TopSpeed test: Opel Astra 1.4 Turbo

Sa novom generacijom Astre, Opel ujedno obeležava i 80 godina proizvodnje kompaktnih vozila
Malo je onih koji se danas sećaju modela Kadett I iz 1936. godine, a još je manje onih koji ga povezuju sa današnjim predstavnikom Opela u tržišnom C segmentu. U suštini, taj Kadett, ali i verzije A iz ’62. i B iz 1965. godine, pa potom kompaktni automobil, od 1991. godine sa novim imenom Astra (u četiri generacije – F, G, H i J), preci su najnovije generacije popularnog Opelovog modela! Veoma uspešni preci, jer ih je ukupno prodato više od 24 miliona!
Dakle, ovo je za Opel veoma važan model, jer je namenjen najznačajnijem tržišnom segmentu u Evropi. Čak 23 % kupaca sa Starog kontinenta odlučuje se za modele iz tzv. kompakt klase ili C tržišnog segmenta, a upravo u toj klasi, nemački proizvođač je samo prošle godine prodao 230.000 primeraka, sada već “starih” Astri.
Nova Astra, jedanaeste generacije (ako računamo i Kadett!) lakša je za približno 200 kg od prethodne. Samo je šasija izgubila 50, karoserija 77, elektronika 11, sedišta 10, motori i transmisije nove generacije po 10, izduvni sistem 4,5 kilograma, itd. Ta ušteda na masi nije ostvarena zahvaljujući nešto manjim dimenzijama, jer je nova generacija za 49 mm kraća, 5 mm uža i 25 mm niža, već ponajviše primenom novih tehnologija i materijala, dovitljivih inženjerskih rešenja i sl. Pri tome, u enterijeru, čiji je izgled značajno unapređen, i bez obzira na međuosovinsko rastojanje, manje za 20 mm, sada ima i više prostora. Vozač i suvozač raspolažu za 22 mm više mesta iznad glava, dok putnici pozadi imaju dodatnih 35 mm za noge.
Kompletan članak pročitajte na sajtu Topspeed.telegraf.rs