Fiat Tipo 1,6 MJET2 Opening Edition Plus na testu Auto magazina

Iako su mali sedani namenjeni pre svega nerazvijenim i istočnim tržištima, Fijat pokušava da vrati ovakav koncept u Zapadnu Evropu. Osim dizajna, među adutima su kvalitet konstrukcije, završne obrade i materijala ali i prilično bogata oprema
Dvadeset godina nakon prestanka proizvodnje, Fijat vraća ime “tipo”. Novi auto nema nikakve veze sa prethodnikom; konceptualno su potpuno različiti, kao i ciljna grupa. Dok je stari “tipo” bio klasičan evropejski hečbek niže srednje klase, novi je sedan, nastao na manjoj, modifikovanoj i unapređenoj mehaničkoj platformi “grande punta” (na kojoj je konstruisan i “500L”).
Ovakav pristup razvlačenja malih automobila je specifičan za niskobudžetne automobile koji su namenjeni uglavnom tržištima “zemalja u razvoju”. Tamo se, u proseku, voze četiri osobe po automobilu, za razliku od evropskih 1,5. Zato je potreban veći prtljažnik ali i niža cena zbog platežne moći. Tu je i nezaobilazan faktor kompleksa da limuzina automatski obezbeđuje prestiž.
Kompletan članak pročitajte na sajtu Magazinauto.com
Lep test ... "Obilje prostora za putnike visine do 185 cm" ..."Zvuk relativno novog dizelaša nas podseća na stari 1,9 JTD" ..."po gradu kretala oko 7,0 l/100 km, dok pri 130 km/h troši pola litre manje"
Za "deklarisano" ubrzanje ( 9,7 ), koje se odnosi na "deklarisanu" masu od 1.345, im "skidam kapu". Verovatno najbolja deklaracija u tom segmentu za taj motor i tu masu.
Opet, podsetio ih i na 500L sa 1,6 MJ, sa "deklarisanih" 1.360, a u saobraćajnoj upisanih 1.533 kg, jer tako piše u COC sertifikatu, a tako piše jer je toliko zaista težak. Tako da mogu da mislim šta je njemu "u naravi" ostalo od "deklarisanih" 11,3 sekunde ...