home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa: Superauto.rs

Ako se za nekog evropskog proizvođača može reći da, uprkos dobrim poslovnim osnovama, pa čak i solidnim proizvodima tokom više od pola veka unazad, jednostavno nije imao previše sreće kada je u pitanju imidž, a samim tim i prodaja, onda je to svakako SEAT.

Praktično oduvek “u senci velikih”, prvo FIAT-a, a zatim i Volkswagena, ovaj španski proizvođač automobila nepravedno je zapostavljen i gotovo “izguran na margine” evropskog tržišta četvorotočkaša tokom većeg dela svoje egzistencije, uprkos činjenici da je Španija, verovali ili ne, osmi proizvođač automobila na svetu, te da je Pirinejsko poluostrvo, sve do naleta velike ekonomske krize, bilo jedno od vodećih tržišta Evrope. Dugogodišnja saradnja sa italijanskim gigantom postavila je solidne temelje za početak samostalne proizvodnje automobila 1975. godine, dok je pravi “vetar u leđa” SEAT dobio tek 1986. godine kada je Volkswagen preuzeo kontrolu nad kompanijom i za relativno kratko vreme, pretvorio je u profitabilnu mašineriju, koja čak i danas, u nezapamćeno lošim ekonomskim vremenima, statistički i dalje predvodi VW grupaciju sa najvećim rastom, odnosno najmanjim padom prodaje.

Tekst: Đorđe Pavićević

Foto: Đorđe Pavićević, Zoran Živkov

Prošloj generaciji Seatovih modela, jedna od najvećih zamerki upućena je na račun prevelike “uniformisanosti” game, gde ste, izuzev u slučaju Ibize, trebali biti vrsni poznavalac automobilizma kako biste uspešno razlikovali Leon, Toledo ili Alteu, a tek je dolazak limuzine Exeo (“prepakovani” Audi A4 B7) donekle “razbio” taj trend. No, uvođenje modela Exeo imalo je za posledicu i delimičnu “preraspodelu snaga” i modela, te je dotadašnji Toledo, kao sedan verzija bazirana na Golfovoj osnovi, “spuštena” za pola klase niže i pozicionirana između Ibize i Leona. Uprkos činjenici da se novi Toledo sada deklariše kao četvrta generacija ovog automobila, stvoren je zapravo potpuno novi model, koji bi, zajedno sa Škodom Rapid, sa kojom deli novu VW platformu A05+, trebalo da čini okosnicu Volkswagenove “low-cost” ponude u Evropi.

Kompletan čalanak na sajtu Superauto.rs



čitanja : 1972



Komentari

"Toledo sada deklariše kao četvrta generacija ovog automobila, stvoren je zapravo potpuno novi model, koji bi, zajedno sa Škodom Rapid, sa kojom deli novu VW platformu A05+, trebalo da čini okosnicu Volkswagenove “low-cost” ponude u Evropi".

Lepo kažem da je Rapid Low coast automobil, samo što cena mora dole... Izgledom je Toledo za klasu iznad a i kvalitetom enterijera.

Autor stranac 22 Sep 2013, 22:25

Da li je moguće da u Seat guraju prvu generaciju 1.2 TSI???

Autor Predrag 22 Sep 2013, 22:41

@ Predrag
To bi moglo da znači da ga guraju i u rapid.

Autor X 22 Sep 2013, 23:58