Vrele Gume test: Opel Astra 1.4 T/125 Innovation Stop&Start

Nova Astra izgleda da je definitivno odlučila da iz druge lige, pređe u prvu! Sa tim ciljem, u petoj generaciji sažeto je svo znanje i energija Opela, što je rezultiralo ekstremno kompetentnim vozilom u C segmentu
Opel Astra oduvek je imala imidž solidnog hečbeka, korektnog u svim domenima, bez da se u bilo kojem posebno isticala. Manje dinamična od jednog Peugeota 308 i Mazde3, lošije konstruisana od Golfa, neudobnija od Megana i Citroena C4, nedovoljno atraktivna u poređenju sa Alfom Giuliettom i Ford Focusom, Astra se tokom četiri generacije (deset ukoliko računamo i Kadett) nije uspela osloboditi uloge "talentovanog autsajdera". No izgleda da je i ovome došao kraj, pa iako ni nova nije primer originalnosti, poseduje sve što je neophodno da bi izbila u sam vrh. Novu šasiju, moderne agregate, vrhunsku tehnologiju i diskretno dopadljiv dizajn.
I ovde je, kao u slučaju Corse, odmah jasno da se radi o Astri, no iako suptilne, spoljašnje razlike su vidljive. Forme "petice" su finije, elegantnije, u kojima pronalazimo nešto i od spomenute Giulliete. Nova je ujedno i kompaktnija, odnosno niža za 2 i kraća za 5 cm. Gledano spreda, do izražaja dolaze dve paralelne hromirane lajsne i svetlosna grupa nazvana Matrix IntelliLux LED, što označava adaptivno osvetljenje uz upotrebu dioda (opširnije malo kasnije). Sam profil karakterizuju visoki bokovi, sa malim staklenim površinama i padajućom linijom krova, što se u vožnji pokazalo kontraproduktivnim po vidljivost, posebno unazad. Sve u svemu moderan stil, bez kitnjastih detalja, koji se neće demodirati za par godina. Ukoliko i nije ljubav na prvi pogled, svakim novim danom i pređenim kilometrom, ova Astra nam se sve više dopadala. Finalno, ni brava nam nije ostale u ruci, kao što je to bio slučaj na domaćoj prezentaciji pre par meseci, bez obzira što smo je "momački" cimali...
Kompletan članak pročitajte na sajtu Vrelegume.rs
Interesantno je to da je Opel, da kazem Buick, za Kinu stavio dva ventilaciona otvora za zadnju klupu na sredisnjoj konzoli, dok za Evropu toga nema... meni malo cudno, ipak smo mi Evropljani razmazeniji od Kineza... mada oni su dobili i produzene verzije mnogih modela koji su tako postali prakticno idealni...
Meni je "interesatno" da je astra benzinac 1,4 turbo sa 150 ks S&S 6MT skuplja od dizela 1,6 sa 136 ks 6AT.
Orlo
dobra je ova Astra, cim su kopirali Giulietu kako kaze autor teksta, ne moze biti losa! :)))
Jedino treba oko naviknuti na taj cudni C stub!
Enterijer je za desetku...
P.S. sta je sa tvojim voznim parkom, Skodicama?
@carobnjak
Od kako su stigle u garazi su, nisu dirane, na kratko sam imao prilike da vidim Fabiju, i nista vise... bice vremena, podelio bih utiske da sam je vozio... ;)
Podseca, rekao bih i na Auris izdaleka, ali zapravo sve to (zadnji deo, C-stub) potice od GT/E Flextreme koncepta iz 2010. godine... meni se licno ne svidja sto su osigurace stavili ispod prekidaca klime (mada to je prednost zbog prebacivanja volana na "pogresnu" stranu, da ne bi kaseta "zlopatila" i njena prakticnost), pa tu ne postoji prakticna i funkcionalna pregrada, vec jedan "slot" za mobilni telefon... mozda zbog neke navike... dobra je fora sa ekranom i crnim okvirom oko njega jer daje lazan efekat da je ekran veci...