Proba: Toyota RAV4 Hybrid

Kako piše Mojauto, „Tojota“ je pre 22 godine predstavila potpuno novi automobil: 3,72 metara kratki „rav4“ - mešavinu terenca i klasičnog automobila. Mali, lagan, živahan, praktičan i zabavan za vožnju, bio je to prvi pravi SUV model. Sada, sa redizajnom četvrte generacije, Japanci su predstavili možda i najveću inovaciju u istoriji: „rav4“ za evropsko tržište je dobio hibridni pogon, u kombinaciji sa 4x4 pogonom.
Pre nego što se okrenemo hibridnom sistemo i utiscima, reč-dve o vizuelnim izmenama. Srednja rešetka hladnjaka je proširena a znatno je uvećan i donja trapezoidna rešetka kako bi se dodatno naglasila visina automobila. Novi je i oblik farova, sada sa LED prednjim svetlima (opcija) i standardnim LED dnevnim svetlima koji zajedno kompaktnom SUV-u daju lako uočljiv i prepoznatljiv „potpis“.

Zadnji kraj, takođe, ima novi oblik svetala sa LED tehnologijom, a restilizovan je i branik koji sada stavlja veći akcenat na širinu vozila. U kabini smo primetili novu instrument tablu, sada sa dva okrugla brojača i TFT ekranom (4,2 inča) postavljenim u sredini.

Hibridni sistem kombinuje 2,5-litarski četvorocilindrični benzina (152 KS) i snažan elektromotor (105 kW, 270 Nm) koji pokreću verziju sa prednjim pogonom. Testirani „rav4 AWD“ ima još jedan nezavistan E-motor (50 kW, 139 Nm) montiran na zadnjoj osovini koji se aktivira automatski, kada uslovi na putu to zahtevaju. „E-four“ sistem obezbeđuje i maksimalnu vuču, stabilnost i upravljanje u najtežim uslovima vožnje.
Sa svojim hibridnim pogonom, „rav4“ je praktično nečujan pri malim brzinama i predstavlja odličan izbor za vožnju u gradu, gde prosečna potrošnja ne prelazi sedam litara koliko su „konzumirale“ i verzije sa dizel motorima. Očekivano, sa većom brzinom raste i nivo buke ali do prihvatljivih granica jer je motor prilično dobro izolovan. Sistem i dalje koristi stari CVT menjač, sada dostupan i sa postavkom koja simulira menjač sa šest brzina (brzine se menjaju pomeranjem ručice na centralnoj konzili).
Cena „tojote rav4 hibrid“ sa prednjim pogonom je 31.100 evra dok je AWD verzija 1.600 evra skuplja. U ponudi je i „rav4“ sa 2.0 benzinskim motorom (151 KS), u kombinaciji sa AWD pogonom i manuelnim menjačem („multidrajv S“ se nudi kao opcija) i 2.0 D-4D sa BMW-ovim motorom (143 KS) i prednjim pogonom.
Tehnički podaci
Tojota RAV4 hibrid AWD
Motor 4-cilindrični, benzin + 2 E-motora * Zapremina 2.494 kubika * Ukupna snaga sistema 197 KS pri 5.700 o/min. * Obrtni moment 206 Nm između 4.400 i 4.800 o/min. * Menjač CVT * Pogon na svim točkovima * Dimenzije 4.605/1.845/1.675 mm * Međuosovinsko rastojanje 2.660 mm * Zapremina prtljažnika 501-1.633 litara * Zapremina rezervoara 56 litara * Ubrzanje za 8,3 sek. * Maksimalna brzina 180 km/h *
Prosečna potrošnja 5,1 litara
Cena 32.700 evra
Preuzeto sa: Mojauto.rs
Čudno "zbrajanje" u tekstu:
1. "Hibridni sistem kombinuje 2,5-litarski četvorocilindrični benzina (152 KS) i snažan elektromotor (105 kW, 270 Nm) koji pokreću verziju sa prednjim pogonom. Testirani „rav4 AWD“ ima još jedan nezavistan E-motor (50 kW, 139 Nm) "
2. "Tehnički podaci: Motor 4-cilindrični, benzin + 2 E-motora * Zapremina 2.494 kubika * Ukupna snaga sistema 197 KS pri 5.700 o/min. * Obrtni moment 206 Nm između 4.400 i 4.800 o/min.
Šta je od prednje tačno?
@ moron
čitao sam tekst u Auto Bildu (domaćem), i tamo stoji identična nelogičnost. Ipak, mislim da je ovaj krajnji zbir pravo stanje. Kombinovana snaga 197KS.