Vrele Gume test: Fiat 500X 1.6 MJT/120 vs 1.4 MultiAir/140 DCT

Nakon veoma pozitivnih utisaka koje je na nas ostavila benzinska verzija Fiata 500X, ovoga puta pozabavili smo se dizelom 1.6 MJT, kao i automatskim menjačem sa duplom spojnicom, uparenim isključivo sa 1.4 Multiar/140

Kada se spomene Fiat 500, većina prečuje slovo L i X, i odmah pomisli na mali šarmantni Cinquecento, koji je u "opticaju" već dobrih osam godina. Greška, jer ova dva slova suštinski menjaju stvar, pretvarajući "šoljicu za jogurt" (popularni naziv u Francuskoj za Cinquecento, još od pojavljivanja 1957. god), u familijarni van, odnosno kompaktni Crossover, sa pogonom na dva ili četiri točka.
Kako bi se lakše distancirali, nalazim da je Fiat trebao da im podari posve različita imena, kao što je Mini učinio sa svojim Clubmanom, Countrymanom i Pacemanom, no cilj proizvođača izgleda da je bio poslužiti se slavom najmanjeg. Posve nepotrebno, barem kada se radi o 500X, koji ima sve naophodne atribute da ostvari uspeh kao i manji brat. Jer zajedničkih tačaka je veoma malo, izuzmemo li par crta lica, novi Fiatov SUV je priča za sebe. Sav zaobljen, sa velikim okruglim farovima, crvenim znakom Fiata u hromu, dnevnim svetlima na samim uglovima karoserije. Razlikuje se od konkurenata, kao i do rođaka sa druge strane "bare", legendarnog Jeep Renegade, sa kojim deli platformu, agregate i transmisiju. Uspeh nije izostao, do te mere da je fabrika Melfi u Italiji morala da podigne proizvodnju za oba modela, Renagade i 500X. Nakon nepunih godinu dana od lansiranja, u svetskim razmerama prodalo se nešto preko 100.000 primeraka Fiata 500X , što je ipak za 50.000 jedinica manje od Jeepa Renegade.
Kompletan članak pročitajte na sajtu Vrelegume.rs
Već bazni 500X je dosta "bogato opremljen". Istina da nema klima uredjaj (kome to još treba?), ali zato ima "prednju kuku za vuču vozila", "predispoziciju za radio", "treći naslon za glavu pozadi" i još dosta toga...
Ono što je "nekome" možda najbitnije, ima standardno rezervni točak :)
Šalu na stranu. Dobro su mu uradjene (po mojoj meri) sve elektrokomande na vratima vozača, a i oslonac za ruku izmedju prednjih sedišta je masivan i ergonomski (i za vozača i suvozača).
Jedino što pozadi ima znatno manje mesta za glavu nego u Renegade.
Što se dizajna tiče u svojoj klasi malih SUV vozila, oduvao je konkurenciju.
Sedeo na sajmu i uverio se u ergonomiju, intuitivan raspored komandi i elegantno uklopljeni detalji, boje, oblici. Respect za dizajn i MJT motore!
"No zbog padajuće linije krova i forme zadnjih vrata, prozori pozadi otvaraju se samo do polovine, dok je zapremina prtljažnika ograničena na 350 litara. Sasvim dovoljno, pod uslovom da se u dnu ne nalazi točak istih dimenzija, u protivnom manji je za stotinak litara."
350-100=250 l. Sudeći po gepeku, 500x je porodičan skoro kao i Suzuki Swift što je porodičan..
Oko te zapremine gepeka ( da je manja 100 litara sa rezervnim točkom ) Perica Rajković je možda pogrešio utoliko što kod 500X u Srbiji kao rezervni (i to standardno) dolazi "galeta" ("ćopavi"), a ona "odnosi" do 50 litara. Isto je i u zemljama okruženja koje sam gledao (sa ćopavim).
"Granica otvaranja" zadnjeg prozora zavisi od forme zadnjih vrata. Npr, ni kod 307/308 HB/SW zadnji prozor ne može da se otvori do kraja ( možda 1/4 ne može). A kod 500L može do kraja.