Vrele Gume test: Peugeot 308 1.6 GTi/270

Nakon veoma bledog izdanja predhodnog 308 GTi, Peugeot je "korigovao nišan" novom generacijom, ponudivši retko prijatno vozilo, vrhunskih perfomansi
Između osvajača brzinskih rekorda na čuvenoj pisti Nurburgring (Megan RS, Seat Leon Cupra, Honda Civic Type R...), ekstremno efikasog Golfa R sa integralnim pogonon, kao i prestižnog Audi RS3 i Mercedesa A 45 AMG, opravdano se može postaviti pitanje ima li mesta pod suncem za novi 308 GTi, sa "samo" 270 KS i isključivo prednjom vučom? Jer iako je proizvođač odavno objavio njegove perfomanse i cenu, do sada se nismo imali prilike smestiti u unutrašnjost, još manje uveriti u dinamičke kvalitete.
Gotova stvar, Peugeot France odgovorio je našoj molbi,
ustupivši nam na sedmodnevno testiranje ovu retku zver, sa izmešanim genima
Lava i Geparda. Saga GTi, duga 30 godina, započeta je nekadašnjim 309 ! Nikada
do sada jedan predstavnik Peugaota u C segmentu nije bio ni snažniji ni brži!
Uprkos tome, proizvođač se uzdržao od pompezne medijske najave, kompletno
ignorišući hronometar i spomenutu pistu. Jer ukoliko je verovati odgovornima,
komercijalni interes ovakvih dokazivanja je zanemarljiv, navodeći za primer
Megan RS, koji se uprkos fantastičnim rezultatima na trkačkoj stazi, u Nemačkoj
prodao u jedva par stotina primeraka!
Podrazumeva se da je i 308 GTi prošao kroz ruke specijalizovanog sportskog odeljenja "By Peugeot Sport", po ugledu na manji 208 GTi, no po rečima komercijalnog direktora, preko 60 % vozača kompaktnih GTi upotrebljava ih svakodnevno, kao jedini automobil u familiji. U tom kontekstu treba posmatrati odluku da se ovaj 308 ne transormiše u ektremnog sportistu, sa nepodnošljivo neudobnim ogibljenjem, ogromnim spojlerima i neprihvatljivo visokom potrošnjom.
Kompletan članak pročtajte na sajtu Vrelegume.rs