home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Limuzina pravljena za džep domaćih vozača, tako bi se mogla opisati Opel "Inisgnia". Njeno vreme dominacija na tržištu polovnih automobila polako dolazi. Evo kojoj su joj vrline a koje (retke) mane.

Polovni automobili u Srbiji čine ogromnu većinu prometa vozila. Popularni su karavani, hečbek i naravno limuzine. Jedna takva Nemcia mogla bi uskoro do ispolji dominaciju. U pitanju je Opel "Insignia", limuzina niže srednje klase koja za sada ima nešto jaču cenu od oko 8 000 evra ali bi uskoro mogla biti dostupna i za manje para.

Svakako je najpopularnija u limuzina varijanti ali dosta reči hvale trebalo bi uputiti na račun karavana koji nudi očigledne prednosti: više mesta na zadnjoj klupi, bolju udobnost i preglednost kao i veći prtljažnik koji je kod limuzina varijante nešto manji u odnosu na konkurente iz klase, pre svega Volkswagen "Passat".

Ono u čemu "Insignia" ima prednost jeste generalna pouzdanost i niže cene delova u odnosu na konkurente, čak i na one iz svoje firme. Ogibljenje je veoma dobro, prednja i zadnja osovina su izdržljive, ramena su čvrsta pa dobro odoleva domaćim putevima. Izduvni sistem je veoma kvalitetan i dugotrajan ali ukoliko primetite tragove ulja na crevu za dovod vazduha ne bi trebalo da vas brinu jer su samo estetski problem.

Kada su agregati u pitanju ponuda je bogata. Od varijanti koje se mogu naći na domaćem tržištu imamo pre svih dvolitarske dizelaše snage 110 i 195 konja, dok najsnažnija dvolitarska verzija sa 220 konja snage daje svu potrebnu snagu uz prihvatljivu potrošnju od 12 litara ali dosta često dolazi s šestostepenim automatskim menjačem.

Kod benzinaca ponuda je još veća. Sve počinje sa turbo agregatom zapremine 1.4 litara koji daje 140 konja snage i veoma je redak na tržištu polovnjaka. Zatim sledi motor zapremine 1.6 litara koji se proizvodi u verziji sa 115 konja i gotovo da ga nema na lokalnom tržištu i u verziji sa 180 konja koji se pokazao kao pouzdan a samim time i popularan pogotovo zbog potrošnje od 11 litara. Možda i najrasprostranjeniji jeste benzinac zapremine 1.8 litara koji isporučuje 140 konja i nudi balans između performansi i potrošnje.

Za one kojima ne smeta da pri plaćanju registracije pređu u crvenu zonu tu je OPC V6 dizel agregat zapremine 2.8 litara koji je i najsnažniji u ponudi i daje 325 konja snage uz pogon na svim točkovima i prosečnu potrošnju od 14 litara.

Da ne bude da samo hvalimo evo i par mana jer zaista "Insignia" ih samo toliko i ima. Kod modela starijih od 2013. centralna konzola dolazi sa gomilom tastera koji će za neke biti zamarajući, dizelaši iz 2008. i 2009. imaju problema sa vrtložnim ventilom koji je pucao pa su parčići upadali u motor i dešavalo se da dođe do ozbiljnih havarija; agregati konstruisani nakon 2010. ovaj problem nemaju. Takođe, modeli stariji od 2010. imali su softversku grešku koja je dovodila do potpunog pražnjenja akumulatora ali je servisnom akcijom ta mana uklonjena. Kod primeraka koji su prošli velike kilometraže može doći do otkaza gumice hladnjaka EGR ventila što uzrokuje izlivanje ulja.

Preuzeto sa: Autoportal.rs



čitanja : 22730



Komentari

Ne znam šta je uzrok ,pretpostavka pad pritiska zbog nedihtovanja na spojevima uljne pumpe tj. gumicama, ali već par komada Insignia CDTi sam vidio kod raznih majstora sa prolupalim motorima , i sve su sa nevelikom kilometražom , ispod 200.000km

Autor Đorđe 14 Mar 2016, 12:19

savremeni "servisni intervali" od 30.000 km ...

Autor moron 14 Mar 2016, 12:47

Da insignija 2,0 cdti, ima stražan problem sa motorimma jer većina prolupa, daleko pre 200 000km, i to iz nevidljivog razloga, uz redovnu zamenu lja na 10 000km. Đorđe, za ove motore su najtraženije klipljače, kao i za Fordove (sinoć sam naveo)
Taođe, farba je sklona opadanju od najmanem mehaničkog udara (kamenčići je opljute skroz) a zatim lako i korodira na tim mestima.
Jednostavo, odavno poznati problemi sa Opelom....

Autor Oktopod 14 Mar 2016, 15:59

Komšija je uzeo novu čim se pojavila, baš pre neki dan sam se vozio u njoj.
Vozi je bez ikakvih problema a dosta prelazi.
Jedino je malo tvrdja za moj ukus.

Autor P1 14 Mar 2016, 17:29

Dobro, a ima li neki motor koji valja i posle 200.000 km?

Autor moron 14 Mar 2016, 18:43

"...dok najsnažnija dvolitarska verzija sa 220 konja snage..."

Nisam siguran da se nudi 2.0 dizelas sa 220 "konja".

Autor Damko 15 Mar 2016, 01:51

Imam insigniju 2010.kupljena sa 120,000 u nemackoj (sve pokazuje da je tacna kilomertaza)MEDJUTIM na tacno 150,000 kad sam se vracao iz Nemacke na auto putu kod Smedereva (isperd kuce skoro ) motor zariba i crkne sroz ,zamenjen motor 3200 evra skoro nov majstor mi daje garanciju godinu dana nije proslo dva meseca krece da trosi ulje i trosi ,sad je kod majstora kazu senzor pritiska ulja ,potpuno razocarenje u ovaj auto.Samo da izadje iz garaze ide na neki prvi pijac i nikad vise opel

Autor zoran 21 Mar 2016, 17:25

zoran
Na žalost, to je standard sa Insignijama, i dosta drugih Opela.
A kad to negde nevedeš, smatraju te ............

Autor Oktopod 21 Mar 2016, 19:44

Intrtesantno ,što je god Opel prepravio na Fiatovim JTD motorima uglavnom bude promašaj...

Autor Đorđe 21 Mar 2016, 21:37

Pa kad sam tvddio neki dan da Ford i Opel (GM u Evropi) kupuju sve i svašta, i sklepavaju kola, nije bilo jasno.

Autor Oktopod 21 Mar 2016, 21:54

Kada se kupi polovan auto, njega treba odrzavati cesce i detaljnije nego kada se kupi nov auto. Zato je i jeftiniji od novog kada se kupuje.
Problem je sto ovde svi ocekuju da kupe auto star 5 godina koji je presao oko 100.000km (sto je verovatno realnih 200.000 i vise)
i nadaju se da ce da ih sluzi kao da su nov izvezli iz salona.

Autor Vlada 11 Apr 2016, 22:48