Dacia Sandero 1,5 dCi 75 Life Plus na testu Auto magazina

"Dačiju sandero" smo već nekoliko puta vozili a razlog što se ovaj model ponovo našao na testu je nova serija sa Euro 6 motorima koja se prodaje počevši od prvog avgusta
Nova serija “dačija” koja se prodaje kod nas je toliko nova da čak nismo uspeli da nađemo tehničke podatke o unapređenom motoru na zvaničnom Renoovom sajtu za medije (u Francuskoj), već su izvučeni iz dokumentacije za homologaciju.
Osim što novi 1,5 dCi sada ispunjava Euro 6 standarde o emisiji izduvnih gasova, smanjena mu je i potrošnja za petnaestak procenata. Za naše tržište uvoznik je predvideo samo slabiju verziju od 75 “konja” za “sandero”, dok se jači motori ugrađuju u druge modele. Međutim, tokom testa se ispostavilo da je ovaj motor više nego dovoljno snažan, između ostalog, zahvaljujući i modifikacijama koje su napravljene.
Auto koji vam prikazujemo sadrži “lajf plus” paket opreme. To je, praktično, specijalno konfigurisana verzija koja ima više opreme u odnosu na standardne pakete ali po nešto nižoj ceni. Tako, recimo, “lajf” paket nudi audio uređaj sa blutut konekcijom za mobilni, USB priključak, komande na volanu, elektro-podizače prednjih prozora, “klimu”, indikator pritiska u gumama, ESP, četiri vazdušna jastuka od kojih bočni imaju i funkciju vazdušne zavese, maglenke…
Ovako opremljen “sandero” dizel košta 10.300 evra, što ga čini ubedljivo najjeftinijim dizelašem na našem tržištu. “Lajf plus” verzija, koju smo testirali, ima nekoliko dodataka, uglavnom kozmetičke prirode.
Kompletan članak pročitajte na sajtu Magazinauto.com
"Nama nije bilo dovoljno ni sedam dana da se naviknemo na tako duge brzine. Već pri 70 km/h smo prebacivali u petu ali je motor negodovao, tako da je 80 km/h minimum za miran rad motora u petoj."
Šta je uzrok ovog "problema"?
Sličan "problem" imao je i stari 2.0 HDI od 90ks u 307, ali je tamo oko 70-75 km/h bila donja "granica" za "petu". Doduše, njemu je deklarisani Vmax bio 179 km/h, za razliku od ovog Sandera ( 159km/h).
Vezano za ovo: "Ovako opremljen “sandero” dizel košta 10.300 evra, što ga čini ubedljivo najjeftinijim dizelašem na našem tržištu."
Verovatno je to istina, nisam proveravao, ali je ovo ipak samo 75ks i ipak samo B segment.
Ali, recimo i da bazni 500L dizel (koji je bolje opremljen) sa 95 ks (što jeipak 20 ks više) "na redovnoj akciji" može da se uzme za svega oko 1.000 eura više.
Naravno, uz sandera ćete ostati bogatiji za tih 1.000 eura.