Proba: Kia Rio Sport Sedan 1,25 Urban

Nakon nešto više od tri godine ponovo se družimo sa sedan verzijom "rija". Ovaj put razlog jesu akcijska cena i poklon od četiri zimska pneumatika, kao i bogatiji paketi opreme
Male limuzine su po pravilu bile rezervisane za manje razvijena tržišta i nisu baš lepo izgledale s obzirom da su naknadno dizajnirane i to najčešće ne od strane dizajnera koji je osmilio hečbek. Kod Kije je dosta drugačija situacija, “rio” je dizajnirao čuveni Peter Šrejer i to ne samo hečbek već i sedan.
Kako to da se sedan uopšte našao na našem tržištu? Razlog je jednostavan – veliki prtljažnik i kvalitet konstruisanja, izrade i završne obrade su nešto što privlači veliki broj kupaca. Naravno, tu je i nezaobilazna sedmogodišnja garancija, koja je “kijine” modele učinila još atraktivnijim.
Ovaj put smo testirali “rio sport sedan” sa “urban” paketom opreme koji je prilično bogat i zaista zadovoljava potrebe većine kupaca za luksuzom ali i bezbednosnim merama. Za početak, šest vazdušnih jastuka i dalje nije baš standard u nižoj klasi automobila, odnosno B segmentu.
Kompletan članak pročitajte na sajtu Magazinauto.com
Solidan autic, dobra ponuda ali ipak bez odjeka na surovom trzistu...
carobnak, ovo jeste lep "autić", ali PRESKUP "autić". Pogledaj samo zvanične cene (13.390) i vrednost najvećih džokera (ne može u zbiru da prebaci 1.200), dodaj boju (300) i dodješna 12.490. Ni drogiran, ma koliko lep bio ...
moron
11 hiljada je cena za ovaj napucani paket, pise u te(k)stu...
Koliko bi kostao slican Rapid, bar 15 hiljada?
Rapid 1.2 Style (paket opreme adekvatan ovom Riju) kosta cak 14208 eura i to na akciji!?!
Svaka prica je suvisna...
Raziel
nisam ukapirao to u vezi garaze i Skodice?
carobnjak
Ti porediš rapidov 1,2 TSI sa ovim Kijinim 1,2 atmosferskim "grobljem" od motora?
Ja sam mislio da si ti ozbiljan čovek :)
Uostalom, Tipo 1,4 Opening Edition košta 12.000 (piše negde 12.000 (možda na "FiatSrbija"), a ne 12.500).
Ova (s)KIA je skroz promašena cenom, zato je na ulicama i nema.
Moron
Razlika je samo 5 ks!
A jel ti stvarno verujes u TSI motore?
P.S, Tipo je Mercedes za oba, a i za broj je veci! ;-)
@carobnjak
Snaga nije najbitnija, koliko je bitan obrtni moment i elasticnost koja je na strani 1.2 TSI u poredjenju kako sa 1.6 E-Torq tako i sa Kijinim 1.25 agregatom...
160 Nm pri 1.400-3.500 o/min je mnogo u poredjenju sa 119 Nm pri 4.000 o/min kod Kije, ili 152 Nm pri 4.500 o/min... licno sam se uverio i da se razlika od 10 Nm pri nizem broju obrtaja oseti, a ne veca razlika...
@carobnjak
Pardon, moja greska, 1.4 Fire (a ne 1.6) ima 127 Nm pri 4.500 o/min...
Baš "to" carobnjak, Tipo je "za broj veći", a za iste pare.
Što se tiče TSI motora, "dok rade", ja mislim da ono što pružaju ne može da se uopšte poredi sa atmo motorima slične snage. Kao ispravan, TSI je avion za njih u svakom pogledu.
A za "nove" 1,2 TSI motore (sa zupčastim) ja nisam čuo za onaj problem koji su ranije imali "lančani".
Orlo
A ko je rekao da je snaga najbitnija?
Mada nisam jos cuo da se motori klasifikuju po ob.momentu...
@carobnjak
Vidim da si poredio snagu... tebi npr za 100 km/h kada si sam u autu treba "dvadesetak konja"...
Meni je licno to najbitniji podatak, cak cesto bitniji od snage, jer ti je ta brojka nesto sto cesce "dostizes" i "vise korisis" nego maksimalnu snagu...
Orlo
A sa kojim motorom Rapida bi ga ti poredio?
P.S.jel ti to uvodis nove standarde i merne jedinice?
Kako si dosao do bas 20ks, zivo me zanima...
Ja sam vozio par puta u fabiji 1,2 TSI od 105 (škoda nama dragoga Predraga) i to ide "kao nevreme". A još veće zadovoljstvo je 1,4 TSI. Za mene - "neopisivo" :)
@carobnjak
Nema vise onih 1.2 MPI agregata, tako da mora sa njim da se poredi... ali realno gledano TSI je bolji no ovi sto se tice performansi...
20-ak KS, ne 20 KS... pa vidi da bi savladao otpor vazduha tebi treba neka snaga (sto zavisi od mase, ceone povrsine itd), sto veca brzina treba ti veca snaga... ali za vozila B, C-segmenta je potrebno 20-ak KS da bi se kretali 100 km/h...
Orlo
Sve ja to znam ali valjda postoji neka formula koju si koristio, ili ti se tek tako javilo?
@carobnjak
Ima vise formula, ne znam ih napamet naravno, ali je to neki prosek... samo interesantan podatak, ali pokazuje da se vrlo retko koristi ta maksimalna snaga, na kojoj se potencira toliko...
Mislim da imas za vozilo u malo detaljnijim testovima u novinama i taj podatak... cini mi se da Quattroruote tj SAT+ imao ta merenja...
carobnjak
Ako ti "treba", mogu da ti "zalepim" Predragovo "tumačenje" odnosa snage i momenta i ostalih sličnih tema npr. možda odnos sile otpora vazduha, snage i najveće brzine (ako se ne varam).
Da te ne lažem, većinu stvari nisam baš shvatio (osim da snaga bez "dobrog momenta" ne znači mnogo), mada je on pokušao da mi to spusti na nivo "maloumnika". Možda ne bi ni valjalo za mašinstvo i trajanje školovanja da jesam razumeo posle pet minuta ...
Ali, iz prakse nepogrešivo znam da osetim razliku izmedju motora sa osobinama "dobrog momenta" i onoga motora koji to nije ... Naravno, kako se o ukusima ne raspravlja, tako i neko više voli atmo od turbo motora.
moron
ocekujem da sve to Orlo objasni, i strucno a za "maloumnike"...
Valjda je to studirao?!?
carobnjak
Uostalom, pogledaj na bilo kom sajtu podatke "o medjuubrzanjima" (što je po meni za bezbedna preticanja najbitnije) i videćeš kako turbo motori bukvalno "ubijaju" atmosferske motore.
Atmosferci su (postali) neelatični u odnosu na turbaše (jer turbaši odavno nemaju "turbo rupe" kao nekada).
moron
sto se tice motorica u ovom Riju, pa to je cuveni Kappa motor, po nekim bogerima medju najboljima u klasi!
Ja sam ga vozio u Hyu i10 u Grckoj i bio sam prezadovoljan, Krf je u pitanju, voznja sa puno uspona. Pri tome trosi kao upaljac, izaslo me oko 5.5 litara na 100km.
Otprilike je slican osecaj kako vuce kao kod Suzuki SX4, takodje dobar benzinac...
carobnjak
Probaj ti neku "medicinsku stvar" da svedeš na nivo "maolumnika", da te on "kao razume", a da pri tome ne povrediš pravila svoje struke, tj. da ne učiniš stručni "zločin ka medicini"? Nemoguće je to.
moron
moguce je, ja se uvek trudim da objasnim jednostavno, samo se treba potruditi...
P.S. u ovom slucaju, ne vidim bas struku... :)
Eh, kada se setim onih hvalospeva ovde u komentarima na temu Kappa motora. Baš davno beše ...
Naravno da ne mogu da se porede turbać i atmo.
Pogotovo kod malih motora.
Atmo mora da ima kubikazu.
Turbo odmenjuje kubike.
Mali atmo motori su creva.
Jedino sto su prosti pa nema da mislis o turbini i nekim komponentama sto dizelas ima.
Ali trose ko "pravi".
Svi ti mali atmo benzinci trose 9-10 grad.
kako neki misle, veliki motor troši manje od malog, koje crevo.
a turbo motor je ne može kao porediti sa atmo.
sve je to navedeno kao da je ovo crtani film. a mi animirani junaci.
svi treba da kupimo mercedes 2,7 i da budemo baje.
pri tome niko ne mominje koliko koji auto ima konja, kolika mu je težina, čeona oovršina, oji je režim vožnje i sl.
@carobnjak
Nije bitna za to snaga i vrsta motora, koliko je bitna kriva ali i prenosni odnosi u menjacu, odnosno broj stepeni prenosa... znaci za ta manja vozila (naravno ne pod vecim opterecenjem (i ne ako je vozilo aerodinamicno kao kocka) jer onda u jednacinu ide i veca masa sto povecava potrebnu snagu da se razvije odredjena brzina) ta snaga je dovoljna da bi se islo 100 km/h odnosno da se savlada otpor vazduha...
Vidi, ovi menjaci sa vecim brojem stepeni prenosa omogucavaju da se broj obrtaja obori tako da motor radi na (priblizno) onoliko obrtaja koliko mu je potrebno da razvije neku brzinu... kada menjac ima manje brzina (odnosno nepovoljniji prenosni odnos) veca je potrosnja jer vozilo cesto radi na vecem broju obrtaja nego sto bi trebalo za neku brzinu kretanja...
E sada pretpostavljam da te bune motori sa vecom snagom, pa njima ce zbog krive snage trebati u principu manje obrtaja da se krecu 100 km/h... npr nekom automobilu sa 200-tinjak KS bice potrebno 1.200-1.300 o/min da razvije snagu koja mu je neophodna za 100 km/h, dok onom sa 60-70 KS trebace mozda 2.000 o/min... e sada da li ce se njihovi motori vrteti pri tom broju obrtaja zavisi od menjaca i prenosnih odnosa...
Nadam se da sam ti malo bolje objasnio... :)
@carobnjak
Pa taj motor od 200 KS tih 20-ak konja razvija na 1.200-1.300 obrtaja, onaj slabiji od 60-70 KS na vecem broju obrtaja jer mu je takva kriva snage, odnosno karakteristika motora...
carobnjak
Evo ti link za dijagram snage i obrtnog momenta za Kappa 1,2, sa njega možeš sve da očitaš:
http://www.automobile-catalog.com/curve/2014/1610765/kia_rio_1_2_isg_spirit_3-d.html
Kao što vidiš, na 2.000 rpm on ima jedva 30 ks i možda 100 Nm.
A nadji dijagram ( "Horspower / Torque Curve" ) za 1,2 TSI sa 90 ks i vidi koje "parametre" on ima na 2.000 rpm.
moron
Nema potrebe porediti neuporedive motore.
Ja ti kazem da taj motor lepo ide, ali u Hyu i10, verovatno je tromiji u Riju s o bzirom na vecu tezinu.
I moze da se salta na samo 2000 obrtaja...
carobnjak
Ja ne kažem da 1,2 Kappa ne može da se vozi (imao sam jako dugo i slabije motore), već samo da postoji razlika u "praktičnom potencijalu" turbo i atmosferskog motora slične snage.
Kao i da je to dosta i "stvar ukusa", neko voli da se motor vrti, neko ne ...
@carobnjak
Toliko je neophodno da bi se savladao otpor vazduha, kotrljanja, otpori u transmisiji, motoru itd... da vozis jos nekog putnika trebalo bi ti vise "konja"...
Nasao sam u jednom od brojeva SAT+ da je Renault Cliu TCe 90, neophodno 21,7 KS pri 100 km/h, a da mu je na 130 km/h neophodno (citajuci sa grafika) 60-ak KS pri 3.400 o/min...
Orlo
pa to je samo za taj motor, ne moze to tako generalizovano, ne pricamo o umetnosti...
moron
To uopste nije tema, podrazumeva se...
@carobnjak
Objasnio sam ti da je to neka prosecna vrednost za manja vozila, tipa B i C-segmenta, ne za sva vozila... to sam prvo gore spomenuo...
Mislim da za vozila D-segmenta to nije znatno veca vrednost... ali bi npr za SUV-ove, ili LKV bilo potrebno vise...