Test – Mazda3 Sedan G120: “Trojka” umesto “zakucavanja”!

Preuzeto sa: Superauto.rs
Zvuči gotovo neverovatno, ali je dugo najavljivana i još duže iščekivana, nedavno predstavljena Mazda3, u suštini, tek druga generacija na “porodičnom stablu” ovog, najpopularnijeg Mazdinog automobila, nakon legendarnog modela “323”!
Pitate se, kako je to moguće, zar ne!? Pa jeste, ukoliko se složimo da je tzv. druga generacija ovog modela, kako je zvanično deklarisana od strane Mazde, a predstavljena krajem 2008. godine, u suštini sveobuhvatna restilizacija osnovnog modela prve generacije, budući da je dosta mehaničkih komponenti, uključujući i platformu, gotovo u potpunosti zadržano. Samim tim, od ove generacije se, u odnosu na Mazdu6, s pravom mnogo više očekivalo, ne samo na polju globalnog dizajna, već pre svega u tehničko-tehnološkom smislu budući da konkurencija u C segmentu nikad nije bila snažnija, a Mazdini prodajni rezultati u Evropi, gotovo prepolovljeni u proteklih par godina - sa solidnih 320.000 prodatih vozila u 2009. na svega 180.000 jedinica koje su našle svoje vlasnike tokom 2012. godine. Da li je nakon “prvog poluvremena” sa modelom CX-5, “druge dve četvrtine” sa novom Mazdom6, došao trenutak da Mazda “u produžecima”, sa novom generacijom “Trojke” napokon efektno “zakuca”?
Tekst i fotografije: Đorđe Pavićević
Praviti neki poseban uvod kada je u pitanju Mazda, njen novi dizajnerski pravac, kao i revolucionarna SkyActiv tehnologija, gotovo da više i nije potrebno. Ono što je važilo za CX-5, a naročito za novu Mazdu6, apsolutno se podrazumeva i kod nove „Trojke“. Dizajnerski pravac „Kodo“ transformisao je Mazdu3 u veoma skladno vozilo, barem kada je u pitanju limuzinska (sedan) verzija, koja se čini kao smanjena „Šestica“, po dimenzijama idealna kako za gradsku upotrebu, tako i za dugačke relacije.
Kompletan članak na sajtu Superauto.rs