TopSpeed test: Nissan Qashqai 1.2 DIG-T

Kompaktna, ali prostrana karoserija, kombinovana sa odlično odmerenim benzinskim motorom, predstavlja savršen kompromis, savršen i za svakodnevnu vožnju, ali i duga putovanja...
Svojevremeno je Nissanov kompaktni krosover Qashqai napravio pravu pometnju na evropskom tržištu. Zahvaljujući njemu, danas je klasa kompaktnih krosovera jedna od najpopularnijih, a druga generacija japanskog modela ima neuporedivo “oštriju” konkurenciju, nego prilikom debija prve generacije.
Novi Qashqai smo već imali priliku da testiramo, a tada smo ovaj automobil probali u kombinaciji sa novim dizel motorom od 1,6 litara i 130 konjskih snaga, poreklom iz Renaulta, “uparen” sa CVT menjačem. Ovaj put, opredelili smo se za nešto jeftiniju verziju sa benzinskim motorom od 1,2 litre, veoma upotrebljivih 115 konjskih snaga i manuelnom šestostepenom transmisijom.
Kompletan članak pročitajte na sajtu Topspeed.telegraf.rs
Jel ova 1,2 Renolova tehnologija ?
Nissan ima ozbiljnije agregate, što RenoL nema, kao u GTR-u recimo.
A šta Kaškaji sa RenoLovim bedžom ( Madjar ) prolazi očajno na tržištu ?
P1
Zar je bitno, čiji je koji motor, Nisan ili Renault?? To je ista kompanija, motori se razvijaju zajednički. Lepo sam ti objasnio više puta, da ni dileri, ili bilo ko u Renault Srbija, ne zna gde je koji motor razvijan i proizvođen.
Činjenica je da su DCI motori knstruisani većim delom u Renaultu, zato što se samo u Evropi ti motori koriste u velikoj meri, i samo se u Evropi može napraviti valjan mali dizel.
Sa benzincima, posebno malim je obrnuta stvar.
Sad cirkuliše u Renault Nisan grupi, nova generacija benzinaca, 1,2 TCE u više varijanti i 1,6 SCE (atmo motor od 115ks) koji se još zvanično i nije pojavio.
Samo treba da znaš, da je Renault većinski vlasnik Nisana, i time je sve jasno.
Jednostano, to je sve isto.
Eto i Mercedes se polako priključuje grupi. Eto, kad stave na Kađara znak od Merca, postaće duplo skuplji, a prodaja će da krene....
P1
Oktopod ti je lijepo odgovorio,nemam sta da dodam.Kupi Renaulta,vozi I uzivaj u blagodetima zivota.
Kadjar je mnogo bolji, u svakom segmentu, cak i cuveni recenzer sa youtuba kaze isto https://www.youtube.com/watch?v=HVxSvDdTWj8 A vozio sam i ja i jedan i drugi. Nisanu jednostavno treba novi model.
@P1
U Velikoj Britaniji je Kadjar trenutno najpopularniji mali SUV. U Evropi najprodavaniji SUV je Volvo XC60.
Kakve vi gluposti pisete?!?
Kaskai se proda 10 puta vise nego XC90, a duplo vise nego Kadjar i tako ce u veki biti!
carobnjak
Pa nema te :))
Ako je razlika u prodaji između Kaškaija i Kađara, "samo" duplo, to je odličan rezultat za Kađar!
Ja ne pratim te "prodajne rezultate", jer smatram ih nebitnim za mene.
Najviše pratim opozive i havarije u premijum klasi, posbno Mercedes koji je postao "kralj". Ne razumem - premijum auto, skuplji duplo no što vredi, a svaka klasa mu opozvana, osim 1,5 DCI motora. Pa to je "ŠKANDAL"
kad se već spominju 1.5dci motori, bio bih zahvalan na komentarima, šta je bolje uzeti
polovan VW 1.6TDI 75 ks, ili 1.5dci oko 80ks, naravno polovan, sa oko 150000km
koji ima manje problema, pogotovo sa DPF i diznama
hvala unapred
Lep. Jako.
Meni skup (meni). Mislim na "360 Plus" paket.
Gepek (mi) mali, sa malo preko 400 litara ( a dug skoro 440 cm).
Možda mi je lepši Tupson. Ne znam, mrtva trka.
Gepek mu je veći.
Srcem, izabrao bih Vitaru S.
"Mozgom" (ako ga imam) ... verovatno ništa.
s mile
1,5 DCI ima čest kvar Delphi pumpe visokog pritiska goriva, koja uništi i dizne. Nije ta pumpa tako "zla" nego se teško nosi kad omaoti, jer ima kuglične ležajeve, koji se prospu i naprave havariju. Ovi drugi su prostiji, drže biksne, ali kad dobiju "lufta" opstaju.
1,6 TDI ima druge boljke, sa EGR (koji ne može da valja ni 50-60 000 km), creva turba, senzori, glava motora, itd....
Za vožnju, DCI je mnogo elastičniji i lepši.
U svemu, sem u Delphi pumpi DCI je premija. Ako pazariš DCI, obrati pažnju na rad na leru, jer on pokazuje znake načete pumpe. Ako osetiš, da radi neravnomerno, zaleće i sl, obiđi ga.
Drugo, to što si naveo da je prešao 150 000 km, računaj najmanje 60 000 po godini, i od tog računa ne odustaj.
Drugaru počeo Punto 1,9 jtd da se gasi. Zamenio neki senzor i ulozak brave, ali i dalje...
Sad ga vozaju, kazu mozda pumpa visokog pritiska, mozda pumpa rezervoara, elektronika, opet neki senzori...
s mile
ma kakav TDI ili DCI?
Uzmi Multijet i miran si do penzije! :)
carobnjak
Trenutno 1,5 DCI u novim vozilima je sigurno najpouzdaniji mali dizel. Više nema u njemu Delphi pumpe goriva. Nije za dž uzeo mercedes te motore.
carobnjak
Kaskai:Kadjar= 5:1, mi se čini realnije od onog tvog optimističnog modela 2:1.
Elem, ne znam kako stoje cene oba modela, ali ako su slične, Nisan je u narodu mnogo popularniji kao terenac. Pa bi i ja pre uzeo Nisan.
A sve u svemu isti đavo.
Oktopod
2:1 se odnosilo na mesec februar 2016.
Naravno, zna se ko je br 1 !
Inace najveci biser je komentar pod 13:27!
Pa gde nadje Volvo XC90 koji je prosle godine prodat 77 hiljada komada?
Hit godine! :)))
Bazni kaškaji ima 115 ks, a skupkji je 1.200 eura od baznog Kadjara sa 130 ks ...
treba mi mali karavan, a tu dolazi fabia sa 1.6 tdi/75ks, ili reno clio dCi, govorim o verzijama iz 2010god.
carobnjak 09 Apr 2016, 21:43
O ukusima se ne da raspravljati. Nekom bolji kaškaji, nekom kadjar...
s mile
Nemoj da kupiš samo kakvog krša sa preko 300 000, što je najveća verovatnoća.
Što se karavana tiče, Clia ćeš teško naći, a Skoda Fabija ima prilično.
Ja sam dosta vozio Fabiju 2 Kombi 1,6 TDI. Par puta sam imao probleme, da sam se kući vraćao u "Safe modu", brzinom od 40-50km/h. Problemi sa EGR, crevom turba, senzorima.... Skodana je glava, menjan kompresor klime, doživljavala je i prezupčavanje....
Fabija je jedva izdržala 250 000km. Pri tome ja sam sa njom prešao možda nekih 30 000.
Pokušaj da kod Kola nađeš Skodu Fabiju Kombi, koja ima poznatu istoriju (kupljena kod njih).
Iz uvoza Fabija Kombi - 2010 godište, računaj da je prešlo bar 300 000, što je mnogo za taj auto.
Ne znam koliko prelaziš godišnje. Ako je ispod 10 000km, razmišljaj o benzincu kliju karavanu 2, 1,2 TCE od 100ks. Divan auto za vožnju. Imalo je da se nađe ovih automobila, koji su kupljeni novi u Srbiji. U zavisnosti od tvog umeća vožnje, i uslova, računaj prosečnu potrošnju od 6 do 8 L. Servis je jeftin, a motor pouzdan. Čak i obični bentinac 1,2 16V 75ks, je još bolja varijanta.
P1 09 Apr 2016, 21:21
Prvo i osnovno , za dobrobit ti drugara , nek promjeni majstora i nek odveze nekom ko barata sa Fiatima...
Dok je tu mjenjan uložak brave , vidim koliko je sati.
I odmah da kažem da pumpa nije 99%
Djordje
Problem i jeste sto je isao na par mesta od kojih za jedno znam da vazi za strucnjaka za Fiata, ali lutaju.
Gasio mu se kad postigne radnu temperaturu, zamenili su mu neki senzor i sad se ne gasi.
Medjutim, gasi se pri obilazenju, kad ubrzava, 2500 obrtaja i vise.
Najgore je to kad nemas sigurnog majstora da ustanovi kvar.
Izgleda da ce morati da ide sistemom eliminacije, jedno po jedno. Jednom nije hteo da upali nakon sto je stajao u mestu i ugasen.
Nije hteo ni da zavergla.
Pa onda nakon nekih 15 min upali nekako i radio normalno.
Pa osnovno , ko iole važi za stručnjaka , mora znati čitati parametre , a ne smo brisati greške u crvenom (to daj mom 5 godišnjem sinu i znaće)
Znači nakači se dijagnostika i u vožnji prate paremetri , pri tom gašenju neki od parametara mora biti pogrešan...
vozim već6 godina fabiu 1.2 htp + tng, 20 000km/god- dograla do 200 000, red je za zamenu
Djordje 23:28
Mislim da nisu to radili već u mestu samo dijagnostika.
Prekložiću mu.
Mada je problem što neće uvek ni da se ugasi, ukoliko se ne varam.
Prvo je počelo gašenjem pri ubrzanju.
I to čak i pri jako nežnom ubrzanju zna da se ugasi.
Pa zato i pišem , svi nakače dijagnostiku i kažu nema grešaka.
Jer mora u momentu gašenja neki parametar poblesaviti...
To je ili do pumpe, ili do neke dizne - verovatno, padne pritisak goriva u vodu zato što dizna potpuno pušta ili pumpa ne valja. Nekada ne prijavi grešku, zavisi od vozila.
Međutim, tebalo bi da se na dijagnostici očitaju parametri dizni, vreme otvaranja, pa se po tome može nešto i zaklučiti.
Ne znam kako je kod tog fiata, možda ni dizne nisu kodirane kako treba i sl.
Glupo je nagađati, očigledno da majstor nije pravi.
Ali može biti i do regulatora pritiska na pumpi , isto tako ga može gasiti ako šteka senzor pritiska na railu , ma može biti masa stvari , može biti i neka banalna stvar nevezana direktno za ubrizgavanje npr. gubitak signala na senzoru radilice ili bregaste uslijed oštećene instalacije pa da momente dobija masu i gubi signal...
Uglavnom možemo palamuditi do sutra , real time dijagnostika pa tek onda preduzimati korake...