home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Punih pet godina nakon lansiranja, pomalo zaboravljeni Ford C-Max vraća se na scenu osveženog lica, uz izmenjenu unutrašnjost i sa novim pogonskim jedinicama

Mini vanovi su u Francuskoj veoma tražena roba, znatno više nego na susednim tržištima, o srpskom da ni ne govorimo. Uprkos lakom padu prodaje, a sve zbog najezde popularnih SUV, samo prošle godine prodato ih je čak 160.000 u Francuskoj. Iako su domaći predstavnici, tipa Renault Scenic, Peugeot 5008 i Citroen Picasso, na vodećim pozicijama, Ford C-Max im je za stopama. Pored VW Tiguan, ovo je najtraženiji je strani van. No vreme je učinilo svoje, tako da je prošle godine prodaja opala za 33 %. Po ugledu na Fiestu i Focus, Ford je odlučio da mu podari novu mladost, adaptiranjem prednjeg dela aktuelnom stilskom izrazu. Velika trapezoidna hromirana maska, uz modificirane odbojnike i svetlosnu grupu, daje mu moderniji, da ne kažemo prestižniji izgled.

Tim bolje, jer u suštini ovaj Ford je veoma uspešan model, koji pred sobom ima još nekoliko godina karijere. Već kao po običaju, modifikacije zadnjeg dela su minimalne (svetla), ali je Ford uveo posve novo oslanjanje pozadi (multilink), bez da je zaboravio na enterijer. Podsećanja radi, u ponudi su dve verzije karoserije, kraća, sa standardnim vratima i pet sedišta, odnosno duža (+15 cm), sa kliznim vratima, sposobna da preveze do sedam osoba. Podrazumeva se da je "lice" identično kod oba modela, principijalne razlike se odnose na profil i zadnji kraj. Kraći deluje znatno dinamičnije, sa padajućom linijom C stuba, dok je Grand C-Max ujedno viši (+6 cm), sa vertikalno otsečenim zadnjim delom.

Dragi moji dugmići

Jedno je sigurno, u Fordu obožavaju tastere, do te mere da ih i u restilizovanom modelu i dalje ima jedno četrdesetak! U predhodnom ih je bilo još više ! Ipak, uvođenjem znatno većeg ekrana od 8 inča, osetljivim na dodir (snažan dodir, do te mere da smo morali više puta pritisnuti na željenu funkciju), eliminisano je najmanje desetak. Uz upotrebu kvalitetnije, tamne plastike (ranije svetla i metalizirana), plus novi upravljač, komandna tabla deluje mnogo, mnogo ozbiljnije. Nema tu ništa ekstravagandno, kao kod recimo Citroena Picasso, ali svakako čista klasika i dalje ima svoje poklonike. U ovom slučaju možemo reči posve sa pravom, jer je ergomija bez i jedne zamerke, a pozicija za upravljačem savršena.

Kompletan članak pročitajte na sajtu Vrelegume.rs



čitanja : 4964



Komentari

120 ks i 250 Nm?
Je li ovo greška?
Ili je to 1,6 "TDI" sa 120 ks?

Autor moron 11 Feb 2016, 14:23