Proba: Fiat Tipo 1.6 Multijet II

Kako piše Mojauto, „Fijat“ je za svoj novi automobil upotrebio nama dobro poznato ime - „tipo“. Istina, ovo nije prvi put da se Italijani vraćaju četvoroslovnoj oznaci, ali nama je najviše u sećanje urezan model koji se sklapao od 1988 do 1995 godine. „Tipo“ je tada bio hečbek, dok je danas pred nama kompaktna limuzina sa četvora vrata, dugačka 4,54 metara. Po tome, novi „tipo“ je praktično naslednik modela „linea“ koji se takođe proizvodio u fabrici u turskom Tofašu.
„Tipo“ uživo deluje skladno i dizajn potpisuje Roberto Đolito koji je, takođe, kreirao i kragujevački „fijat 500L“. Druga važna stvar je da limuzina ne ostavlja utisak jeftinog automobila, iako je, tu nema šta da se krije, „tipo“ zamišljen i urađen kao model sa idealnim odnosom uloženog i dobijenog, slično formuli koju koriste „Dačija“ i „Škoda“.

Utisak je da je Fijat sa „tipom“ otišao i korak dalje u odnosu na cenovne rivale, jer nismo naišli na klasične slučajeve uštede (izostavljanje izolacije, plastika lošeg kvaliteta, mekana sedišta, korišćenje delova iz drugih modela u porodici...). Recimo, vrata su masivna i pri zatvaranju se čuje pun zvuk. Plastika u kabini je prijatna na dodir a možemo da pohvalimo i kvalitet spojeva i završne obrade.

Novi „fijat tipo“ nudi dovoljno prostora: Petoro odraslih mogu udobno da sede u njemu a da se ne osećaju klaustofobično. Putnici na zadnjoj klupi imaju 93,4 centimetara prostora za noge, pri čemu ima iznenađujuće mnogo mesta i za glave. Zapremina prtljažnika je 520 litara, odnosno u prostor pravilnog oblika mogu da se „ubace“ dva velika kofera i jedan mali.
Mi smo isprobali najsnažniji 1.6 dizel motor sa 120 KS u kombinaciji sa šestostepenim manuelnim menjačem. Kao što smo i navikli od „Fijatovih“ dizelaša, agregat vuče snažno i „tipo“ se sa lakoćom kreće kroz gradsku gužvu. Indikator stepena prenosa nas savetuje da pri 50 km/h koristimo četvrtu brzinu. U tom trenutku putni računar pokazuje prosečnih 5,2 litara.
Na otvorenom putu, u šestom stepenu prenosa, potrošnja može da se drži između pet i šest litara, naravno u zavisnosti od brzine i koliko je putnika u kabini. I pored solidnog obrtnog momenta (320 Nm pri 1.750 obrtaja u minutu), „Fijatov“ motor nije sportski orijentisan i za brza preticanja potrebno je otići stepen-dva niže.
Početna cena „tipa“ sa 1.6 dizel motorom je 16.000 evra za verziju sa paketom opreme „opening edition“ (klima-uređaj, šest vazdušnih jastuka, električni podizači svih prozora, blutut, svetla za maglu, aluminujumske felne od 16 inča, USB priključak...).
Testirana verzija sa paketom „opening edition plus“ je 1.000 evra skuplja a donosi i aluminijumske felne od 17 inča, tempomat i ekran osetljiv na dodir, dijagonale pet inča.
Fiat Tipo 1.6 multidžet II
Motor 4-cilindrični, turbo-dizel * Zapremina 1.598 kubika * Snaga 120 KS pri 3.750 o/min. * Maksimalni obrtni moment 320 Nm pri 1.750 o/min. * Menjač 6-stepeni, manuelni * Pogon na prednjim točkovima * Dimenzije 4.532/1.497/1.792 mm * Međuosovinsko rastojanje 2.636 mm * Prtljažnik 520 litara * Ubrzanje za 9,7 sek. * Maksimalna brzina 199 km/h * Prosečna potrošnja (fabrički podaci) 4,2 litara * Emisija CO2 110 g/km * Cena 16.000 evra
Preuzeto sa: Mojauto.rs
sve bi Fiatu oprostio, ali prednji gril je na nivou vozila za latinsku ameriku, možda i gore.
Prosto, sramota za jednog italijanskog proizvođača.
@ja
Pobrkao si nesto nema u ni jednoj Alfi da je za 1.6 MJet maksimalni obrtni moment od 320 Nm pri 1.500 vec samo pri 1.750 o/min...
Mogu mislit kako ovaj elegantni multidzetas LETI sa tako laganica karoserijom! :)
Orlo
obrati paznju na pocetak teksta... :)
Orlo
1.6 MJ u Fiatu Bravo ima 320Nm/1500 obrtaja u minuti.
Dobro sam napisao/definisao? :)
mišo
haha, pa to je veliki napredak u tvom razmisljanju! :)))
Ovaj nije dosao iz Diznilenda, kao mini-autobus 500L, i nije nasmejani putujuci kofer, aaa?
Bas taj gril uzivo izgleda mocno, kao i ostatak "hroma". Ko jos ima nesto slicno?
Orlo
pardon, mislio sam na deo teksta ispod fotke enterijera... :)
@carobnjak
Vidi sto se tice pisanije kada si vec bio ubedjen, jer si tako procitao, mogao si da napises "momenat", ne bi ti mnogi zamerili... :)
A gde to pise da ima 320 Nm 1.6 MJet u Bravu? Vidim da pise 300 Nm...
https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Bravo_%282007%29#Engines
http://autokatalog.autoscout24.de/fiat/bravo-2007-heute/1.6-multijet-16v-88-kw-120-ps/
http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=179025
http://www.topspeed.com/cars/fiat/2008-fiat-bravo-16-multijet-ar51075.html
Orlo
300 N·m (220 lb·ft) @1.500 rpm
U pravu si, gledao sam ono 1500, a zbunilo me 220...:)
@carobnjak
Secam se kada se pojavio, performanse su bile za respekt, pogotovo elasticnost odnosno obrtni moment zato sam i brojke zapamtio... mislim da nije bilo agregata sa slicnim brojkama i sa tom zapreminom tada...
@carobnjak
prednja maska izgleda zastarelo (bar 20-30 godina), a uz to jako jeftino. Moglo je to drgačije.
Sam auto ima jeftin oblik, tipa "dacija", gde realno i pripada. Samo pogledaj bočnu liniju i sve je jasno.
Samo malo da smanje cenu, i može da prođe.
Osnovna varijanta ne sme da izađe ni blizu 9 000. Mislim da će za godinu dana takva cena i biti.
mišo
kad ga vidis uzivo promenices misljenje, uostalom tekst te demantuje! :)
P.S. ako je ta maska najveca mana, uspeh zagarantovan! :)))
http://www.stavauto.it/auto/nuove/alfa-romeo/giulietta/berlina-2-vol-5-porte/2015/1-6-jtdm-120cv-eu6-progression/1000036368/
Orlo...ima tu 320nm na 1500
@ja
Ne znam koliko ti je to tacna i proverena informacija, i da li je to neko pogresio, kada na zvanicnom sajtu to tako ne pise:
http://www.alfaromeo.de/modelle/giulietta/motoren
Vozio sam auto od 95ks kao test. S obzirom na to da vozim Punta, auto je sasvim ok, veoma mi se sve dopada osim motora. Subjektivan osecaj je da moj punto ide mnogo mnogo bolje, i da mu je max brzina ista kao i na ovom automobilu. Gas do daske, ide oko 130, uopste ne vuce. Moj punto trzne cak i u petoj. Kad budem skupio malo vise para za ucesce, probacu 1.6 i uzeti ga osim ako ne bude neka povoljnija renault ili slicna ponuda.