Kia Sorento 2.2 CRDi AT na testu Auto magazin portala

Korejski SUV konačno je uplivao u premium vode. Za marku Kia, veliki SUV Sorento predstavlja najluksuzniji i najprestižniji model, što se manifestuje, kako pogledom na njegove dimenzije, tako i kroz cenovnik. Da li je Sorento spreman za razmaženu evropsku klijentelu? Čini se da nikada nije bio spremniji.
Ime Sorento prvi put se pojavilo na tržištu 2002. godine, kada je Kia predstavila svoj veliki SUV sa klasičnim ramom i off-road karakterom. To je postalo prošlost 2009. godine, kada je predstavljena druga generacija ovog SUV modela, kojim su nestale i njegove terenske ambicije. Najnovija, treća po redu generacija modela Sorento, osvojila nas je svojim dizajnom, luksuzom i kvalitetom koji do sada nismo videli u automobilima ove marke.
Veliki kao Touareg
Sorento treće generacije je 95 mm duži i 5 mm širi od prethodnika, a međuosovinsko rastojanje poraslo je za 80 mm. Visina automobila smanjena je za 15 mm, što je rezultiralo poboljšanom aerodinamikom - aerodinamički otpor vazduha smanjen je sa 0,34 na 0,33. Dužina novog Sorenta iznosi 4.780 mm, visina 1.685 mm, a međuosovinsko rastojanje čak 2.780 mm. Da, slažemo se da na tržištu ima i većih SUV modela, ali kada ga vidite uživo sigurno ćete biti impresionirani njegovom veličinom. Ono što je važno istaći, Sorento je od modela BMW X5 ili Mercedes-Benz GLE kraći za desetak centimetara, a od Volkswagen Touarega za samo 2 cm.
Kompletan članak pročitajte na sajtu Automagazin.rs