Volkswagen Golf V drži cenu i posle deset godina

Kako piše Mojauto, star je više od tri i po decenije, a do sada je širom sveta prodat u gotovo trideset miliona primeraka. To je „golf“, automobil koji ne treba posebno predstavljati. Druga generacija, od milošte nazvana „guzonja“, na ovim prostorima doživljava se kao kultni automobil, a treća i četvrta generacija taj status nikada nisu dostigle, dok peti „golf“ tek treba da se dokaže.
Upravo smo „golf pet“ imali na testu. Kako je ovo generacija koja je donela manje dizajnerskih, a više tehničkih novina izabrali smo varijantu sa verovatno najvećim novitetom koju je „petica“ donela, a to je sada već čuveni DSG menjač sa dve lamele (kvačila). Kako kupci polovnih automobila, u strahu od velikih troškova opravki, po pravilu negativno gledaju na automatske menjače, a pogotovo na ovako savremen, kompleksan i još uvek tehnološki nedokazan novitet, zanimljivo je bilo proveriti kako se DSG menjač pokazao nakon više od 100.000 kilometara.

Takođe, kako je testirani „golf“ u varijanti sa dvolitarskim dizelašem od 140 konjskih snaga (koji je takođe novitet) predstavljen uz petu generaciju ovog modela, zanimljivo je bilo proveriti i njega. Reč je o poslednjoj generaciji Folksvagenovih „pumpe duse“ dizel agregata koji su poznati po štedljivosti, ali i po bučnom radu i vibracijama.
Sadašnji vlasnik je svog „golfa“ našao relativno povoljno kao polovno vozilo vraćeno sa lizinga, što je u poslednje vreme prilično dobar način da se za manje para dođe do jeftinog i dobro održavanog polovnjaka. U trenutku kada je uzet, automobil je u periodu od dve godine prešao čitavih 80.000 kilometara.
Očigledno, reč je o službenom automobilu koji je korišćen za duža putovanja, što je, iz ugla trošenja delova ogibljenja i motora, u principu i bolja varijanta nego kupovina vozila koje je prešlo manju kilometražu ali na kratkim relacijama po gradu. Od tada je sadašnji vlasnik prešao oko 30.000 kilometara, a sve što je na vozilu rađeno bili su redovni servisi i jedna havarijska zamena krila i obloge prednjeg branika. Drugih problema nije bilo.
U odnosu na konkurente, ali i prethodne generacije „golfa“, „petica“ ima daleko izdržljiviji prednji trap. Retkost je da nastradaju kugle ili uporne spone, a jedino se dešava da usled loših puteva vremenom propadnu prigušujući, takozvani silen blokovi i to, kako kažu u servisu, u proseku na svakih 100.000 kilometara. Izdržljivi su i amortizeri, ali i krajevi spona. Popularni dvolitarski dizelaš od 140 konja pokazao se vanredno pouzdanim. Pouzdanijim čak i od gotovo legendarnog 1.9 TDI dizelaša. Tipičan problem kod savremenih „komon rejl“ dizelaša, poput zapušenih brizgaljki usled lošeg goriva, retko se sreće, ali verzije s početka proizvodnje ovog motora imale su problema sa EGR ventilom i membranom ovog uređaja, pa na to treba obratiti pažnju prilikom kupovine.
Za dizelaše je karakterističan i problem na takozvanom plivajućem zamajcu. Ova neispravnost se manifestuje izraženim vibracijama na praznom hodu. Problem se rešava zamenom ovog dela, a ponekada je uz njega neophodna i promena seta kvačila.
Što se tiče DSG menjača, on se tokom 100.000 kilometara pokazao besprekorno pouzdanim. Brzine i dalje menja glatko i bez trzaja, a i vlasnik je njime veoma zadovoljan. U servisu su nam potvrdili da do sada nisu imali negativna iskustva sa DSG menjačima, a jedini problem koji se dogodio u Srbiji nastao je usled neispravnosti mehatronike. U tom slučaju, menjač je i dalje radio, ali je prilikom ubrzavanja automobil neispravno trzao. Treba reći i da su jedan od problema kod prvih „petica“ bili i kontakti električnih vodova bočnih vazdušnih jastuka. Konektori se nalaze ispod prednjih sedišta, a za popravku ovog problema neophodna je kvalitetna dijagnostika.
Peta generacija „golfa“ predstavljena je 2003. godine, a prodaja na našem tržištu mu je počela naredne, 2004. Po izgledu, novi „golf pet“ nije doneo velike promene u odnosu na „četvorku“, ali je sa tehnološke strane bio pun novina. Pre svega, to je bio inovativni DSG menjač sa dva kvačila, rešenje prvi put tada viđeno u putničkom automobilu, zatim „multilink“ ogibljenje na zadnjoj osovini i FSI benzinski agregati, koje smo, istina, u manjoj meri videli i na prethodniku „golfu četiri“. Kao i uvek, „golf“ je i u petoj generaciji ponudio zaista široku paletu benzinskih i dizel motora, od kojih su kod nas najveću popularnost imali dizelaši.

Najviše onaj od 1.9 litra sa 105 konja, kao i dvolitarski dizelaši od 140 i 170 KS. U manjoj meri, na tržištu polovnjaka nude se i benzinci od 1.4 i 1.6 litara, kao i SDI dizelaš bez turbine od dva litra sa 75 konjskih snaga. Što se karoserijskih varijanti tiče, najčešći su „golfovi“ sa petora vrata, mada ima i onih sa troja kao i karavan varijanti. Popularna je i MPV varijanta „golf plus“ koji zahvaljujući većoj visini nudi nešto više prostora u unutrašnjosti i veći prtljažnik.
Tehnički podaci
Motor 4-cilindrični, turbo, dizel * Zapremina 1.968 kubika * Snaga 140 KS * Maksimalni obrtni moment 320 Nm pri 1.750 obrtaja u minutu * Pogon na prednjim točkovima * Menjač 6-stepeni, automatski, DSG * Ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,3 sek. * Maksimalna brzina 203 km/h * Dimenzije 4.202/1.759/1.513 mm * Međuosovinsko rastojanje 2.578 mm * Prtljažnik 350-1.305 litara * Rezervoar 55 litara * Prosečna potrošnja 6,0 litara
Preuzeto sa: Mojauto.rs
Nije mi jasno kako recimo a4 2.0 tdi 2005. god ima maks brzinu 212 na sat.. Aerodinamika ili tezina?
Sto se golfica tice, ipak se pouzdanijim motorom pokazao 1.9 tdi, a i manje trosi po gradu :)
Moj dekara je 2006 1.9 tdi sa 224.000km. Isao sam po njega u Frankfurt i uzeo od prvog vlasnika sa 204.000 proslog januara.Plivajuci mu nisam menjao jos,nema potrebe na otvorenom mi pokazuje oko 5,2 po gradu oko 6.3. Pri kupovini sam ga pproverio u Porsche-u da bi mi se poklopila kilometraza i odrzavanje sa servisnom,sve pohvale za mog dekaru heheh
Držanje cijene je skroz relativna stvar , a time se svi vode kad kupuju VW , ali potpuno je logično da nešto što u startu skuplje platiš , da ćeš i skuplje prodati.
Ali kad bi se to sagledalo procentualno, sve je to u pet deka...
A što se ovog konkretnog testiranog i ove kombinacije (2.0TDI+DSG) bolje bi si puco u koljeno nego za ovo dao pare...
DJordje svaka cast na komentaru!! evo primera . fiat bravo 2011 kosta oko 6000e golf 6 oko 9000 i vise. sad stari model fiat brava 2001 kosta 1100-1200e a golf 4 iste generacije 2500 i vise. i PO CEMU TO GOLF DRZI CENU KAD JE U STARTU VEC SKUPLJI J*M TI GL*PE LJUDE!!!! PRITOM BUBREGE RAZVALI ! ZASTO STALNO PRICE DRZI CENU KAD NIJE TAKO! KO JE LUD NEKA KUPUJE GOLFA JA NIKAD!
Kod mene u ulici Golf 2 najbolje drži cenu. Star 25 godina, a vredi 1000€. Jugo isto godište vredi 500€. Razlika 500€ ili oko duplo. A troduplo je plaćen kao nov u odnosu na juga :)))
FuryŠampion
Mislio sam da je menjac maltene isti, dolazi iz iste kuce. Verovatno gresim :)
A3 ima isti mjenjač , A4 ima uzdužno motor , tako da nema teoretske šanse zbog koncepcije da ima isti mjenjač kao u vozila sa poprečnim motorom.
@Nemanja
Pa mora da je kvalitetniji, cim je Audi. Probao sam Pasat iz iste godine i A4, koliko je samo A4 bolji auto a menjac daleko precizniji i bolji.
@NemanjaBB
U principu je snaga ona koja odredjuje maksimalnu brzinu, jer je ona neophodna da se savlada otpor vazduha, ali s obzirom da su identicni motori, treba znati da je A4 B7 za nesto malo aerodinamicniji od Golfa V, a sasvim sigurno je transmisija sa prenosom do tockova kvalitetnije odradjena da ima manje otpora, jer ipak je to premijum auto... to je na radilici 140 KS a na tocku uvek manje... a tu je i ona prica da motori kod VW grupacije imaju vise snage nego sto je deklarisano, pa je moguce zbog znaka da ima i koji vise...