Renault Megane IV na probi Auto magazina

Regionalna prezentacija novog "megana" bila je prilika da se novinari iz zemalja u okruženju upoznaju sa četvrtom generacijom jednog od najprodavanijih "renoa"Dugo očekivana četvrta generacija popularnog “megana” stigla je i na Balkan. Regionalna prezentacija je održana na potezu između Zagreba i Istre, tačnije Rovinja.
Automobile smo mogli da isprobamo na auto-putu, kao i lokalnim putevima sa dosta krivina. Domaćini su pripremili zaista mnogo automobila, s obzirom da su bili prisutni novinari iz svih zemalja Adrija regiona, odnosno bivše Jugoslavije.
Iako je Reno za novi “megan” pripremio četiri benzinca i četiri dizelaša, na raspolaganju su nam uglavnom bili automobili sa jačom verzijom starog dobrog “1,5 dCi” motora od 110 “konja”. To su sve vozila ovlašćenih dilera namenjena test vožnjama potencijalnih kupaca, pa nam je odmah bilo jasno od koje verzije očekuju najbolju prodaju.
Dok su mišljenja oko izgleda “megana” na fotografijima uglavnom vrlo pozitivna, prvi susret “oči u oči” je nešto sasvim drugo. Veliki broj poređanih automobila na jednom mestu deluje impozantno. Zanimljivo je da svi oni deluju jednako atraktivno, bez obzira na paket opreme.
Kompletan članak pročitajte na sajtu Magazinauto.com
Ozbiljan automobil. Mene zanima 1.2 turbo 130 sa EDC. Osećam da će ga imati za test juče. Ima i difuzore na zadnjim sedištima, šteta što je i dalje prostor nazad među najmanjim u klasi (i još neke sitnice blago kvare kompletan utisak). U ovom segmentu, kad bih ga ponovo kupovao, favoriti (po redu) 1. Leon, 2. Megan, 3. Oktavija.
Odličan automobil. Pošto Intens TCE 130 može (i bez pregovora) da se dobije za 16.790, jedva čekam da se u septembru pojavi karavan, sa svojim povećanim Wb-om (koji će da bude oko 1.000 više).
Konkurenti mogu samo da crknu od muke.
Ili da cene malo urazume :)
Priapus
Tačno je da je tesan pozadi, mada većina u segmentu muči istu muku.
Megan mi je trenutno favorit u klasi.
P1
I AM i VG su došli do istog zaključka, a to je da Megan 4 ništa značajno nije napredovao u pogledu prostora pozadi u odnosu na Megan 3 HB (koji je krunisani kralj najmanjeg prostora u klasi pozadi). Ja sam se lično uverio. Kad jedan Baleno ima tonu prostora nazad sa 4m dužine, Megan prilično razočarava na tom polju. Leon i Golf i dalje neprikosnoveni (lično). I po pitanju vozačke pozicije, i po pitanju prostora, posebno s obzirom na dužinu. S tim što mi Leon ipak nekako više prija, iz raznih razloga.
Ko se zali na Megan nije seo u A klasu. Nula mesta za noge, nula mesta za glavu, pritom ti je glava stisnuta i odozgo, ali i sa strane posto si na 5 cm od okvira vrata. Ne vidis nista jer su prednja sedista ogromna. Mesta za stopala za ovog u sredini? Smart for4 ima vise prostora nazad od A, pogotovo u odnosu na CLA (karavan je nesto bolji).
Sto se tice mesta na zadnjoj klupi, udjite u bmw1 2009. god, brate slatki namucis se juce dok sam par puta ulazio i izlazio.. Imao sam sportske cizme zbog one glupe kise, a nisu mi noge nesto podugacke, visok sam oko 180.. Dok se uglavim i izglavim, prodje vecnost. Dok se u Astri J dosta komotnije vozi pozadi..
Pricam o verzijama sa 5 vrata.
A klasa i serija 1 nisu nikad imali ambiciju da budu prvi i jedini "people carrier" u porodici. Za razliku od Megana. Trebalo bi, ipak, svi da se ugledaju na Great Wall Haval H2, mesta i napred i pozadi, sva moguća oprema, 1.5 turbo 150 ks, rezervni točak punih dimenzija, od 15.000 do 17.500 najskuplja verzija. Samo još da prođe ENCAP. Doduše, dobio je 5* na CNCAP..
http://www.c-ncap.org/app/cncap/pzsj.jsp?pzid=4846
Nbb 13:57
Citas mi misli. :)
Bas sam pomislio na seriju 1 prve generacije, nisam se vozio u tesnijem autu, te kategorije.
Bas mucenje bese, kolena nabijena u sediste.
Generalno, automobili te klase su tesni, s tim sto sam se iznenadio, nisam ocekivao da je toliko bas tesno u kecu.
U pravu je priapus ovo sto kaze.
Nema ni A klasa dovoljno mesta za 4-oro, ali nemam utisak da je toliko tesna.
Nista ovaj Megan nije komotniji.
Golf ima solidno mesta, mada ni u njemu nema mesta koliko bi trebalo za 4 osobe.
Po meni, ni u S klasi kratkoj nema dovoljno mesta, jedino u long verziji.
Kad svi mogu udobno da se smeste a ne "majstore moze malo napred".
Superb sledi sto se prostranosti tice.
Oktopod
Ma,ne šali se on...
Iz svega prednjeg bi neko izveo "razumu i logici saglasan zaključak" da novi megane dobar koliko i djubar obični ... Kol'ko i fijat jedan :)
Vidim da su svi odusevljeni Meganom, auto je ok, ALI ona plastika oko ekrana i na centralnom grebenu je pravi Dacia standard, a ne tekstilna obloga na vratima HRVa ili elsticna pokrivka prtljaznika. Istina bez toga enterijer deluje odlicno, eksterijer meni vec nije elegantan
Oktopod
naravno da se ne salim, kao da si u bunkeru, desno koleno gura u konzolu!
A sediste u krajnejm polozaju! strasno za C segment!
Tablete da ne pominjem...
moron
Ajde sad napisi da u Meganu ima mesta, ako smes? :)
carobnjak
Ja sam Ti neki dan napisao da si očigledno (takodje) degenerik proporcijama svoga tela, kao i ja, samo da je jedan dugog trupa, a drugi dugih nogu :)
Ja primedbi na komfor prednjih sedišta za megane nemam, odnosno, imam samo na ugao nagiba sedalnog dela (ali se on od GT Line podešava), no taj problem imam u skoro svim vozilima C segmenta (nisam imao u ceed Ex Maxx, kod koga se takodje podešava nagib sedalnog dela).
Megane HB je sada pozadi bolji sa prostorom za noge nego ranije. Ja ga tako doživljavam.
Ali, recimo, u astri sedan, "iza mene" (ako sedim napred), ima knap mesta za moje noge pozadi. Ali, ako napred sedne Djenka (koji je visok kao ja), iza njega nema mesta ni za malo dete. Druge proporcije tela i drugačiji način sedenja napred ...
Nije Megane tako komforom loš kako ti "mračiš".
Spolja su Megane uradili za 10ku, ali je unutra cist promasaj po mom misljenju. Onaj ekran bas jeftino deluje onako uradjen.
Da su enterijer uradili slicnije novoj Astri, bio bi to medju vodecim automobilima u kategoriji.
moron
vidi, sedeo sam u njemu i odgovorno tvrdim da je to najgori enterijer u C segmentu u trenutnoj ponudi sto se tice prostora! Pa zar ti nisi video da imas siroku OGRADU izmedju prednjih sedista tj. produzetak centralne konzole, i da imas osecaj kao da sedis u rupi?
Pocinjem ds sumnjam na cifru tvoje visine!
Jel si video novu Astru? Jel si video da ima bar 20% vise mesta, pa i ako imas kratke krakove? ?)))
Vlada
bravo care, potpisujem!
carobnjak
Tipo nije ovde tema, ali, da je najgori, jeste brate, pa, fijat je :)
Megane ... Od Megane manje mesta pozadi ima 308HB, a najmanje Alfa Djulijeta. Kao da je B segment :)
Za novu astru ne mogu da objektivno povučem paralelu po pitanju komfora zadnje klupe, zbog "proteka vremena", jer sam u novoj astri sedeo još pre oko dva meseca (a ne i na sajmu).
Generalno, nisam ljubitelj "tableta", posebno kao onih u 308 (gde su skoro sve funkcije samo u "tabletu"). Nisam oduševljen dizajnom "tableta" kod Magenea, ali, tu n emogu ništa .. To je žalostan pravac daljeg "razvoja" auto industrije. Jer, manje košta. Proizvodjača.
p.s. Što se tiče moje "visine", poslao bih ti par slika (u kolima), ali na prethodni mail mi nisi odgovorio (pre oko godinu dana), pa ne znam da li ti radi ona adresa "yahoo.com" ...
carobnjak
Izvini, ti si navikao na "ambar" enterijer u Puntu, gde možeš i u toku vožnje da pređeš na mesto suvozača. Ja za prednja sedišta u nižim paketima opreme, zaista nemam manu. Ta "ograda" kako je nazva, meni je taman dimenzionisana da oslonim koleno, po krivinama, ili kao odmorište za nogu.
Kome se ne sviđa tablet (a nije tablet kao u većini vozila, nego je integralni) ima opcija i bez njega. Uz to jeftinija za 2000€, tako da vama bolje. Pri tome izgleda solidno.
Imam Megana kupea, 2011. god, imam mesta napred sasvim dovoljno, a ok se sedi i pozadi, cak i kad je na suvozacevom neko od skoro 2m. Nije sjajno, ali je bolje nego u bmw1.
Imam i a4 2007. koji isto nije sjajan sa mestom pozadi, sem sto ima malo veca vrata, tj ulaz na zadnju klupu je laksi :)
Moron
A ko je pominjao zadnja sedista?
oktopod
I ti si 1.7 m? :-D
carobnjak
190 cm, ako se nisam smanjio u međuvremenu.
Stvarno, postao si neozbiljan.
Idi gledaj Tipa :)
Mene čudi, što nisu Tipa nazvali Tempra. Na Tipa ne liči:)
Meni je cudno da niko ne primecuje onu jeftinu rucnu i kako bez veze stoji(ne elektronska, obicna).
Fordovac
Prva tri paketa opreme imatu takvu ručnu, a preostala tri paketa imaju "električnu". A, ako ti je baš do nje stalo, možeš i da je doplatiš u nižim paketima.
Lično, mislim da je pametnija i praktičnija klasična "ručna", a posebno, da je ekonomski isplativija na duže staze.
Megan je solidan auto, ali je manjak mesta za kolena na zadnjoj klupi bas izrazen. Kad se namestim napred (visina 187), iza mene ostanje prostora kao u golfu 4 koji vozim. Mesta za glavu ima dovoljno i nazad.
Slazem se sa @J4ZZER, plastika oko tableta je ovajna, izgleda jeftino za taj segmen. Ista plastika i u Talismanu, ali zadnja led svetla na talismanu imaju mnogo bolji izgled od "brkatih" kod megana. Sve u svemu, za tu cenu je ok, nista vise od toga.
Iako je nova astra manje upadljiva spolja, nudi vise mesta pozadi, mesta napred oba imaju vise nego dovoljno, astra ima i ozbiljniji enterijer, ustvari kompletno astra je ozbiljnija od megana.
A zašto forsitaze "samo mesta mesta, i mesta pozadi?? Nije to kombi, ljudi! Ja imam zamerku, što bi voleo da je manji!
Nije C segment za 4 "konja" od 190cm. Standard za pozadi je do 180cm u ovom segmentu.
Nije ni za D segment.... sem autobisa tipa Superba. Pa i on j eu novijim modelima mnogoooo skučeniji.
Šta je ljudi sa vama???
NIje ovo radi Megana, ili nekog boljeg ili lošijeg za koji cm. Nego uopšte!
Astra je, rekao bih, malo skuplja od megana, mada je veoma teško naći dva komparativna modela, zbog specifičnog (zbunjujućeg) opel paketiranja. Recimo, astra 1,4 turbo sa 125 ks, poslednji paket, Dynamic, košta (uz "redovan" popust 8,5%) 17.385. A ima manuelnu klimu ...
Ali, pretposlednji paket, koji je skuplji (18.400) ima auto klimu.
Ali, toliko je razlika u opremi, da bi celi dan trebalo da se "studira".
Lepa vest. Sad videh. Pojavio se cenovnik za novu astru karavan !!!
p.s. Nadam se da će ovi iz Euroimpexa da ga pročitaju :)
Oktopod
to za zadnju klupu i meni nije jasno, ali kad je vozacko mesto u pitanju tu sam vrlo strog!
Zamisli da das 15 hiljada eura za novi auto i da se osecas kao sardina u konzervi? Nema sanse!
To je neoprostivo za c segment.
Ili da manji auto B segmenta nudi vise mesta nego neki iz C.
A evo Nove Astre kao primera kako treba da bude vozacko mesto, za razliku od prethodne (na tom nivou je novi Megan otprilike) ali je spolja ruzna, tako da dzabe ste krecili! :)))
P.S. i jeftiniji paketi opreme kod Megana imaju tablet ali manji, ista prica, a la China! :)
carobnjak
Navikao si na kafansku stolicu. Ako ti nije sedište u Intesa paketu OK, moraš se samopregledati. Ili još nisi spoznao, šta je auto. No, svaka roba traži svoga kupca.
A ti razmisli, gde je problem. Jednostavno, sedište je premijum klase.
Oktopod
ajde jos par puta procitaj sta sam napisao i da li sam igde pomenuo kvalitet sedista???
Jel ti razumes sta znaci prostor, nema mesta, sardina u konzervi? Jel si dozivero nesto slicno?
Ocigledno nisi, ili ja pisem na kineskom...
Evo primera funkcionalnog dizajna i ergonomije 21.veka:
1. mesto gde desno koleno udara u konzolu:
https://i.ytimg.com/vi/lkYSc_EWpB0/maxresdefault.jpg
2. fantasticno-klaustrofobicna-debela ograda izmedju prednjih sedista:
http://preview.netcarshow.com/Renault-Megane-2016-1600-62.jpg
Ko ima oci neka gleda, ko ima mozak neka cuje! :)
carobnjak 24 Mar 2016, 23:35
Ne razumem. Ali uopšte!
Ako voziš samo punta, negde te i razumem, jer si navikao na prazan prostor (da ne navodim razne pijetete). A taj punto je naopak, meni je posle 200 000km, potpuno uništio kičmu i stvorio trajnu išijalgiju.
Zato, probaj da se navikneš na normalu. Od fijata sledi bolest visokom čoveku. To je auto za grad. Za dalje - ne.
Oktopod
ajde sedi u novu Ástru pa ces doziveti prosvetljenje, ili jos bolje u Kia Ceed!
Nije Reno plafon kao sto ti dozivljavas...
Zasto si ti umislio da ti treba da savetujes i biras auto koji cu JA da vozim???
carobnjak
U Opel ne sedam - ni pod razno.
U Kiju - takođe.
A da bi znao, kako se sedi u autu, prvo treba da naučiš kako se vozi.
A ja Reno, ne doživljavam kao katarzu. Jednostavno, u klasi bolje od Megana za te pare nema - ni blizu.
Kad trućaš o mestu, sedni u Audi i sl, pa razmotri i upredi. A ne u Kiju i Opel. Našao si metu. Bolje da si naveo Fijat - tu bi te razumeo.
carobnjak 25 Mar 2016, 00:11
Da si rekao, ZA MENE je megan tesan napred.
Nego, rekao si DEFINITIVO je tesan megan napred.
Uzgred, ja sam tog megana vozio, pa mogu da sudim, za razliku od tebe, koji možda nisi umeo ni sedište da podesiš. A da ga nećeš voziti - to je sigurno.
Oktopod
ti brale nisi ni razumeo sta sam ja napisao, a mislim da novi Megane nisi ni video!
Pozdrav
Oktopod
ma da, sigurno sam rekao - za tebe je tesan!
ajde laku noc
Ljudi moji ja ne znam šta vi to radite u autu , ali ja nikad u ni jednom autu nisam imao problema sa prostorom napred(180cm,90kg)
Pa našta bi ličili da ste morali voziti Seicento,Saxo,Corsa i sl. na relaciji Genova-Subotica preko Austrije i Mađarske(+1300km)
Ne znam koliko sam ih prevezo tog formata i za divno čudo još uvijek hodam ;)
Generalno je ovde više stvar afiniteta tj. ko šta voli , nego da su to neke astrnomske razlike u ponudi prostora.
Ali kad svi imaju svoje favorite , meni je među kompaktima Leon No1 , kad se sagledaju svi aspekti.