Proba: Opel Astra Sports Tourer 1.6 BiTurbo CDTI

„Opel“ je prošle jeseni na Salonu u Frankfurtu predstavio novu generaciiju karavanske „astre sports turer“ koju smo imali priliku da testiramo na putevima u okolini Porta. Nemci su namerno izabrali krivudave planinske puteve da bi nam „astru ST“ predstavili kao automobil zabavan za vožnju a ne kao klasičan karavan kroz igru „koliko gajbica može da stane u prtljažnik?“.
Izabrali smo „astru ST“ sa novim 1,6-litarskim BiTurbo dizel agregatom sa 160 KS i ozbiljnih 350 Nm maksimalnog obrtnog momenta dostupnog u intervalu između 1.500 i 2.250 o/min. Inače, „sports turer“ je dostupan sa devet motora, pet benzinskih (od 100 KS do 200 KS) i četiri dizel (od 95 KS do 160 KS).
U pitanju su savremeni i dobro poznati „Opelovi“ motori kod kojih je akcenat na ekonomičnosti i elastičnosti. Recimo, . Da se radi o ozbiljnom međuubrzanju potvrđuje i rezultat koji je postigao tek za nijansu slabiji 1,4-litarski turbo benzinac sa 150 KS - 11,8 sekundi. Manji turbo-punjač sa promenjivom geometrijom turbine odgovoran je za niže obrtaje, kako bi se izbegla takozvana turbo-rupa, dok veći na sebe preuzima odgovornost pri višim obrtajima, odnosno većim brzinama. Rezultat je linearno ubrzanje, bez potrebe za čestim promenama stepena prenosa.
Kompletan članak pročitajte na sajtu Mojauto.rs
"Da se radi o ozbiljnom međuubrzanju potvrđuje i rezultat koji je postigao tek za nijansu slabiji 1,4-litarski turbo benzinac sa 150 KS - 11,8 sekundi."
Ako je "po slici" na izvornom sajtu (Mojauto.rs) "pričamo" u petom stepenu prenosa, za šta ovom karavnskom 1.6. biturbo dizelu od 160 ks treba (piše tamo) 8,1. Impresivno.
Poredjenja radi, 308 SW 2,0 HDI sa 150ks (jedna turbina) to isto "radi" (sa točkovima 16")za 8 sekundi.
http://www.peugeot.si/media/deliacms/media/54/5459-3a1913.pdf
Tako da ne znam šta se tačno dobilo sa dve turbine,osim što se iz manje zapremine izvukla slična snaga, moment i slične perfomanse. Verovatno značajno niža "emisija".
Ono što je, medjutim,za svaku pohvalu, jeste cena ove astre, jer (po mojim proračunima) može da se u Dynamic paketu kupi za 20.500(bez opcionala,koji joj ipak trebaju,jer Dynamic nema park. senzore pozadi). A za 1.000 eura više imatu je "u fulu" (najskuplji paket).
Ali svakako mislim da niko ne nudi dizelski karavan C segmenta te snage za te pare. Tako da "Bravo Opel!"
Ako su u pitanju dve turbine od kojih je jedna manja (za nize obrtaje), a jedna veca, onda je rec o twin turbu a ne o Biturbu.
Postoji u tekstu jos nesto sto pomalo bode oci: Kaze se da su u pitanju Opelovi motori, a kako stvari stoje vec jedno odredjeno vreme, ni oni sami ne znaju ciji su motori u njhovim vozilima.
Posebno ako je rec o spomenutom dizelasu koji je plod italijanskih i francuskih konstruktora i koji se proizvodi u Francuskoj. U istoj fabrici u kojoj se prozvode i dizelasi za Hondu za koje novinari misle da su japanski. :D