Vrele Gume test: Nissan X-Trail 1.6 4WD Tekna

Osim imena, novi Nissan X-Trail nema više nikakvih zajedničkih tačaka sa prethodnom generacijom. Sada „pljunuti“ Qashqai, ali znatno veći i sa sedam raspoloživih mesta, ima za cilj da se dopadne kupcima nekadašnjeg Qashqaija +2
Lansiran 2001. godine, prvi X-Trail postigao je više nego li zapažen uspeh, prodavši se u nekih 1,7 miliona primeraka. No počevši od 2007. godine, kada se podudaraju restilizacija i dolazak famoznog Qashqaija, potražnja za njim vidno je opala. Posve logično, mlađi brat delovao je znatno privlačnije, a osim toga, nepune dve godine kasnije, svetlost dana ugledala je i produžena verzija, sa dva dopunska sedišta (Qashqai +2), čime je X-Trail definitivno bio „sahranjen“.
Nova generacija morala se dakle prilagoditi zahtevima tržišta, gde umesto ozbiljnih 4x4, danas caruju krosoveri, često sa pogonom na samo prednje točkove. Ujedno, morala se izbeći interna kanibalizacija, te je iz tog razloga, početkom prošle godine, ponuđen Qashqai druge generacije, sa samo jednom karoserijom i pet sedišta. Posve namerno, jer ulogu Qashqaija +2 preuzeo je novi X-Trail, koji verno sledi zadati pravac, nasledivši od mlađeg brata stil, enterijer, transmisiju i pojedine agregate.
Na prvi pogled, posebno ukoliko se gledaju spreda, pa još i nisu jedan pored drugog, teško ih je razlikovati. Na kraju, sve se više manje svodi na superornije dimenzije, X-Trail je vidljivo korpulentniji (viši za 11 i duži za 27 centimetara), čak je i klirens veći za 22 milimetra (210 umesto 188 milimetara kod Qashqaija). Sam stil je dopadljiv, bez da se može reći da je bog zna kako originalan. Rekao bih jednostavno i nenametljivo, pa kome se svidi...
Kompletan članak pročitajte na sajtu Vrelegume.rs