, al čovek osetio potrebu da kaže. Za razliku od "MPI"...

S druge strane, mogu da se nađu i suprotne impresije, ja samo izabr'o na osnovu svega pomenutog da se priklonim subjektivnoj školi mišljenja da ovaj motor nije baš nešto što treba da mi se visoko kotira na listi potencijalne kupovine, jer, na kraju krajeva, sve se na kraju svede na subjektivizam, iako se čovek često trudi da bude objektivan..

Meni trenutno ni iz džepa, ni u džep, al je moglo iz džepa, bukvalno sam bio na korak od uletanja u kredit za ovaj motor al' u ceed-u, a onda "covek ocito prob'o" i 1.4, pa se prijatno iznenadio, kren'o da razmišlja (u međuvremenu, bolji utisak ostavili i 1.6 kod Aurisa, a o 1.8 kod Honde i da ne govorim, bez obzira što je 1.8, a ne 1.6, kao ovaj GDI)... i spletom srećnih okolnosti na kraju čovek ipak uz'o nešto treće..
Svako neka raspolaže svojim novcem kako hoće, ja interes nemam, za razliku od dilera, koji su u krajnjoj liniji ipak ljudi, pa pošto u vreme krize cilj ne bira sredstvo, valja upumpati par crvića i diskreditovati ljude i putem komentara.. Naravno, podrazumeva se da to ovde nikako nije slučaj.. ;)

Autor Dikh tu kava 03 Sep 2013, 14:31

Vise se isplati onaj 1.4..

Autor NemanjaBB 03 Sep 2013, 14:47

"Tacno i tacno ..." ali je na osnovu svega sto se citira kao "objektina podloga" za tezu da je 1.6 GDI promasen motor nije tek "subjektivno", vec olako ubezrazlozno "pristrasno", a sve to samo da bi se sebi kao mudro odabrano opravdalo "nesto trece". Nema sumnje da je svako za sebe najpametniji,ali je i uz tu pobudu isforsirano.
A cak i oni koji nikada nista o "momentu" znali nisu, saznali su da je jako bitan oblik krive obrtnog momenta, a ne samo dva citirana podatka,koji sami za sebe ne govore skoro nista.
Ja sam inace vozio i 1.4 MPI i 1.6 GDI i ne bih rekao da je 1.4 bolji i/ili elasticniji. Naprotiv. Mrtva trka. 16 V. Dok se 1.6 ne razgoropadi, pa ubrzava skoro kao i megane 1.2 tce sa 130 ks . Ali za par iljadi eura manje

Autor Sopalovic 03 Sep 2013, 15:19

Nego je l neko već čuo da je 1.6 GDI najbolji motor na svetu, i to objektivno? Kažu da kida, ugrađuju ga u KIA-u i Hyundai..
Tim povodom, motoru u čast, pala je odluka: otvaram Twitter nalog, npr. @16GDInajbolji, dijagnoziram da ni za follower-e nema da bude brige..

Autor Dikh tu kava 03 Sep 2013, 16:53

Dikh tu kava
Tvoju "presudu" od 10.50 za 1.6 GDI "da će se pokazati kao jedan od najvećih promašaja" ti zasnivaš na citatima od 14.31? Jedno sa drugim veze nema,znas i sam.
Za tvoj info,accord 2.0 moment razvija na 4.800 rpm.I on se vec pokazao "kao jedan od najvećih promašaja"?Ne primetih.

Autor co-driver 03 Sep 2013, 18:54

Kažu mudraci da nije presudno na koliko O/min neki motor razvija najveći o. momenat, već koliki procenat o. momenta isporučuje na najčešće eksploatisanom broju obrtaja. Ko sam ja da tvrdim suprotno.. A u toj najčešće zamišljenoj situaciji, nema potrebe potezati za 1.6, bolji i jeftiniji izbor je 1.4. Negde sam i napisao da je 1.6 verovatno bolji izbor za autoput, ko ga često tamo vozi.. Svima vama sve najbolje..

Autor Dikh tu kava 03 Sep 2013, 20:04

@ Dikh tu kava
Pa seti se onih Hyundaijevih konjskih snaga i ortnog momenta iz 1.4 motora u osnovnoj ponudi!
Šta ti vredi ako 109KS isporučuje na 6.000 obrtaja, a kriva obrtnog momenta pada na 5.800 obrtaja.
Volkswagen se hvali upravo motorima koji isporučuju konstantan obrtni moment iako ne izvlače ONOLIKO KS ko što nudi konkurencija.
Recimo probaj Golf 6 sa 1.4 motorom i Astru H 1.4, na papiru isto, u praksi deseto, a onda uporedi to sa i30 motorom 1.4

Autor Enough 03 Sep 2013, 20:12

Los pokusaj relativizovanja totalnog promasaja

Autor co-driver 03 Sep 2013, 20:50

Ali je zato direktor VW pitao svoje saradnike:
"Zašto mi ne možemo da napravimo ovakav automobil?"
Pri tome je mislio na i30, jer je sedeo u tom autu. Ima negde Youtube.

Autor Marqqqoni 03 Sep 2013, 20:58

co-driver

Izvolte?

Enough

Taj Hyundai nikad vozio. Ovaj novi i30 od 100 ks jesam. I nije uopšte loš. Za grad i par puta duža putovanja sasvim ok. Vozio i Golf 6, taj sa recimo 80 ks. Sećam se da nisam bio baš toliko nezadovoljan. Taj baš ne bih za duža putovanja.

Autor Dikh tu kava 03 Sep 2013, 21:20

i30 1,4 sa 100 i kusur konja je lep motor. Nije to altka za one koji nisu za volan, koji nisu navili motor preko 3500rpm. Ali opet je elastičniji od VW 1,4 86ks, koji ima smanjenu snagu na račun elastičnosti.
i30 je utegnut auto, dobro leži, lepo koči, solidan auto za 5godina, a ona je najpametije ga se otarasiti.
Pišem, jer je Ceed ista stvar, samo spolja drugačije pakovanje.

Autor stranac 03 Sep 2013, 21:25

od nedavno posedujem ovaj automobil, osecaj tokom voznje je fantastican, verovatno zbog saznanja o njegovom agresivnom izgledu. Sto se tice voznih performanci, solidan je, lepo odgovara na gas, vrlo je ugodan za upravljanje, ali snaga mu je vrlo prosecna dok ne dostigne oko 4000 obrtaja. rekao bih da trosi malo previse - 9 do 10l u gradu. Na auto putu moze da se spusti i ispod 6. Enterijer, kao i eksterijer je vrlo privlacan, a kvalitet izrade je iznenadjujuce visok. Sve u svemu, vredi vise nego sto kosta, al bih preporucio dizela zbog ekonomicnosti

Autor dime 06 Jan 2014, 01:13