Polovnjak: Renault Megane III 1.5 dCi

* testirani megan 1.5 dCi je 2012. godište i prešao je 160.000 kilometara. Cena ovakvog primerka na tržištu polovnih automobila je oko 6.500 evra
Pojavom četvrte generacije Renoovog "megana", došlo je vreme da se primerci treće nađu na stranicama rubrike o polovnim automobilima. Model koji se na tržištu pojavio 2008. godine, naprečac je osvojio srca publike pre svega zbog kupe verzije koja je u neku ruku odredila dizajnerski pravac čitave grupe automobila koja se svodi pod konkurenciju.
Tokom tržišnog života od nešto više od sedam godina, "megan" treće generacije doživeo je dva fejslifta - prvi zbog predstvaljanja nove generacije motora, dok je drugi, uz dva nova agregata, izveden pre dve godine, kako bi i "megan" pred penzijom dobio "lik" usklađen sa novim dizajnerskim pravcem.
Za ovo predstavljanje, odlučili smo se za zlatnu sredinu, "megan" iz 2012. godine, sa popularnim 1,5-litarskim dizel motorom (90 KS) razumne kilometraže, kako bismo mogli dobro da odvažemo sve njegove prednosti i mane.
Kompletan članak pročitajte na sajtu Mojauto.rs
Ovaj od 90 ks je Deflfi "sustav"?
Kaže mi danas jedan imalac tog "sustava" u "dvojci" ( ona slabija verzija, valjda 82 ili 86 ks, ne sećam se šta reče), da je "zbog opiljaka" za "remenot dizni", "remont CR pumpe", "čišćenje rezervoara" i "čišćenje instalacije", dao tačno 1.000 eura.
Kao i da je opiljke u filteru goriva navodno jako teško (na vreme) primetiti ("osim lupom" ). I da zato i dodje do tako skupog problema kod te verzije ubrizgavanja.
Posebno je čudno ovo 4 godine i samo 160 kkm.
Gledam sada na PA, ima 308 sa 2 godine i "iskazanih" 179 kkm, ali, što kažu na oglasu:
AUTO JE KAO NOV.AUTO JE 2014 GOD...VOZEN ISKLJUCIVO OTVORENIM PUTEM...
AUTO JE REDOVNO SERVISIRAN U OVLASCENOM SERVISU....
GARANCIJA NA PREDJENU KILOMETRAZU ..."
Ja mislim da je kod ove ph2 još uvijek Delphi , tek u ph3 su Bosch , kad su dobili motore iz Clia 4 , sa pripremom na Euro6.
Iako je kod njih taj Delphi puno bolji negoli je bio u Meganu 2 generacije , posebno u ph1.
A inače , kad se pojave opiljci u filteru , to je već prilično kasno , jer su već napravili puni krug od pumpe, dizni povrata nazad u rezervar pa do filtera.
Uglavnom oko 1000 evra jeste cifra da se to napravi kako valja.
Za razliku od ostalih sistema , pa i drugih Delphi sistema, ovde je pumpa , zbog svoje konstrukcije , najslabija karika , a ista se ugrađivala i u prve generacije Fordovih TDCi motora.
Dok npr. kod Mercedesovih OM646 je takođe Delphi , ali nemaju problema sa pumpama , jer je drugačije konstrukcije.
Cena od 1000€ za reparaciju havarije sistema ubrizgavanja, bila je aktuelna pre 10-tak godina. Dad se to može rešiti mnogo jeftine (i duplo, ppa i manje).
Mada prava popravka podrazumeva zamenu i rezervoara i svih cevi goriva, što ne radi niko.