TopSpeed test: Toyota RAV4 Hybrid

Upotrebom hibridne tehnologije kod modela RAV4, Toyotini stručnjaci ostvarili su nekoliko ciljeva - smanjena je potrošnja, poboljšane performanse, a zahvaljujući hibridnom sistemu, dostupan je i integralni pogon
Do 2020. godine, Toyota ima plan da čak 50 odsto njihovih modela bude pokretano hibridnom tehnologijom. To znači da ovaj ekološki pogom mora da nastavi sa širenjem, sa modela Prius, Yaris i Auris, na ostatak game. Za sledeći model odabran je RAV4, a naša redakcija se nedavno našla i na međunarodnoj prezentaciji, na prelepoj španskoj obali, nedaleko od Valensije.
Odluka da to bude baš Toyotin kompaktni SUV model nikako nije bila slučajna. Ovaj model je još 1994. godine, na neki način, i formirao ovu, danas, veoma popularnu klasu. Tokom godina, RAV4 se menjao, prilagođavao potrebama tržišta, ali je uvek na neki način i diktirao trendove. Uz podatak da je do danas, globalno, prodato osam miliona primeraka, a da se čak 90 odsto onih prodatih u Evropi i danas vozi, sasvim je dovoljno da bude jasno da je RAV4 potpuno sposoban da bude novi promoter sve popularnije hibridne tehnologije.
Kompletan članak pročitajte na sajtu Topspeed.telegraf.rs
Podaci koje Toyota navodi u specifikacijama uglavnom su korektni, ali treba napomenuti da se i kod nje oni odnose na potpuno nove i 100% napunjene baterije.
Starenjem baterija prosecna potrosnja goriva primetno raste, da bi vec na polovini radnog veka litijuma potrosnja goriva hibrida bila skoro identicna potrosnji goriva istog modela automobila koji nije hibrid. To vreme je otprilike nakon 5 godina od kupovine novog automobila i prevaljenih stotinak hiljada kilometara.