Novi Renault Megane na probi Auto magazin portala, cena u Srbiji od 13.990 evra

Ekipa Auto magazin portala je imala priliku da prvi put isproba dugo očekivanu novu generaciju hatchback modela Megane. Novi Megane je lakši, štedjiviji, ima bogatiju opremu i nudi više prostora za putnike.

Četvrta generacija modela Renault Megane svetskoj javnosti oficijalno je predstavljen na prošlogodišnjem autosalonu u Frankfurtu. I pored toga, novi kompakt je do sada skrivao mnogo tajni. Konačno smo imali priliku lično da se uverimo u tehniku i kvalitet novog modela srednje niže klase iz Francuske.

LED "podočnjaci"
Sa aspekta dizajna, novi Megane je potpuno nov. Identitet prednjeg dela automobila u dobroj meri "pečatiraju" LED dnevna svetla u obliku bumeranga, koji nas neodoljivo podsećaju na podočnjake. Ali, ne podočnjake na koje ste pomislili, već na podočnjake markantnog Džordža Klunija posle uzbudljive noći. Isto rešenje smo videli i na Talismanu, s tim što zli jezici kažu da je kod Talismana to bio iznuđen potez, jer bi u protivnom "ličio" na Passata. Megane bi zaista bio originalan i prepoznatljiv, čak i kada bismo mu prekrili "LED podočnjake". Naravno, ovako deluje još atraktivnije i prepoznatljivije.

Ako nas prednja LED svetla podsećaju na privlačnog zavodnika, zadnjica je definitivno tipa Dženifer Lopez - zategnuta i podignuta. Najveći utisak ostavljaju LED svetlosne grupe, koje zadiru duboko u bokove automobila i protežu se preko vrata prtljažnika sve do velikog amblema, u koji je vešto integrisana kamera za vožnju unazad. Primetili smo, da se kamera nije uprljala posle vožnje u kišnim uslovima. Zahvaljujući masivnim zadnjim bokovima i zakošenoj donjoj ivici malog zadnjeg prozora u zadnjim vratima, automobil izgleda mišićavo i atraktivno.
Značajno bolji komfor u vožnji i kvalitetniji materijali
Kada smo se smestili na pozicije vozača i suvozača, shvatili smo da se u Megane-u sedi prilično nisko. Zato je tu podešavanje sedišta po visini i svako može, prema sopstvenim potrebama, izabrati željenu poziciju. Prostora za kolena ima u svim smerovima, kao i ponuda prostora za glavu, koja je vrhunska. Prednji deo enterijera podseća na onaj koji smo videli u modelima Espace i Talisman. Sve izgleda moderno i prijatno na dodir. U vožnji smo primetili, da je Renault mnogo toga uradio po pitanju izolacije. Vozeći autoputem, čak i pri visokim brzinama, u automobilu smo se osećali prijatno i "ušuškano". Kao što smo očekivali, multimedijalna podrška je odlična.

Pored unapređenih materijala i bolje izolacije, najveću promena u vožnji oseti se na oslanjanju i celokupnoj konstrukciji. Automobil je značajno čvršći od prethodnika i odaje utisak vrhunske kompaktnosti, koju možemo uporediti sa onom koju ima Golf. Oslanjanje je mekano, odlično "filtrira" sve neravnine, ali u isto vreme obezbeđuje užitak u vožnji kroz krivine. Ćini se, da su francuski inženjeri kombinovali nešto mekše amortizere i tvđe opruge.
Novi Megane dostupan je sa tri benzinska i četiri dizel motora. Svi motori opremljeni su turbo sistemom, a nešto kasnije će na tržište stići atmosferski benzinski motor zapremine 1,6 litara. Najsnažniji benzinski agregati i vrhunski turbodizel namenjeni su za Megane GT, koji će predstavljati nekakvu sredinu između običnih verzija ovog modela i hot-hatch modela iz divizije Renaultsport.

Za konvencionalnije verzije su rezervisana tri bazna motora: 1.2 TCe i turbodizeli 1.5 dCi i 1.6 dCi. Benzinski motor može biti dostupan i nivou snage od 74 i 97 kW, a dizelski 1,5-litarski može imati 81 kW i 96 kW. Motor 1.6 dCi razvija maksimalnu snagu od 96 kW. Svi navedeni motori mogu biti upareni sa šestostepenim manuelnim menjačem ili uz doplatu sa EDC menjačem. Pored klasičnog modela, prikazana je i sportska verzija GT, koju pokreće turbo-benzinski motor 1.6 TCe maksimalne snage 200 KS.
Početna cena nove generacije modela Renault Megane u Srbiji iznosi 13.990 evra (dizeli počinju od cene 15.990 evra).
Tekst i foto: Goran Sarić
Preuzeto sa: Automagazin.rs
Da su barem napisali šta podrazumeva paket opreme ovog baznog (od 13.990 evra), kao i šta je "dodatak" na sledećem paketu, pa da čovek može nešto da ceni.
No, čitao sam negde da i sadašnji bazni 1,2 TCe od 100 ks ima 6MT. Ko zna da li će ga imati budući bazni, tj. 1,6 atmosferski.
Korektna cena. Po meni bolji izbor od glavnog rivala, Astre!
Jos da nije tableta...:-D
@carobnjak
"Tablet" dolazi od 3. paketa, kao i auto klima ( ali i niz ostalih korisnih i/ili ugodnih "stvari").
Ali, ovi EURO 6 standardi su "smrt" za perfomanse:
- TCe sa 130 ks ubrzava za 10,6, a
- dci sa 130 ks za 10 sekundi.
carobnjak
Vidim da želiš da "podgreješ" atmosferu. Dobra je oprema megana:
http://www.renault-preislisten.de/fileadmin/user_upload/Preisliste_Megane.pdf
Sjajan je, ja da imam para prvo bih otisao u Renoov salon. E sad...taj enterijer. Da li neko ima sliku kako izgleda model bez "tableta"?
UCS
Idi na renault.de pa vidi u konfiguratoru. Slab im je enterijer, cak i u fulu.
@FuryŠampion,
'Fala za link. video sam osnovnu varijantu.
Paaa...'nako.
Previse praznina izmedju komandi cini da ta centralna konzola izgleda bas masivno.
Mislim da bi sve bilo sretnije kad bi postojali klasicni dugmici sa leve/desne strane ekrana kao precice.
Znam da to ima na samom ekranu ali nekako ne mozes na slepo da ih kontrolises. Ili mozes?
@Uros Cuore Sportivo
Pazi kod one osnovne verzije, imas dugme za sva podesavanja ventilacije (smerove, brzinu, temperaturu), dok kod verzije sa ekranom na dodir, temperaturu podesavas okretanjem, a brzinu ventilatora i usmerenje posebno na ekranu... i pored toga imas za usmerenje "duvanja" ka vetrobranu jos nekoliko dugmica... nekako bespotrebno zakomplikovano...