home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Novi Renault Megane u sebi ima više sportskog duha nego što bi se u prvi mah moglo pomisliti. U to smo se uverili tokom putovanja na trku Formule 1 za VN Monaka

Ove sezone, Renault se vratio u Formulu 1… Doduše, utisak je kao da nije ni odlazio, jer njegovi motori, koji su dodatkom hibridne tehnologije vremenom postali složene pogonske jedinice, konstantno su bili prisutni u ovom najelitnijem automobilskom takmičenju. Samo, ovoga puta, francuski proizvođač se vratio u najelitnije automobilsko takmičenje i kao konstruktor bolida, a to je u odnosu Francuza prema ovom sportu dosta toga promenilo!

Ponovo je oživelo interesovanje za “predstave najbržeg cirkusa”, a Renault to vešto koristi, koketirajući svojim običnim serijskim modelima sa sportskim dostignućima. Ova pojava nije ništa novo, jer svaki veliki proizvođač automobila teži da se dokaže na sportskom planu, gde testira i razvija najsavremeniju tehnologiju, koju potom primenjuje u praksi. Još ukoliko su i uspesi tu, na njihovim “talasima” veštim marketingom može dosta toga da se postigne!

E sad, Renault nije nov u ovom takmičenju, a pogotovo u svetskom automobilskom sportu. Već godinama unazad postoje mnoga kup takmčenja i trkačke serije u kojima nastupaju automobili i motori francuskog proizvođača. Ipak, F1 je nešto drugo… Nešto posebno, baš kao što je i trka za VN Monaka poseban događaj u godišnjem kalendaru svetskog automobilskog sporta. Jer, kraj maja za Kneževinu Monako i Azurnu obalu uopšte ima posebno značanje. Što zbog Kanskog filmskog festivala, što zbog trke F1 ulicama Monte Karla i drugih, takođe, glamuroznih pratećih aktivnosti, tu se okupi svetski džet-set, mnoštvo medija i, naravno, turista.

Kompletan članak pročitajte na sajtu Topspeed.telegraf.rs



čitanja : 3450



Komentari

Mislim da sam bio 3 puta na ovogodisnjem "BG Car Show". Probam prvi put da otvorim Meganov pretinac za rukavice, nece. Probam drugi put, malo energicnije, opet nece.
Razmisljam i ne shvatam zasto su bas njega zakljucali. Aj da probam i treci put. Opet nece?!? Pade mi na kraju na pamet da sam ipak u jednom Renou, uzmem malo ga pomerim u desno, i gle cuda, otvori se! Reno je to.. Osim toga, nikako mi nije bilo jasno sta je ove ljude sprecilo da naprave malo vise mesta pozadi. Prethodnik je bio kriminalan, ovaj je samo srednja zalost po tom pitanju.

Pored navedenog, iako je poznato koliko smo mi Srbi sofisticirani po pitanju detalja i "state of the art" voznog parka u prethodnim zivotima, ne bih ja imao bog zna sta drugo da mu zamerim. Stavise, cak bih ga rado i kupio, kad bih ostao na ovom segmentu. Verovatno ce karavan da ima tradicionalno povecano MO rastojanje, pa i taj diskvalifikatorni osnov otpada.

Ovim putem inace pohvale za test, covek se bas potrudio..

Autor Priapus 11 Jun 2016, 14:10

Priapus

Meni nije bio problem pretinac,ja nisam mogao "znao" da otvorim haubu,iz kabine nije bio problem ali ispod haube nikako da nadjem kvaku hehe..

Autor Renault Terminator 11 Jun 2016, 14:15

Priapus
Jeste, pozadi je bas kritican sa prostorom.
Komotno mogu da se voze putnici napred i eventualno deca pozadi.

Autor P1 11 Jun 2016, 14:19

Na testu je bio GT Line?
Kao karavanče, legao bi mi "kao budali šamar" :)

Priapus
U koji segment se seliš?

Autor moron 11 Jun 2016, 14:35

U trenutku kada sam bio na sajmu, izlozeni primerak je "pustio" neki dim ispod haube, pa su se na standu malo uspanicili... nesto oko kablova pretpostavljam... desava se...

Inace meni je bilo "interesantno" sto zbog gornje ivice prozora i samog dizajna, kada covek moje visine (186 cm) sedi uspravno i kako treba pravilno, mora da spusti glavu malo na dole da bi video kroz prozor... primetio sam da su one precice na dodir bocno od ekrana na dodir, prilicno priljavi, i sasvim sam siguran da ce to gadno izgledati nakon godina upotrebe... bolje da su bili pravi dugmici od plastike, ili da sve ide preko samog ekrana...

Autor Orlo 11 Jun 2016, 14:36

moron

Neki sa panoramom i udobnim sedistima. Vrlo ozbiljno sam razmisljao i o automatiku, ali buduci da mi je bogom darovano prokletstvo da volim da menjam, nisam siguran da bih za tri-cetiri godine smeo cak ni da ga oglasim, a kamoli prodam, tako da..

Sad sam na vitaminu "C", ali kako nisam svakim danom sve mladji, moguce da mi zafali malo vitamina "D", za kosti.. Alternativa bi bio neki "krosover", ali svakim danim sve manje vidim prednosti istih, te ne mogu da dam precizan odgovor na pitanje.. Svakako bih voleo nov, ako se "poklopi finansijska konstrukcija", tako ce i biti. A mozda i ostanem na visokom C. To je sva lepota neizvesnosti.

Svidja mi se ovaj Megan, inace. A svidja mi se i Talisman. Pre nedelju dna kod grcko-kiparskog centra video neki braon Initale Paris, prilicno ostavlja utisak. Doduse ne kao novi Superb, a posebno ne kao nova Fabia, ali ne moze i jare i pare.. Da sam racionalan, verovatno bi bila nova Octavia, ali posto nisam, tender je otvoren. Ponude prikupljam do sledece godine najkasnije, "ako bog da zdravlja"

Autor Priapus 11 Jun 2016, 15:21

Priapus
Gle, fali mesta pozadi!? Pa ništa ne čekaj, za tebe je SuperB-a !
Elem, isti auto sam testirao do Italije, tamo negde za 1 maj. Isti...

Oni što gledaju "samo mesto pozadi", mogu i da probaju kombinaciju podešavanja prednjih sedišta, koja su masivna i velika kao u većem segmentu.... Ona mogu za čoveka od 190cm, da se gurnu i do zadnjih sedišta, kao spoštena do dna, sa izvučenim volanom. A ako se napravi neka varijanta normalnija i obična, lako iza mene sedi čovek od 180, tako da je svima dobro.
Megan 110 dci ima izuzetno elastičan motor (ne znam bolji po tom pitanju u klasi). Kočnice su vrh, vešanje tvrđe, taman na granici dobre udobnosti.
Multi Sens sitem je je dobar. U EKO modu, može se uštedeti koji litar, ali auto je trom i opasan za preticanje, pa o tome treba povesti računa. Tu je i najveća mana ovog auta. Nemogućnost jednostavnog prebacivanja iz eko moda u sport mod ili neki drugi. Mora se ući u meni na tabletu. U eko mod se lako vraća pritiskom na dugme. Trebalo je biti obrnuto....
Sedišta su primer udobnosti i podsećaju na stare Safrane. Pričam o Intens paketu....
Tablet se neće pohabati, kao se brine Orlo... Jednostavan je za upotrebu. Audio sistem je odličan. Klimatizacija je za ovu klasu perfektna, i pozadi radi odlično. Pretinac za "rukavice" se lako otvara, ako se bravica odbravi do kraja. A ako se ne odbravi, neće se otvoriti :)))
Materijal enterijera je 2 klase bolji u odnosu na stari model. Ručica menjača i sam birač rade za klasu bolje od prethodnika (to je najveća falina starijih renoa po meni).
Ako nekoga zanima, nek pita.

Autor Oktopod 11 Jun 2016, 15:49

Ljudi, uzeti Lagunu Coupe ili ne? :)

Autor NemanjaBB 11 Jun 2016, 16:05

@Oktopod
Drago mi je sto postojis i sto znas unapred kakav ce biti tablet u eksploataciji... :) ...sto se tice motora jel si probao sve dizelase u toj klasi pa znas da nema elasticniji sa tom snagom, ili?

Autor Orlo 11 Jun 2016, 16:10

Oktopod

Evo, imam ja dva-tri pitanja "svezi" tog renola.

1. Gde mu je obrtomer? Pogledah slike ovog testa i ne videh :) Slep, verovatno.

2. Da li se taj novi 1,5 dci rado vrti u visokim obrtajima? Pitam zbog rtenih trenutaka kada se to "desi", jer usled možda nesmotrenosti, zatreba. Ja, recimo, imam utisak da HDI jako rado ode iznad 4.000 rpm, bez problema do 4.500, a znalo mi se desiti i više, na kratko.

3. Kada bi ga uzimao kao "budžetski korisnik", da li bi izabrao taj 1,5 dci koji pominješ ili 1,6 dci?
Ja, gledajući mene, znam da mi realno ne treba jače od dci70, ali mi srce nekako plače za tim dci130. Kao malo dete. Iracionalno, ali tako je...Pa, pitam, da li si ti baš uvek "srećan i ispunjen" sa dci110?

Autor moron 11 Jun 2016, 16:11

Vozio sam Megana sa ovim motorom i ovako je kako je Oktopod napisao a I vozio sam Megana sa 1.6 dCi I 130 konja gt line I to je vec druga prica,pogotovo u krivinama,jos je stabilniji od obicnog Megana sa 1.5 motorom,mislim da ima razlike u ovjesu izmedju ta dva modela,razlika je osjetna.

Autor Renault Terminator 11 Jun 2016, 16:15

NemanjaBB

Naravno,auto je prelijep,motori odlicni,veoma kvalitetan auto.Jos u gt paketu sa 4C ili gp Monako,jooooj nije mi dobro hehe...Nikad Renaultu necu oprostiti sto su ugasili Laguna.O Laguni kupe nista lose nisam cuo.

Autor Renault Terminator 11 Jun 2016, 16:22

Priapus
Muka je to. Golema. A, kako god da odabereš, kajaćeš se. Pre ili kasnije. To je neko prokletstvo ...

Autor moron 11 Jun 2016, 16:25

moron
1,5 dci 110ks, je izuzetan do 3000-3200 rpm. Lepo povlači već sa 1500. Posle 3200 motor nije kao većina ostalih. Upravo zato i kažem, elastičnost je nešto što ga krasi. Na kraju, svi koji voze dizela, retko i prelaze 3000 rpm.
Pored ostalog, taj motor ima već od 3000 rpm 110 ks, jednako kao i na 4000 rpm ! To se nigde ne navodi u specifikacijama, već samo MAX snaga na 4000rpm. A šta znači to? Pa jednostavno, kad motor pređe tih 3200, šaltaš i imaš isto ubrzanje kao da ga vučeš dalje do 4000. Ove karakteristike su presudne i za malu potrošnju goriva.
1,6 dci, nisam probao, još uvek. Nije sporno, da bi taj motor bio sigurno bolji izbor po voznim karaktristikama. Međutim, ostaje pitanje održavanja istog i cena održavanja. Ako je to već nekom i bitno....

Orlo
Ja sam probao većinu dostupnih motora što se probati može. Nisam probao, nego prelazio "iljade km". Evo, ovih dana testiram jedan 2,2 D jako "suvremen" bi turbo. Premijum automobile mrzim, zato što polovnjake ne trpim (bilo bi me sramota hvali ti ise polovnim batarama, mercovima posebno), a za premijum nisam, jer ni ja nisam premijum, a nemam ni premijum pare, a premijum kvalitet danas je Fiat kvalitet.

Autor Oktopod 11 Jun 2016, 16:54

RT
Jedino me muci sto je 2.0 turbo benzinac, tj zbog toga se premisljam. Da ugradjujem plin-ne ide, ali da mi trosi 12+ po gradu-ne ide ni to :)
A slabo ima po forumima

Autor NemanjaBB 11 Jun 2016, 16:56

NemanjaBB
Renault 2,0 T je dobar motor, lep za vožnju, nije preterani potrošač, bolje reći mali za ono što pruža i prema konkurenciji. Ali za svaki dan po Beogradu, koliko bi bila potrošnja ? Nije mala sigurno. Računaj od 10 najmanje u proseku, pa do 15 zimi i u lošijim uslovima. TNG u toj laguni, bilo bi mi glupo.

Autor Oktopod 11 Jun 2016, 17:00

NemanjaBB

Taj motor je neunistiv,vozim ga cesto u VelSatisu,samo je ovaj 163ks nije kao u Lagunama 3 od 170 i 205ks.VelSatis ima oko 240.000 na satu ne trosi ni kap ulja od zamejne do zamjene ali sta reci kad od caleta Saicento 1.0 ima 225.000km na satu i takodje ne trosi gram ulja,ovaj VelSatisov 2.0 mora jos da gazi i gazi,ima plin,ne pravi nikakve problem,sve radi kao sat.Ako je bar malo vodjeno racuna o tom motoru budi bez brige,ti motori su maltene kao kamionski robusni i neunistivi.Za mene licno,taj motor 2.0 od 8v pa 16v I turbo je najbolji Renaultov motor koji su Ikad napravili i jos uvijek ga prave.Ja jednog lijepog dana kad budem uzimao auto sebi u obzir dolazi samo 2.0 benzinac bilo od 136,140,163,170 ili 205 konja,sta u tom trenutku bude u najboljem stanju.

Autor Renault Terminator 11 Jun 2016, 17:28

Oktopod
U pravu si da "nekome" može biti važno i pitanje cene održavanja vozila i da je u ekonomskom smislu 1,5 dci bolji izbor od 1,6 dci (manje košta u nabavci,manje troši, jeftinije održavanje i delovi, a sigurno i jeftinije opravke, ako bi do toga došlo).
A sa specifikacijma koje nudi, 1,5 dci je više no dovoljan ne samo za naše puteve,već i one napolju.
Meni će uvek ostati iracionalni "žal" što umesto 1,6 HDI nisam uzeo 2.0 HDI, iako i ovaj radi posao, a ja ga vozim tako da je od mene brži svaki 1,4 HDI.
Tad mi je duhovno bilo teško da doplatim. Čovek sam. Proklet sam ...

Autor moron 11 Jun 2016, 19:35

morom
Konja nikad dosta. Kad misliš da je OK, i kad se zadovoljiš posle par nedelja, shvatiš da može mnogo bolje.
Sad računam da bi me zadovoljilo 170-180ks po 1 toni. ali to bi bilo samo par nedelja zadovoljstva.
Međutim, setim se da sam i sa puntom bio najrži na puti, a i opet sam:)

Autor Oktopod 11 Jun 2016, 19:40

Oktopod
Kažem ja da sam proklet :)
Voleo bih da probam taj novi dci. Možda jednom. Kad stigne "Topalovic Edition" :)

Autor moron 11 Jun 2016, 19:54

Oktopod

Postoji prilicno pouzdan metod za kolicinu prostora pozadi. On se zove "merenje". Ako je covek objektivan, razumece da pomenuti automobil, kao i moj automobil imaju dosta manje prostora od konkurencije. Ako je covek subjektivan, sve se svodi na internet-bitke, sa glavnim oruzjem tipa "Gle, fali mesta pozadi!?"
One su, naravno, besmislene. Pri cemu je zaista periferno da li cu ja ikad sedeti pozadi, i da li ovo vozilo ima neke druge kvalitete. Govorimo o samo jednom segmentu testiranog modela. Pri cemu ja nisam jedini koji ovo primeciuje. Cemu sluzi Superb u ovoj prici, nije mi poznato.

A moje konkretno, za sada jos uvek hipoteticko pitanje je da li ima smisla 1.2 Tce 130 ili je bolje drzati se Dci. Volim benzince, ali volim i dizele. Na testovima se ocene krecu od "dovoljan je i Tce 100", do "Tce 130 bolje izbegavati"..

Autor Priapus 11 Jun 2016, 20:17

Priapus
Celu priču sam naveo, jer pored "veličine prostora", postoji i udobnost (tih koji sede). Način sedenja definiše i veličinu prostora. Imamo u praksi kod jeftnih vozila i kafanska stolica, način sedenja. To je visoko sedenje, koje značajno racionališe prostor, ali udobnost i držanje tela je katastrofa. Ovaj Megan ima prioritet komfor i nije pravljen da u kabini sede 4 dvometraša. Meni sasvim odgovara, čak bi bilo bolje da je nešto manji. Ukoliko se sedi napred kao u većini vozila C segmenta, nazad ima sasvim dovoljno mesta. Ako želiš da budeš u poluležećem položaju, onda je mesta ograničeno naravno, slično kao u Volvu S 60 ili Audiju A4, ili masi luksuznih vozila.

Što se tiče tvog pitanja TCE 130 ili TCE 100, odgovor je naravno TCE 130, bez dileme. Na kraju to su jako slični motori, u osnovi isti. Za ljude koji su prosečni vozači, koji ne izvlače snagu, koji voze većinu vremena u gradu, TCE 100 je savim dovoljan i čak ist kao TCE 130. TCE 100 je "odsečen" posle nekih obrtaja - nema više peko 4000rpm. Razlika je u preticanju ogromna.

Autor Oktopod 11 Jun 2016, 20:54

Oktopod

Ustvari, moja dilema je TCe 130 ili 1.5 DCi.

Ne bih uzeo u razmatranje TCe 100. Samo je naveden kao jedan od necijih parametara.

Ne znam da li je jos doslo vreme da TCe preuzme primat od DCi..

Autor Priapus 11 Jun 2016, 21:05

Moron , kad se tuđim k... ide gloginje mlatiti tj. kao budžetski korisnik, definitivno 1.6 dCi.
Puno bolje ide nego 1.5 ali me je razočarao u odnosu na stari 1.9 kojeg je zamjenio.
Probao sam oba u Grand Scenicu i 1.9 je puno ljepše izvlačio iz podruma obrtaja.
1.6 ima blagu tromost , posebno pri kretanju ali nije toliko izražena kao kod 1.5 , kod njega je baš osjetna.
Generalno ona se najviše osjeti samo pri kretanju.
Što se tiče održavanja sve je to u 5 deka , u 1.6 ide litra više istog ulja ali zato nema zupčasti remen , isto potrošnja nije neka baš osjetna razlika kao što je bila u drugoj generaciji Megana 1.5 vs 1.9.
Jer 1.6 manje troši u odnosu na 1.9 a 1.5 troši više u odnosu na onaj 1.5 u drugoj generacijui (hvala ekologiji)

♢Terminator
F4R je fantastičan motor i baš je šteta što ga polako izbacuju

Autor Đorđe 11 Jun 2016, 21:05

Priapus
1,5 dci nekako se lakše vozi, lakše ubrzava na nekim normalnim granicama. Tek kad napneš pun gas na pravcu, vidiš razliku preko nekih 150-160.
1,5 DCI je zreo motor....
I ja sam imao istu dilemu. Kad sam seo u dci 110, posle tce 130, iznenadila me lakoća u preticanju na magistrali, pri nekim brzinama 100-120, i ubrzanja uopšte, kao i vožnja uzbrdo. Recimo na usponima 7-8 posto, lako ide na malom gasu 6 brzinom, počev od 80km/h.... Ipak TCE to ne može. Ako nisi preterano nasilan u vožnji, možeš računati na prosek potrošnju od 5L na DCI 110. Pritome mislim, na autoput na brzinama do 130, i mešovitu vožnju magistrala - grad, odnos 30-70 posto. Na otvorenom lako siđe na 4,5....
Za TCE ti ne mogu dati podatke o potrošnji, zato što ga nisam toliko vozio. Ako te zanima, napravim proporciju dizel fab podavi : moji podaci = TCE fabrički podaci : X, i to je to.

Autor Oktopod 11 Jun 2016, 21:14

Evo, ja sam preračunao... Za TCE 130, neka moja najštedljivija vožnja bila bi 6L, a prosečna 7,3 benzina.
To bi bilo 2 litra više od dizela u proseku. 200 evra više za gorivo po godini, ako se pređe 10 000km. Na 100 000, to je 2 000 evra. Održavanje bi treblo da košta slično. Dizel u paketu Intens, je skuplji za 1100 evra od benzinca.

Autor Oktopod 11 Jun 2016, 21:32

Meni zakucano stoji na bordu 7.6 Sta god ja radio, gde god isao, prosek se ne menja. Sto se mene tice, za grad, bar one relacije koje prelazim, sasvim dobra potrosnja. Cak i za dizel. Moram jednom da uhvatim momenat kad budu imali i Tce 130 i 1.5 Dci, da ih uporedim. Iste motore imaju i u Kadjaru. Tu, drzim, mogli bi da budu malo nedovoljni. Ako je po Autogefuhl-u

Autor Priapus 11 Jun 2016, 21:51

Ovo 7,6, jel dizel ili benzinac i koji je auto?

Autor Oktopod 11 Jun 2016, 22:07

Dizel. Poreklom HDi.

Autor Priapus 11 Jun 2016, 22:22

Đorđe
I ja mislim da nema neke značajne razlike u ceni ulja i svih filtera za 1,5 i 1,6 dci. Nisam dobio "napismeno", ali mi ono što sam čuo na dva mesta upućuje na zaključak da za 1,6 dci, ako je varijanta sa skupljim filterom goriva (navodno imaju dve verzije), "sve" bude najviše oko 24.000 (u ovlašćenom"), a bez (skupljeg) filtera goriva oko 6.000 manje. Za 1,5 dci sam čuo neke "ofrlje" cene, "oko 14-15-16 bez filtera goriva".
Po meni, sve je to uobičajeno za tu "klasu" kola. Ne odskače ni gore, ni dole.
Mene više ineteresuje kada će oni da "metu" onaj "SCR sustav". Razumeh nedavno da će skoro neki novi standardi merenja i da bez toga neće moći da se "prodje".

Autor moron 11 Jun 2016, 22:26

Oktopod
I, koliko taj savremeni biturbo 2,2 "MZR", što ga imaš "na testu", troši više od 1,5 DCI? Procentualno, skoro onoliko više koliko je i jači, zar ne :)

Autor moron 11 Jun 2016, 22:28

Priapus
Koja je verzija, 110, 112, 115 ks? Taj PSA-Ford motor ima toliko varijacija ...

Autor moron 11 Jun 2016, 22:32

Troši više 2,2 D najmanje 1L u proseku uz neku vožnju kao DCI 110.
Ali kako je konjaža zavidna, udara se po gasu, pa ide i 2L pa i više.

Autor Oktopod 11 Jun 2016, 22:34

moron

115, ili mozda cak 116. 270 Nm. 8V. Ima i boljih, ima i losijih.

Autor Priapus 11 Jun 2016, 23:25

Oktopod
Ako je samo 1.100 eura razlika izmedju TCE130 i DCI 110, skoro da nema ekonomske logike uzeti TCE 130. Na papiru je taj TCE potentniji, ali verujem da je u svakodnevnoj vožnji dci 110 prijatniji.
Verujem da im je na 100.000 km razlika u ceni održavanja samo oko 200 eura (3-4 filtera za naftu), mada dci nema svećice, pa je možda i isto :)
Mislim da svi oni sada i isto ulje troše (npr, kao EURO 6, kod 500L "isto ulje" (0W-30) koriste svi, mada ima razlika u onim oznakama ACEA, zavisno da li je benzin ili dizel, dok je kao EURO 5 bilo razlika i u gradaciji)
Sećam se, kada sam pribavio troškovnik održavanja za oktaviju , 1,4 TSI i 2.0 TDI, na 200 kkm, razlika svega 300-400 eura.

Autor moron 11 Jun 2016, 23:27

Priapus
Pa,koliko se sećam te savremenije verzije sa 8V, EURO 5, da je ford, imao bi 115 i 285 Nm, da je PSA imao bi 112 i 270, a 115-116 i 270, mislim, samo mazda? Ili volvo.
Kažu da je to daleko srećniji (nije sklon havarijama), trajniji i potentniji motor od EURO 4 16V koji ja imam.

Autor moron 11 Jun 2016, 23:33

1,6 HDI i potrošnja od 7,6L.... To bi trebalo da ima mnogo gradske vožnje - verovatno. Onda nemo o benzincu ni da razmišljaš, osim ako ne prelaziš godišnje više od 6-7 000km.

Autor Oktopod 11 Jun 2016, 23:34

Oktopod
Sad gledah zapise "borda" na svakih 10.000 km. Najniži prosek brzine sam imao tokom kasne jeseni i zime 2009. i proleća 2010. Bio je 39 km/h ( pola grad, pola van njage, znam,, jer imam 60 km/h prosek na 10.000 km za skoro sve van gad ). I "prikaz" 5,4 uz tih 39 km/h.
Uz ovih pomenutih 7,6 ide niža prosečna brzina, do 25. Pretežno grad. 80-90%.
Ja mislim da to dugoročno nije srećno za savremen EURO 6 dizel, tj. može biti naporno, zbog čestih regeneracija. Bar za one dizele koje ja znam .

Po meni, srečniji mu je, lakši za upotebu i pouzdaniji benzinac.

A ja bih, ako je "dozvoljeno", preporučio 1,4 TSI od 150 ks iz Oktavije. Malo troši po gradu, a ide kao nevreme :)
A verujem i da su savladali sve dečije bolesti, koje tek čekaju lečenje kod drugih malih trubaša.

Tako gledam. Možda grešim.

Autor moron 12 Jun 2016, 00:16

Da. Mazda. Ne da je gradska, nego kad ga upalim, imam 3 km do posla. Ne stigne ni da se ugreje. Zato je potrosnja vise nego ok. S druge strane, unistava se motor takvom voznjom, malolitrazni benzinac imao bi vise smisla, bar bi se brze zagrejao. Opet, na kraju dana, niti je prebivaliste niti posao bogom dan, pa vec sutra kuca-poso racio moze biti mnogo povoljniji po dizela nego sto je to sad. Jedino sto se meni malo dizel smucio. Budem probao te Renoarove, i dci i tce

Autor Priapus 12 Jun 2016, 00:39

Priapus
Mislim da bi tebe racionalno sa 100 posto "zakrpila" buduća redizajnirana oktavija 1.0 TSI, sandučara, sa staklenom strehom... I Bog da te vidi...

Autor moron 12 Jun 2016, 00:52

moron

Ipak cekam da Simply Clever izbaci svoj twin air, puno mi je 3 cyl..

Autor Priapus 12 Jun 2016, 01:56

Realno taj 1.0 motor po svojim specifikacijama zadovoljava sve potrebe.
Kapacitetniji je negoli što je bila većina benzinske ponude u prvoj generaciji Octavie , pa čak i od 2.0 8v motora.
Ali opet , baš sam večeras malo voziko ovog zadnjeg Tuarega 3.0TDI , lijepo je kad ti višak snage i momenta dovede do pmjeranja malog mozga pri kick downu ali realno nije potrebno.

Autor Đorđe 12 Jun 2016, 03:26

Ljudi
VW TSI su katastrofa što se tiče pouzdanosti, svii od reda, neki više neki manje....
Mogu da zamislim taj 1,0 TSI....

Ono što znam da valja je 0,9 TCE, za grad je baba roga....

Autor Oktopod 12 Jun 2016, 11:18

Na stranu pouzdanost iako ne mora značiti da će biti loši.
Oni 1.2 i 1.4 sa lancom su užaš.
Sad ovi noviji sa remenom , nisam čuo da imaju nekakve mane.
Elem , nevezano za pouzdanost , ja sam govorio o radnim karakteristikama , a one su takve da mogu zadovoljiti 90% potrebe za automobilom

Autor Đorđe 12 Jun 2016, 13:30

Priapus
A koja vozila možda, po tvom doživljaju, zadovoljavaju ona dva polazna parametara, "sic" i "streha", u za tebe interesantnim segmentima?

Autor moron 12 Jun 2016, 14:05

Sedište u GT Line meganu su širinom meni ok, ali ja imam svega 80 kg, tako da ne znam kako je to za normalnu osobu.

Autor moron 12 Jun 2016, 14:08

Djordje
Jedan bivši bloger je "u četvrtom pokušaju" dobio dobar lanac za 1.2 TSI i taj lanac ga dobro služi skoro godinu i po, ako ne grešim. Izgleda da su pronašli rešenje i za taj stari TSI iz 2010.

A "kaišasti" TSI taj problem nije ni imao, tako da mislim da čovek ne može da pogreši bez obzira da li danas u oktaviji odabere 1,2 ili 1,4 TSI.
Ti su motori preležali dečije bolesti, a to je najvažnije. Kupcu.

Autor moron 12 Jun 2016, 14:28

Moron , čitajući tvoje komentare i primjedbe počeo sam i ja tražiti dlake u jajetu ;)

Neki dan sjedam u Tourana i odma mi ti pade na um , sjedišta su mu inače odlična ali prilikom ulaska plastični okvir prilično neugodno udara lijevu butinu , jer zbog visine ulaska lijeva noga ostaje ispružena , tako da to kod Golfa koji ima ista sjedišta se ne dešava kako god ulazio , kod Tourana moraš pripaziti.
Isto tako se sjetih tebe i u vezi rezervnog točka punih dimenzija u Bubi kabrio , ja mislim da je to jedini auto kod kojeg bi čosavi bio puno bolje riješenje , jer na zna se šta je veća muka izvaditi točak iz onog minijaturnog otvora , kojeg još zovu gepek ili još više isti vratiti nazad , muke Isusove... ;)

Autor Đorđe 12 Jun 2016, 14:29

Djordje
Lako je "manisati", svemu manu naći, jer idealno ne postoji. Samo je pitanje da li je mana zaista ogromna ili ne za onoga ko ceni.
Jedan bivši bloger ne može da podnese 5008 jer mu se na poziciji vozača desno koleno oslanja na široku centralnu konzolu i misli da bi izludeo sa tim. Isti problem ima u 500 L na poziciji suvozača.
Svako od nas je "svoj".

Autor moron 12 Jun 2016, 14:49

Ima i toga , ja npr. volim kad mi je lijevo koljeno naslonjeno na konzolu.
Toga sam i ja razmišljana , savršenstvo je samo u teoriji , tako je samo važno kako čovjek prihvata određene nedkstatke , tako da što manje primjećuješ to ćeš se bolje osjećati.

Autor Đorđe 12 Jun 2016, 15:36

Pogreška , desno koljeno ;)

Autor Đorđe 12 Jun 2016, 15:38

Djordje
Uplaših se kakvih si "proporcija" ako levim kolenom kačiš centralnu konzolu :)
Sve zavisi od mekoće konzole...

Autor moron 12 Jun 2016, 16:30

Ne znam po kojim bi karakteristikama TSI bio bolji od konkurencije ?? Na stranu pouzdanost.Ja ne vidim te osobine. Potrošnja goriva je bila problem u 1,2 TSI. To čudo je gutalo gorivo na autoputu....

Autor Oktopod 12 Jun 2016, 16:47

Oktopod , nije riječ samo o TSI ,nego je Oktavija samo navedena kao primjer.
A to za potrošnju je generalno karakteristika svih tih malih turbo benzinaca , dok ih se mili po gasu su mali potrošači , jel pokušaš nešto više , potrošnja ode u nebo.
Iz tog razloga mi nikad ne bi bili izbor u odnosu na adekvatnog dizela.
Ali same radne karakteristike su ok.
Prije par godina smo imali nekakve test e vožnje kompaktnih minivanova , između ostalog je bila i jedna Altea XL 1.2TSI , meni je ona imala bolji utisak snage i ljepše se vozila nego tad Orlando sa 1.8 litarskim 140KS Opelovim saug benzincem.

Autor Đorđe 12 Jun 2016, 17:29

Ne bih unosio zlu krvi na ovu temu, ali, kada VW nešto "deklariše", to je onda "zapis" samo takav, veću moć ima nego li "hodžin zapis" ... A kako je od strane Fau-Vau "zapisato" da je oktavija 1,2 TSI sa 110 ks malo potentnija nego li megane 1,2 TCE 130, to skoro nema mesta dilemama :)
No, ipak, izmedju ta dva, ja bih odabrao 1,6. Ne TDI sa 250 Nm, već DCI

Autor moron 12 Jun 2016, 21:28

moron
Konj je konj. Bio nemački ili francuski, skroz nebitno. Isto kao i Nm. Problem je u nečijem propagiranju koje nema utemeljenje u praksi.
Ja ne znam kako može Oktavija sa 110 ks biti bolja od Megana sa 130. Koliko sam probao, Fabija sa 1,2 TSI ide sporije ili slično od Megana sa 1,2 TCE 130. A šta ću Oktavija u priči ?
Mogu da zamislim Oktaviju sa 1,0 TSI. To je za babe i dede, ako uspeju da krenu na uzbrdici, dok turbina ne da snagu.

Autor Oktopod 12 Jun 2016, 22:12

Oktopod , sad imaš dilemu kako i Oktavija može biti brža a ne samo 308 ;)

A ovo za babe i dede je glupost , ako je većina benzinske ponude mogla pokretati prvu Oktaviju , ne vidim šta je problem ovaj motor, koji je potentniji od tih istih u prvoj gneraciji.
Druga stvar je subjektivno mišljenje , ja ih isto nešto specijalno ne gotivim ali objektivno , sasvim solidna motorizacija za normalnu vožnju od tačke A do tačke B
Kažem imao sam prilike probati Alteu XL 1.2 105KS , koja je još masivnija od Oktavije , i nisam primjetio manjak snage , a ovaj novi motor ima bolje karakteristike negoli taj 1.2

Autor Đorđe 12 Jun 2016, 22:43

Ђорђе
Ако мислиш да 1,2 ТСИ може бити базни мотор у Октавији, слажем се. А ако мислиш на нешто више - вараш се.
А за 1,0 ТСИ у Октавији, мислим да не може бити ни базни мотор. Тај мотор на кретању Октавије, биће циркус... Нешто као Југо...

Autor Oktopod 12 Jun 2016, 23:01

Iz kog razloga motor sa 115KS i 200nm ne može biti normalna motorizacija a npr. 3 motora iz prve generacije koja su bila slabija su mogla činiti većinu benzinske ponude?!

Autor Đorđe 13 Jun 2016, 00:14

moron

Taj 1.2 Tsi tog ex-blogera sam vozio, recimo da bi vozilo moglo da bude crvene boje. Sad, da li pre ili posle "generalke" u vidu prstena, ne bih mogao da se izjasnim. Secam se da je dosta dobro isao.. A o potrosnji 1.2 Tsi mogao bih nesto i da znam, vozio sam ga u ex-Leonu. Po BG, na bordu prosek 11.8. I to sve NBGD.. Na otvorenom do Grcke i nazad cca 7.8. Nije lose. Ali po gradu.. I dosta dobro "vuce"..

Trenutno, novi Leon tikuje najvise boksova. Osim panorame. Ono jedva da je nesto povrsinskije od Mazde. Osim Leona, Octavia, pa i ovaj Megan, a mozda i Kadjar i Tucson. I CR-V, da nije suludo skup. A voleo bih da osetim i novu Atecu. Novi Tiguan mi je No. 1, kao i BMW X1, ali cena je vec nepristojna za komentarisati..

Autor Priapus 13 Jun 2016, 00:31

Nekada je tih 115 ks i 200 Nm bilo skoro na nivou atmosferca od 2-2,5 litra, tako da će to uz 1.0 TSI sigurno da bude dovoljno i za oktaviju.

Priapus
Ne mogu da se "iz glave" setim izleda panorame leona.
Za CRV sa time ima "da se izuješ", samo poslednji paket, mislim.
Od svega toga, meni Tupson ekonomski deluje kao najbolje prostorno panoramsko ergonomsko rešenje, ali ne znam šta bih od toga odabrao.
Ako negde nadješ sliku panoramskog megana, "okači".

Autor moron 13 Jun 2016, 05:29

@Djordje
115 KS i 200 Nm je brojka koja je krasila dvolitrene atmosferske benzince ne tako davno, tako da su sasvim dobre... ono ste npr. mene "brine" da je tih 200 Nm zapravo samo overboost, jer je za 1.0T motor (i tu snagu) to i dalje velika brojka... tako se npr. Ford reklamirao za svoj Ecoboost pa se na naknadno uspostavilo da on ima "samo" 170 Nm (sto je neki prosek) u sirokom opsegu obrtaja a 200 Nm samo na kratko sa overboostom...

Autor Orlo 13 Jun 2016, 08:14

moron

Pre će Tramp da pobedi nego što ću ja da pronađem panoramu za Megana 4. To je ona stavka u cenovniku sa zvezdicom "*dostupno kasnije"..

Običan Leon ima onaj prcoljak, nešto ovako:

http://autorevue.at/autowelt/seat-leon_20_tdi_dsg_style-test

Karavan ST varijanta ima veću:

http://www.seat.rs/leon-st/dizajn

Autor Priapus 13 Jun 2016, 11:14

Priapus
On ce pobediti.
A da li ces ti naci panoramu, to ne znam. :)

Autor P1 13 Jun 2016, 11:28

Đorđe & svi

Ne radi se ovde o snazi i Nm, u nekoj vožnji.
Sa tim jednolitrenim motorom treba ponekad krenuti i na uzbrdici, kad je vozilo puno, a to onda nije "egal" sa 2 litrenim atmosvercom, nego čak i gore od jednolitrenog....
Pošto sam ja stari šofer, i krećem da čuvam kvačilo, sa malih obrtaja, kažem vam da to sa ovom malom igračkom neće biti normalno. Tu bez 2000 obrtaja na usponu nema polaženja, a posebno je gadno, kad taj motor pređe 1600-1800 obrtaja, njegov prirast snage i obrtaju se teško kontrolišu na polaženju....
Pričam, jer sam vozio slične igračke drugih proizvođača.
Znači, 1L ovog turbobenzinca je primereno do max 1100 kg težine praznog vozila.
Porobajte, pa se setite ove moje pisanije....

Autor Oktopod 13 Jun 2016, 11:57

P1

Vidimo se ovde na jesen da sumiramo tvoju (nažalost?) pogrešnu "sportsku prognozu".. ;)

Držim da bi Reno, kao ozbiljniji igrač od pomenutog kandidata, ipak ranije mogao da izbaci panoramu za Meg 4..

Autor Priapus 13 Jun 2016, 12:12

Oktopod
Pozdrav za starog sofera!
Jel jos uvek stedis i menjac, pa vozis prva-treca-peta? :-D

Autor carobnjak 13 Jun 2016, 12:55

Priapus
Ti si verovatno za "onu", treba jos zla naneti svetu ?
Verujem da si ti ozbiljniji od milijardera, kao sto je i ovaj RenoL.

Autor P1 13 Jun 2016, 13:46

@carobnjak
Ovaj u 12:55 je dobar, nasmeja me lepo... :)

Autor Orlo 13 Jun 2016, 14:11

Juce drugaru crk'o menjac na Meganu 2 1,5dci iz 2003. Sve se odigralo prilikom dolaska iz NS u BG. Prvo nije hteo u 5. onda ni u 4. posle toga samo u 3. a na kraju ni u jednu. Nasli polovan u Zemunu (Altina) za 150 EUR. Danas ga ugradjujemo.

Autor Optimus Prime 13 Jun 2016, 14:14

P1

Verovatno ;)

Ne sećam se da li sedalna površina u GT Line može da se produžava, ili je fiksna. Neretko mi se desi da uđem da probam neki model, sednem, a ono ni do pola butine. Koliko mi se čini, Astra nova ima tu ekstenziju u AGR izvedbi. Mnogo znači dužina, a bogami i mogućnost dizanja nagiba

Autor Priapus 13 Jun 2016, 15:15

Kod GT Line prednja sedišta nemaju ekstenziju (kao EGR kod Opela) , već samo mogućnost podešavanja ugla / nagiba sedalnog dela. I malo više su profilisana.
I naslon glave integrisan.
I drugi material "presvlaka"
I istaknut ukrasni "konac".

Autor moron 13 Jun 2016, 16:07

carobnjak
Naravno, kod auta koji to omogućavaju. Obično se 4 preskače :) Negde i 2.
Dizel i sl. naprave to ne daju.
I punto nije za ta posla...
:))

Autor Oktopod 13 Jun 2016, 18:00

Retko hvalim fiat (sa razlogom), ali motor 1,6 dizel im je ispao dobro za potrebe kretanja. Imam utisak da ga je nemoguće ugasiti pri lošem kretanju, tj. Ispravlja grešku vozača. I dobar bi zato bio započetnike i starije ljude. To su mu uglavnom dobre strane...

Autor moron 13 Jun 2016, 18:48

Oktopod , opet ti priča ne pije vode.
Non stop spominješ uzbrdicu , ali sa kojim se benzincem kreće iz ler gasa , nijednim.
Pošto očigledno tipuješ sam podrum obrtaja,kad nije u bustu.
Ali takve su priče bile i za male dizele , pa sad 1.5 litreni imaju performanse nekadašnjih 2.5 litrenih i niko ne žali za istim...
Ja takođe nisam ljubitelj tih malih turbaka i nikad ga ne bi kupio , ali im se ne mogu osporiti sasvim pristojne vozne karakteristike.

Autor Đorđe 13 Jun 2016, 19:33

Moron
A prostor za sesir pozadi? ;-)

Autor carobnjak 13 Jun 2016, 19:36

Đorđe
Žao mi je što nisi probao ove male turbo benzice u težim kolima.
Ako si imao prilike da voziš običnog starog Juga ili Stojadina sa 4-5 putnika, sa dužim prenosom (17-tica), - - to slično izgleda.

Autor Oktopod 13 Jun 2016, 20:15

Priapus 13 Jun 2016, 11:14
Ona dvodelna panorama Leona SW (čiji su sliku okačio), mislim da je ista kao na oktaviji. Audiju Q5 ... I na mnogim vozilima VW grupacije.

Onu "kratku" mislim da ima (i) novi superb sedan, ali nisam znao da je "otvarajuća".

Autor moron 13 Jun 2016, 21:22

Kažem ti , najveće što sam vozio je Altea XL 1.2TSI, ako ona nije velika i teška , ne znam šta je.
Nije nikakva raketa ali je sasvim solidna uvodna motorizacija
Tad mi je ostavila bolji utisak negoli Orlando sa 1.8 motorom.
Skoro sam vozio Golfa 7 1.4TSI DSG , to je već ozbiljan motor , auto fantastično ide.
Vozio sam i 0.9tCe u svemu kod Renaulta i Dacie.
I ovo poređenje sa Yugom i Stojadinom nema apsolutno nikakve veze...
I opet naglašavam , ne bih kupio nikad takav tip automobila , ali ne iz razloga da nemaju snage , nego što su isuviše kompleksni za uvodnu motorizaciju a ako uzimam kompleksan stroj , onda će to biti dizel.
Jer jesu ti mali benzinci dosta spustili potrošnju, posebno kad se lagano voze ali što se tiče toga , opet je dizel neprikosnoven.

Autor Đorđe 13 Jun 2016, 21:31

Đorđe
Opet brkaš pojmove.... Ja ne navodim primer 1,2 TSI, nego pričam o ovome budućem 1,0 TSI u Oktaviji. A razlika će biti nebo i zemlja. Vozi osam i dugo Jetija 1,2 TSI 105 ks.

Vidiš recimo, Clio 4 karavan, sa 0,9 TCE, sa 4 teže duše, na polasku - kretanju uz najmanju uzbrdicu, odaje utisak Juga 55 pod teretom. Pusti ti kasnije u vožnji.... To nije tema. I onda uzmeš takav auto za grad, gde kreneš danas 1000 puta.
A Oktavija 1,0 TSI, to će bit smejurija. Nije se proslavila ni sa 1,6 TDI u sličnom kontekstu, a ovo će bit bruka.
Na kraju, zamisli Megana 0,9 TCE.... Pa to bi bio cirkus.... A evo, ima taj mali 0,9 TCE i sa 110 ks.

Autor Oktopod 13 Jun 2016, 22:22