home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Pojavio se krajem prošlog, da najavi novi vek. Stvorio je novu eru, otvorio novo poglavlje i postao začetnik loze automobila koji troše i oktane i elektrone. Sada je već punoletan: Tojotin „prijus“ rođen je 1997. godine, iz japanske ljubavi prema napretku i prirodi.

Do tada je sve bilo platonski: mnogi su samo pričali od mogućnostima da auto ide „na struju“, ali tek je Tojota prionula na posao i napravila hibridni automobil, koji je imao na prvi pogled gotovo nemoguće rešenje: dva motora u karoseriji. Klasični benzinski uz elektromotor, bio je prvi te vrste i zato je dobio (latinsko) ime kakvo i zaslužuje: Prvi.

Godine, međutim prolaze, i u međuvremenu je „prijus“ dobijao naslednike, najpre 2003. kada je stigla druga generacija, pa potom i 2009. godine sa trećim kolenom. I, evo, iz Tojotinog benzinsko-električnog inkubatora stiže i četvrto pokoljenje modela koji je zauvek promenio naše ideje o automobilima.

Tamo daleko, u Valensiji, na obali gde cvetaju pomorandže (prevod naziva dela španske obale na kojoj se nalazi – Costa Del Azahar), Tojota je pozvala evropske automobilske novinare na upoznavanje sa najnovijim „prijusom“. Ovaj grad, teći po veličini u Španiji, nešto manji od Beograda, u februaru je već okupan suncem i obojen prvim prolećnim cvetovima. Znak rođenja, predznak nečega novoga, i simbolično mesto za susret sa novim izdankom Tojotine ekološke porodice.

Kompletan članak pročitajte na sajtu Magazinauto.com



čitanja : 804



Komentari

"Japanci kažu da su baterijie napravljene da traju koliko i sam automobili, bez obzira šta to značilo.
Da li su u vidu imali i moguć životni vek prosečnog auta u Srbiji?"

Dobro pitanje.

Autor moron 23 Apr 2016, 22:23