home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com

Upoznajte Audi koji bi mogao da postane prvi RS model sa dizel motorom

Već neko vreme čuvenom nemačkom stazom Nirburgring kruže razni modeli Audija A5 sa novim 3.0L twin-turbo V6 dizel motorom, koji je težak svega 192 kg i mogao bi da donese veliku revoluciju u klasi. On se očekuje u serijskoj proizvodnji već tokom leta i to u dve verzije, sa 215KS i 268KS, a u samom startu bi trebalo da bude ponuđen samo u modelima A6 i A7. Međutim, model koji privlači mnogo više pažnje nosi TDI-e oznaku i ima identičan motor, ali sa čak 380KS.

Po nekim pričama, on bi trebalo da se pojavi u serijskoj proizvodnji sledeće godine i postane prvi RS model sa dizel motorom. Kao većina moćnijih dizel motora današnjice, TDI-e pruža dva turba - onaj prvi koji radi na manjim obrtajima i ima zadatak da pokrene automobil dok drugi turbo se pali tek na visokim obrtajima i pri višim brzinama.

Međutim, ono po čemu se TDI-e razlikuje je po tome da je u stanju da oba turba rade i u isto vreme, čime se i dobijva visoka snaga V6 dizel motora. To je moguće zahvaljujući malom električnom motoru, koji pokreće oba turba i već na 33000 o/min. dostiže svoju maksimalnu snagu. Pored pomenutih 380KS, TDI-e takođe razvija i veoma visokih 749 Nm obrtnog momenta na samo 11250 o/min. Nemački proizvođač vozila tvrdi da će ovaj motor biti jednako dobar kao i benzinac, mada rani testovi pokazuju da je RS5 sa benzinskim motorom ipak značajno brži na pravcu. Međutim, brojevi na papiru su više nego impresivni, sa ubrzanjem do 100 km/h za ispod četiri sekunde i maksimalnom brzinom 278 km/h.

TDI-e prenosi snagu na sva četiri točka preko osmostepenog automatskog menjača. Ovaj automobil je još uvek u test fazi, ali ukoliko dobije zeleno svetlo za serijsku proizvodnju jedina dizajnerska promena bi trebaloa da bude u vidu TDI oznaka.

Na taj način, ovaj automobil bi trebalo da bude veliki "sleeper" sa veoma visokim performansama, ali i dalje sa veoma umerenom potrošnjom. Dok se mnogi pitaju zašto bi neko želeo performance automobil sa dizel motorom, Audi takođe tvrdi da je benzin trenutno značajno bolji izbor za sve one koji vole visoke brzine. Međutim, nakon dominacije na čuvenoj Le Man trci, postaje jasno bi dizel motori mogli početi da se nude u većoj meri u sportskim automobilima, a prvi na listi bi trebalo da bude sledeći Audi A8.

Autor: Talladega

Slike: Audi



čitanja : 1031



Komentari

RS5 obican je brzi na pravcu jer ima i 1000 kubika vise.
A ovo cudo ako ubrza za ispod 4 do 100 onda...

Autor NemanjaBB 13 Jul 2014, 15:47