FIAT Tipo 5 doors & Station Wagon na probi Auto magazina

Fijat je pun nade i očekivanja predstavio svoje adute niže srednje klase na tržištu Evrope. Na svetskoj premijeri koja je održana u Torinu prisustvovala je i ekipa Auto magazina, koja se sa putovanja vratila puna utisaka
Poslednjih nekoliko godina primetili smo da Fijat pomalo luta sa portfoliom svojih proizvoda. Oslonio se na “lajfstajl” modele izvedene iz legendarnog modela “500”, a zapustio je standardne automobile. Fijatu je očigledno potreban model koji služi za širu populaciju i za kompanije za prevoz od A do B. Taj model je “tipo”.

Sa ovim automobilom niže srednje klase smo se upoznali početkom godine, kada je predstavljena limuzinska varijanta. Nakon velikog uspeha i prodatih gotovo 40 hiljada primeraka od početka godine, Fiat je odlučio da predstavi karoserijske verzije koje su najviše tražene na tržištima Zapadne Evrope, a to su hečbek sa petoro vrata i karavan.
Na svetsku promociju novog modela uputili smo se u Torino. Po pravilu, Fijat voli da predstavlja nove modele u svom komšiluku. Najčešće se događaj odvija na fabričkoj test stazi Baloko, ali je ovaj put upoznavanje sa novim modelom održano u samom srcu kompanije, što može da pokaže koliko je novi model bitan za Fijat.
Kompletan članak pročitajte na sajtu Magazinauto.com
HB je prelep uzivo, steta sto ima tako mala sedista, inace materijali u Lounge paketu su bolji u odnosu na Sedan verziju...
Da, kvalitet materijala, kao i dizajn enterijera u HB ( Longue) je zaista "na nivou".
"Samo" ta sedišta ...
Veće prokletstvo, valjda, ne postoji :)
Ali, možda odem ponovo da pogledam. Ko zna, možda sam prošli put ujutro bio na levu nogu ustao, pa mi zato sedišta Tipa "nisu sela". A možda ponesem i neku "sedalicu", da vidim može li to negde da se "podmetne", pa da bude udobno :)
Lepo rekla Fiat fabrika da je Tipo za ljude do 185cm. Sedišta su preslikana iz B segmenta.
Carronjak, šta lepo izgleda na Tipu? Ova maska kopija Mazde 3, ili šta ? Meni deluje skroz nedorađeno i jeftino.
Oktopod
Sedišta su uradjena ( u Longue ) zaista bogato i prebogato za neki prosek C segmenta. Ali, "ono trpi" samo ljude "projektovanih dimenzija". Van toga - "španska čizma". Rekao bih posle prve probe sedišta.
Možda grešim.
@ Oktopod
Maska sa Mazde 3?
Pod hitno dipotrija. Maska kod Tipa je unikat, em što je duža, uža, ispupčena je i u 3D stilu, dok je kod mazde običan petougao, praznina i šupljina
moron
Nisam probao Tipa. Nego palim čarobnjaka. Mora da je zaista loše sedište kad je i on ukapirao da je "malo"
:))
LAcity
Jeste u pravu si... Unikatna maska - jeftina da nema kud jeftinije. Ko na Ladi 2105.
Da su bar ubacili malo hroma ko na LKadi Rivi 2107. A ja našao da je poredim sa rafiniranom Mazdom 3
Uzgred, jel ovo fiat krenuo da se takmiči sa Dacijom ??
Oktopod
bas je sve lepo, ne moz bolje!Sedista jesu manja al bar ima vise mesta nego u Meganeu!
A tek Fokus je D segment naspram Megija...
Mazda3 je lepotica u svakom slučaju. Možda i najlepši mali auto, ako i liči nekim delom Tipo to je samo plus
Poz
moron
mene je nemoguce paliti...:)
Sediste nije lose nego je usko, materijali su odlicni...
Medjutim, naspram ovih, ona u Bravu su kraljevska!
carobnjak
Vidiš, kod Tipa, nemam problem sa dupetom (širinom) i sedalnim delom, već sa naslonom ledja. Možda mojih skoro 80 kg jeste u granicama projektovanog za Tipa, ali "ukupna dužnina" ( 192) i raspored dužina trupa i nogu nije saglasan dužini naslona sedišta.
Moron
uzak je i sedalni deo, a naslon je uzak a jos i nizak, to se ne oseti na prvu loptu.
Ja sam odustao jer je to moja zena prva primetila da joj kukovi beze...:)
Inace mi je sve extra, osim felni 17!
Raziel
Mazda 3 jeste atraktivna, medjutim ako se duze i bolje pogleda ona je sasvim neproporcinalno gradjena, posebno je nos predimenzioniran, a kabina je mala, nazad je kao i MMegan, samo aktovka...:)
Na stranu sto je bezobrazno skupa!
carobnjak
Da, to "naslon nizak", to je meni problem,
Ne "padam" ni ja na 17", možda jesu lepše (ne sporim), no mislim da je za naše pute veća sreća 16".
A činjenica je i da jedan set 17" u proseku košta bar 100 eura više od seta 16". Nije to dramatična razlika, ali kako godine idu, sve sam teži na "bacanje para".
moron
nije to problem nego sto treba da doplatis ako hoces manje felne tj. 16 ???
Inace tablet me odusevio, daje neku zivost i simbiozu sa autom! :)
A kad ga upalis kazaljke napraze polukrug pa se vrate, kao kod Alfe!
I zamisli sta sam jos primetio, u voznji je 1.4 HB za nijansu tromiji nego Sedan! :)))
SHVATITE, sedišta se prave prema proseku, patuljci i dugački nek se prilagode.
Ergonomija je KLJUČ i zakon.
Ko je još uspeo da 1 vozilom zadovolji ergonomiju i za 160cm i za 200cm?
zato se gleda da se ergonomija prilagodi PROSEČNOM vozaču 172-185cm.
Ja sam 178, pa mi većina vozila odgovara i lako se prilagodim
Lacity
nisi u pravu, i meni vecina sedista odgovara iako sam 193cm, ali ova u Tipu su zaista mala!
Pa veca sedista ima mali Fica tj.500!?!
@ carobnjak
Pravi se u Turkiš faktoriju.
Možda su Turci niži. Ili nisu razmaženi kao neki...
A možda su kako moj rodjak kaže, kratkog trupa. Ono kao mešanci
Ranije su auta bila prostranija, moderni automobili su suviše "ušuškani"...
Poz
carobnjak
Tipo je klasa 2, Made in Turkey.
Sedišta su mala. Moj poznanik već vozi Tipa po sili stvari....
Ti porediš megana i Tipa. I tamo neke poluproizvode, tipa ford i sl....
Pa u Megana na prednje sedište sednemo zajedno ja i promoterka, bez "neprijatnog" guranja
Oktopod
To za Tipa sam ja napisao, nema potrebe da ponavljas.
A sto se Megana tice, zasto ima manje mesta no u Kliju???
Meni sedista nisu smetala, ali ja sam 182 cm visine, tako da ne mogu da se poredim sa carobnjakom i moronom (jako mi je glupo ovo pisati, ali to Vam je nick). To su mogli bolje da odrade, tj. da izbace ono udubljenje u naslonu.
ALFISTA
A vidiš, recimo, kada sam video ona sportska pr. sedišta u meganu Gt Line ( sa integrisanim naslonima za glave), bilo me je strah da ću da sedim loše, tj. pogrbljeno (baš zbog tih integrisanih naslona), ali sam seo "za desetku". Ta sedišta "trpe" i veliku visinu vozača.
Opet, mnogi kažu da su im uska onako profilisana. Meni nisu. Ali sam dosta "žgoljav".
Tek, "jebeš" cela kola ako loše sediš ... Odnosno, mogu biti "za desetku" svakome, ali, ako ti loše sediš, zaobidji ih.
Ja ću ipak da još jednom sednem u Tipa. Hoću opet da mu pružim šansu:)
@moron Slicna je situacija bila sa mojom Giuliettom, kad sam prvi put video QV sedista (isto integrisan naslon za glavu) mislio sam da nisu za svaki dan i da bolje uzmem obicna, ali kad sam ih probao nije bilo nikakvih problema.
ALFISTA
Da li je Tebi normalno da Tipo HB 1,6 dizel Longue košta koliko i đulijeta sa tim istim motorom (ne znam naziv paketa, ali, ima alu felne, ako to nešto znači)? Oba su bila 16.990 u AK Kole kada sam ja "ušao".
@moron Mora da je neka akcija ili nesto, ne kosta Giulietta 1.6JTDm 17k redovno. A verovatno je paket opreme nizi. Giulietta sa osnovnim benzincem je 17k.
ALFISTA
da, upravo u tom udubljenju je problem, kako u sedalnom, tako u naslonu...
Inace Megane ima odlicna sedista, problem je u blizini ostalih delova tj.okruzenja (donji deo instrument table, centralna konzola, naslon za ruke koji ti udara u desni bubreg itd.).
Ukratko, Tipo je za one do 185 cm, a Megane samo do 175! :)
P.S.
Giuliteta 1.4 TB kosta 15990
a 1.6 MJ 16990 eura.
Akcijske cene...
Pozdrav