Test: Ford Focus 1,5 TDCi Business na testu Auto magazina
Na testu redakcije Auto magazina našla se restilizovana hečbek varijanta "forda fokus" sa osnovnim turbo dizel-motorom od 95 KS i srednjim od pet paketa opreme. Koliko su restilizacija, novi motori i oprema promenili karakter automobila?
Ford pravi automobile mejnstrim karakteristika. Za razliku od dosta proizvođača koji su rešili da podignu ulog u igri i koketiraju sa takozvanim premijum segmentom, Ford stoji čvrsto na zemlji i prodaje kvalitetne automobile bez preterane pompe. Jednostavno, reputacija im to dozvoljava, kao na primer Volksvagenu sa “golfom”. Međutim, iako ova dva automobila imaju mnogo toga zajedničkog, pre svega kod filozofije kreiranja automobila, dovoljno se i razlikuju da bez problema mogu da nađu svojeg kupca.
Šta je zajedničko između “forda fokusa” i recimo “golfa” i sličnih automobila? To je predvidivost. Ako ste vozili automobil neke od tih marki, možete sesti u model generaciju, dve noviji i stariji i tačno ćete zanti šta da očekujete od njega. Naravno, tehnološki će se razlikovati, mehaničko prijanjanje će biti veće, ali geni su geni. Paradoksalno je da je upravo ovo odlika automobila koje smatramo da se nalaze u premijum segmentu…
Kompletan članak pročitajte na sajtu Magazinauto.com
Doplata ta karavan je 590 eura (kod astre je 671). Valja o tome razmisliti u svetlu ovoga: "Zapremina prtljažnika hečbeka od 363 litra je u proseku klase i odnosi se na testiranu verziju koja ima set za reparaciju pneumatika. Ukoliko se odlučite za pomoćni rezervni točak, on smanjuje zapreminu za skoro 50 litara, dok sa rezervnim točkom punih dimenzija ona iznosi samo 277 litara".
Ali bi u testiranom paketu karavanče dizel sa 120 ks koštalo 19.620. OK za tu klasu i opremu.