Vrele Gume test: Opel Astra 1.6 CDTi136 Dynamic

Na nedavno završenom Salonu automobila u Ženevi, Astra je proglašena Automobilom godine, ispred famoznog Volvoa XC90 i Mazde MX-5. Dokaz da je Opel na pravom putu, koji označava početak jedne posve nove ere
Za Opel, nova Astra je prava mala revolucija! Vozači koji prate auto zbivanja, navikli su da pročitaju testove gde se Opeli redovno "prozivaju" zbog velike težine i superiornih spoljašnjih dimenzija, u poređenju sa konkurentima, bez da nude više prostora za putnike. Mane koje odavno muče njegove inženjere, posebno od kada su se suočili sa novim ekološkim normama. Ni bivša Astra nije izbegla ovo pravilo, što je nateralo odgovorne da učine radikalni zaokret. I onda se sretnemo sa novom Astrom, pete generacije, i shvatimo da se sve može kada se hoće.
Kraća ali prostranija, lakša ali bolje opremljena i kruća, snažnija i paradoksalno ekonomičnija, približila se referentnim modelima u segmentu. Značajna evolucija koju su iskoristili i dizajneri, podarivši joj dinamičniji izgled od prethodne. Gledano spreda, do izražaja dolaze dve paralelne hromirane lajsne, lepo ukomponovane sa elegantnom LED svetlosnom grupom. No ovoga puta najoriginalniji je zadnji deo, odnosno C stub, koji kao da nema oslonac, zbog specifične forme crne plastike koja ga pokriva. Iako je i dalje svima jasno da se radi o jednoj Astri, dopao nam se njen moderan i diskretan stil, lišen nepotrebnih kič detalja. Niža i sa manjom čeonom površinom, Astra 5 je samim tim aerodinamičnija, njen Cx iznosi između 0,285 i 0,312 (u zavisnosti od verzije), dok je kod bivše iznosio 0,325.
Kompletan članak pročitajte na sajtu Vrelegume.rs
Kao "rodjeni dizajner", rekao bih da (mi) je "objektivno posmatrano", nekako lepši "centralni enterijer" kod ove astre nego kod megana (ili kod 308). Kod astre i focusa su uspeli da (za moj ukus) nadju "zlatnu sredinu" za dizajn centralne konzole. Ni "samo bezidejan televizor", ni "samo dugmići".