home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Za premijeru svog SUV hibrida, japanski automobilski gigant “Tojota” odabrao je letovalište Benidrom, pored Alikantea u Španiji. Mediteransko, januarsko sunce samo je naglasilo novu energiju koju je “Tojota” prvim SUV hibridom želela da demonstrira.

Ulepšan, dizajnerski doteran i spolja i iznutra, “RAV 4” sa hibridnim pogonom opet je pokazao “mišiće” japanske automobilske perjanice koja je iznedrila vozilo koje, po svojim karakteristikama, predstavlja sam vrh svetske ponude u SUV klasi, jednoj od najbrže rastućih poslednjih godina.

“Tojota” je, od predstavljanja prve generacije modela “RAV 4” davne 1994. pa do danas (četvrta generacija), prodala ukupno šest miliona vozila. U Evropi ih je prodato više od milion i po. Zanimljiv je podatak da se više od 90 odsto ovih vozila još nalazi na drumovima.

Zato je bilo sasvim logično da “Tojota”, u tehnologiji u kojoj nema premca, hibridnim vozilima načini još jedan korak napred. “Tojota” je do sada u Evropi prodala više od milion hibridnih vozila, a čak osam širom sveta. Kako kažu s ponosom Japanci, “uštedeli” su više od 58 miliona tona CO2 koji bi završio u atmosferi.

“Tojota RAV 4” sa hibridnim pogonom ima benzinski 2,5-litarski motor i, u zavisnosti od toga da li se radi o pogonu na dva ili sva četiri točka, još jedan ili dva dodatna elektromotora koji pune “nikl-metal hibrid” bateriju.

Maksimalna snaga ovog pogonskog sistema je 197 KS, uz obrtni moment od 206 Nm (samo benzinski motor), što ovom terencu daje sjajne performanse i ubrzanje do “stotke” za samo 8,3 sekunde i maksimalnu brzinu od 180 km/čas.

Jasno, prva namena hibrida je da smanji emisiju štetnih gasova, pa se tako u atmosferu, po pređenom kilometru, ispušta svega 115 grama CO2.

I potrošnja je, s obzirom na snagu i gabarite vozila, izuzetno ekonomična, pa tako u gradskim uslovima potrošnja benzina iznosi 4,8 litara na 100 km, a na otvorenom, gde su brzine veće i gde nema čestog “regenerativnog” kočenja, potrošnja je oko pet litara, što u kombinovanom režimu vožnje daje 4,9 litara na 100 km. Ovi podaci su nešto viši za vozilo s pogonom na sva četiri točka, ali je zato ono sposobno da, na primer, povuče teret u prikolici od 1.650 kilograma.

Ekipa “Novosti” je na dvodnevnoj test vožnji mediteranskom obalom, brdovitim krajolicima Španije, na auto-putevima i kratkoj “of-roud” avanturi, imala prilike da se uveri u sve kvalitete ovog “Tojotinog” vozila. Posebno impresioniraju novi sistemi radara i kamera koji dodatno olakšavaju vožnju i parkiranje, ali i povećavaju stepen bezbednosti.

Nova “tojota RAV4” već se nalazi (i benzinske i dizel verzije) u salonima Srbije. Cena osnovnog benzinskog modela u Srbiji 25.700 evra.

Izvor: Novosti.rs



čitanja : 1169



Komentari