home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu

Tri generacije Lagune nasledile su jedna drugu od 1994. do 2015. godine. I ukoliko je prva pronašla put do srca kod 1,4 miliona kupaca, druga se zadovoljila sa 1,1 milion jedinica, da bi treća završila karijeru sa samo 350.000 prodatih vozila. Neuspeh koji pojedini pripisuju i samom imenu, apelujući već godinama na Renault da ga promeni. Naime, prva, i posebno druga generacija, stekle su neslavnu reputaciju kao nepouzdana vozila, sa gomilom problema, što je u svesti kupaca delovalo odbojno. Dobro, ni neubedljiv dizajn "trojke" nije joj pomogao, iako se na kraju pokazala veoma korektnom u svakom pogledu. No ovoga puta Renault nije želeo da reskira, posebno što naslednik nema ama baš nikavih zajedničkih tačaka sa prethodnom.

"Bilo je mnogo modela, svi nisu postigli očekivani uspeh", reče jednom prilikom Marce Botton, direktor agencije koja je krstila više od dvadeset modela proizvođača, kao što je recimo Clio. Pa nastavi: "Ne menjamo ime automobila koji dobija, no kako to nije bio slučaj sa Lagunom, morali smo okrenuti list". Dobro a zašto Talisman? Opet po rečima istog, jer se lepo izgovara, ima nešto od engleskog (man) i predstavlja magičan objekat koji donosi sreću, nešto kao amajlija! Uzgred, nema nikavu negativnu konotaciju na bilo kojem jeziku, kao što je to recimo bilo sa Alfom Mito (mitomanija, patološko laganje i izmišljanje svojih i tuđih događaja).

E kada smo i to razjasnili, da vidimo kako to Talisman zamišlja da se nametne u jednom segmentu u opadanju (samo 11 % od ukupne prodaje na evropskom tržištu), gde pale i žare nemački specijalisti (Audi A4, BMW Serije 3, Mercedes C klase, VW Passat, Škoda Superb...), praćeni u stopu od strane japanskih (Mazda 5, Toyota Avensis, Honda Accord...), uz po kojeg korejskog i francuskog (Peugeot 508 i Citroen C5, čija se zamena očekuje krajem 2017.)?

Kompletan članak pročitajte na sajtu Vrelegume.rs



čitanja : 2006



Komentari

Mnogo mi se dopada dizajn ove nove Lagune. Ne mogu da se naviknem na novi naziv. Iako izgleda neobicno strogo za jednog francuza. Jedino mi smeta enterijer koji je previse bezdusan. Ne mogu da svarim onaj touch screen ekran i sve oko njega.
Fali mi malo ona vrsta francuske avangarde i lucidnosti koju je imala prethodna Laguna. Vidjam cesto neku prepucanu Lagunu u GT paketu, srebrne boje i onih zelenkastih svetala. Meni ono deluje privlacnije od svakog premijum nemca. Neki fetish, ko ce ga znati...

Autor Uros Cuore Sportivo 25 Jan 2016, 22:05

*zelenkastih stakala, pardon

Autor Uros Cuore Sportivo 25 Jan 2016, 22:06

Prelep.
Gledam u DE, dosta slične cene kao 508, mada skoro da nema baš komparativnih motora i menjača, osim 1,6 e-THP sa At i TCE 150 EDC (npr. BlueHDI 180 sa klasičnim AT je dosta brži i startniji od DCI 160 EDC, dok 508 nema ništa slično i potentno kao TCE 200 EDC ).
Jedan je "budućnost", a drugi "prošlost". Ko želi da živi u "prošlosti"?
Mada, ne znam, zašto uz benzince ide 7-stepeni EDC, a uz dizele je ostao sa 6?

Autor moron 25 Jan 2016, 22:11

Pravo osvezenje u D segmentu.

Autor milan 25 Jan 2016, 22:15

"Pravo osveženje" je suviše blag izraz :)

Autor moron 25 Jan 2016, 22:26

Ovi iz vrelih guma nemaju pojma.Ljudi su se izlupali za Lagune u ovom tekstu da sam prosto Izgubio interesovanje da citam dalje.Ljepse na Engleskom procitate nego citat ove nase nepismene a prave se prepametni poznavaoci automobila.

Autor Renault Terminator 26 Jan 2016, 09:51

Laguna 3 je bila vrhunski auto, a loš imidž je delom dobila od prethodnice, koja je znala da napravi problem. Loš glas se daleko čuje i dugo se plaća.

Autor Cveta 26 Jan 2016, 10:21

Ja zaista ne znam ništa u tom segmentu da je tako lepo. Karavan će da bude "bomba".
Na žalost, sve će to za nas da bude preskupo, za šta neće biti kriv Renault ...
A na kraju će i Pulman da ima 1,6 motor.

Autor moron 26 Jan 2016, 10:52