home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Cupra Tavascan
 
Izvršni direktor Seata, Vejn Grifits, još jednom diže uzbunu u vezi s tarifama uvedenim na električne automobile iz Kine. Ove tarife bi mogle da ugroze finansijsku budućnost španske kompanije urušavajući temelje prodaje španske marke - Ibizu i Aronu.

Prošle godine Evropska unija je na postojeću carinu od 10 posto uvela dodatne carine na sve električne automobile uvezene u Evropu iz Kine.

Ova mera je najavljena kao način da se evropska industrija zaštiti od ekspanzije kineskih proizvođača, koji su optuženi da ih nezakonito subvencioniše tamošnja vlada. Međutim, mnogi upozoravaju da bi nuspojave takođe mogle da budu vrlo opasne, navodi Klix.ba.

Prvo, zato što bi Kina mogla da uzvrati kontramerama u vidu sopstvenih carina na druge vrste proizvoda. Takođe zato što su primili upozorenje od svoje vlade i od njih je zatraženo da zaustave svoja ulaganja u zemlje koje su glasale za ove tarife. I zato što postoje zapadni proizvođači koji neke od svojih električnih modela proizvode u Kini i izvoze ih u druge delove sveta, uključujući i Evropu. To se dogodilo, na primer, BMW-u, MINI-ju, kao i Cupri.

Carine prete Cupri Tavascan (na slici), koji se trenutno proizvodi u Kini, a na koji prilikom uvoza u Evropu mora da se plati dodatna tarifa od 20,7 posto, uz postojećih 10 posto. Ove tarife trenutno apsorbuje sama španska kompanija, ali situacija je dostigla granicu.

Svemu se dodaje i obaveza brendova da balansiraju svoju prodaju i povećaju prodaju elektrifikovane modele da bi smanjili prosečnu emisiju CO2, iako je Evropa obećala da će modifikovati propise da bi proizvođačima dala prostor za adaptaciju. Ali uprkos tome, iz Seata upozoravaju da bi, zbog kineskih tarifa, kompanija mogla da se suoči sa smanjenjem svojih vozila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem da bi uravnotežila svoju prodajnu kombinaciju i oporavila se od gubitaka.

Španci ističu da novi zakoni prete otpuštanjem radnika, ali i zaustavljanjem proizvodnje dva najprodavanija modela španske marke, Ibize i Arone koji su prošle godine pronašli put do skoro 162.000 kupaca. Međutim, španski brendovi, koji su deo VW grupe, tvrde da su u pregovorima s Evropskom komisijom da bi pronašli rešenja. Izvršni direktor kompanije pomenuo je da je Tesla uspeo da smanji svoje tarife na 7,8 posto.

"Kreatori politike moraju razumeti da se prilikom donošenja odluka proizvođači bave dugoročnim odlukama o tehnologiji, modelima, platformama i proizvodnim pogonima. Ne možete jednostavno improvizovati stvari preko noći, tako da vam je potrebna određena dugoročna pouzdanost. Potrebna nam je određena sigurnost u tom pogledu", izjavio je šef Seata i Cupre, Vejn Grifits.

Seat još neće imati električne automobile, iako može imati relativno lak put do njih, zahvaljujući razvoju ovih vozila na nivou Volkswagen Grupe. Naime, uskoro će stići novi električni automobili u A i B segmentu, koji će za sada zaobići špansku marku. Međutim, Španci imaju asa u rukavu, a reč je naravno o brendu Cupra.

Izvor: Klix.ba

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Cupra



čitanja : 337



Komentari