home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

124 Spider je nastao na bazi Mazde MX-5, ali italijanska verzija nudi drugačiji izgled, kao i karakter u vožnji.

Promotivna serija Anniversary, 124 crvena primeraka s crnom kožom i bogatom opremom namenjena evropskom tržištu, planula su već u pretprodaji. Kako bi lakše dočekali početak leta i dan isporuke, kupcima ograničene serije Fiata 124 Spider (za koji su platilii 33.000 evra) ponuđen je na korišćenje Fiat 500 C. Dodamo li tome odštete za kišne vikende u letnjim mesecima i poseban kasko za platneni krov, Italijani su s puno mašte krenuli u lansiranje reinkarnacije legendarnog dvoseda.

Ipak, nisu se potrudili samo u odeljenju marketinga. Veliki posao odradili su i dizajneri, ubrizgavši solidnu dozu italijanskog šarma u spoljašnji izgled.

Fiat 124 Spider će stizati s proizvodnih traka pogona u Hirošimi na kojima se pravi i poslednja generacija Mazde MX-5 na čijim je temeljima nastao, ali zvanično ni jedan od elemenata karoserije nije isti.

Italijanska verzija je 14 cm duža i jedan šira, prtljažnik je desetak litara veći, a dvostruka trapezoidna rešetka, kao i izbočine na poklopcu motora su podsetnik na ikonu predstavljenu pre pola veka. Italijani su uspeli da stvore drugačije spoljašnje forme i donekle da promene stil, ali unutrašnjost skoro da nisu dotakli.

Osim Fiatovog zaštitnog znaka na upravljaču, kao i izmena na oblogama vrata, sve ostalo identično je kao u Mazdi MX-5.

Za upravljačem se sedi nisko s ispruženim nogama. Pogled na instrument tabli privlači veliki analogni pokazivač obrtaja, ali čim se pokrene motor veze s japanskim bratom ponovo pucaju, jer se pod prednjim poklopcem krije 1.4 MultiAir sa 140KS.

Oslanjanje je kruće, a prenosi u menjaču nešto duži kako bi se što bolje iskoristilo 240 Nm momenta, koji se javlja već na 2250 obrtaja. U odnosu na Mazdine atmosferske motore, Fiatov turbo benzinac deluje uglađenije, naročito pri nižim obrtajima, idealnim za krstarenje sa spuštenim krovom (koji je nešto bolje podstavljen, ima deblje zadnje staklo i pruža bolju zvučnu izolaciju). Zvuk koji taj motor ispušta ne ostavlja poseban utisak, ali rado se zavrti sve do 6500 obrtaja.

Preuzeto sa: Autoklub.jutarnji.hr



čitanja : 1574



Komentari

Lep autic.

Autor Damko 28 Feb 2016, 12:39

Eksterijer groteska, kao smežurani ili umanjeni Viper.
Mali auto a deluje glomazno i kockasto.
Što se enterijera tiče, tu nema greške, preuzeto od originala.
Original lepši.
Ovo gore = kako naružiti MX5.
Čak su i ovde metili farove ko na Fići, cela gama im ima Fićoliki look.
Fićo company. :)
Fića na bezbroj načina.

Autor P1 28 Feb 2016, 13:47

Pit
tako je, original Mazdin enterijer prekopiran sa Alfe! :)))

Autor carobnjak 28 Feb 2016, 14:01

Pa što uzimaše Mazdu ako već imaju svoju Alfu ? :)))
A sa koje je Alfe Mazdin enterijer, jer lice ko Eoc i C kabrio ? :)
Ili kao Tipo što liči i na BMW 3 i C klasu, istovremeno. :)))

Autor P1 28 Feb 2016, 14:08

*Eos

Autor P1 28 Feb 2016, 14:09

Pit
instrumenti kao 156, centralna konzola i komande klime a la Giluetta , 2010.!

Autor carobnjak 28 Feb 2016, 14:12

Misliš da su takav mix napravili, 156 i Djulijeta. :)))
A da nisi malo neupućen u Mazdine enterijere ?

http://www.rx8club.com/attachments/series-i-interior-audio-electronics-24/107683d1190155306-jdm-ac-controls-will-they-work-rx8-interior.jpg

Autor P1 28 Feb 2016, 14:22

Uh, nadam se da ce biti osetno jeftiniji od mx5. Ako bude oko 20k bice pravi hit.

Autor z45 28 Feb 2016, 19:26