home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Četvrta generacija Renault Megane modelastiže u pravo vreme, možda čak i malo kasni imajući u vidu da dve restilizacije na prethodnom modelu nisu uspele da dovoljno osveže Megan kako bi se borio u gusto napakovanom kompakt segmentu.

Nešto duži test je kao rezultat imao vrlo solidnu kilometražu - 1.730 pređenih kilometara, od čega je ogromna većina bila na magistralnim pravcima, dok je na autoputu i u gradskoj gužvi voženo nešto manje - 100 na autoputu i oko 300km u gradskim uslovima.

Nova generacija 1.5 dCi agregata je ponovo doživela blaga unapređenja po pitanju povećanja efikasnosti, tako da novi dCi i dalje proizvodi 110KS, ali ima daleko više snage na širem opsegu obrtaja tako da je potrošnja bila konstantno u opsegu 4,5 – 5,5l, kako god vozili. U gradskim gužvama start&stop radi svoj deo posla i potrošnju drži u tom opsegu, dok dobro podešeni stepeni prenosa na šestostepenom manuelnom menjaču obezbeđuju da na magistrali i pored sasvim respektabilnog tempa na bord kompjuteru je obično brojka koja je manja od 5 litara. Na autoputu potrošnja se takođe kreće oko 5l, dok ste u opsegu 130-140kmč, a pri tim brzinama je i buka minimalna.

Ono što je najvažniji utisak koji je novi Megan ostavio je udobnost. Konačno, Megan nudi tradicionalno udobnu vožnju, kakva bi i trebala da se očekuje od "francuza". U saradnji sa Continental EcoContact pneumaticima, ovako podešeno ogibljenje sa lakoćom upija sve neravnine koje se mogu naći na magistralnim pravcima ili na autoputu. Cena udobnosti se plaća u nešto nevoljnijem ponašanju prilikom oštrije vožnje, kao i priličnom ljuljuškanju koje skoro nismo imali prilike da osetimo.

Sigurno da postoji solidan broj vozača koji radije traže ili su navikli na oštrije ogibljenje, pa im ovako mekano ogibljenje neće odgovarati. Za takve vozeče u Megane asortimanu su GT Line i GT modeli koji nude ogibljenje koje je malo ili malo više okrenuto ka upravljivosti, a manje ka udobnosti.

Preuzeto sa: Nacionalnaklasa.com



čitanja : 1471



Komentari

Strašno neiskren test.
Gde god pogledate svi do jednog kažu nije više francuski udoban, tvrđi je nego ranije.
Samo na Vašem testu je tradicionalno udoban.
Ali pohvala za kvalitet fotografija, koje nisu ovako oštre ni u fabričkoj brošuri

Autor LAcity 09 Avg 2016, 08:08

Auto je fantazija,odlican 5.Nemam ni jednu zamjerku.

Autor Renault Terminator 09 Avg 2016, 08:43

Prva slika Kamenari u pozadini, druga jezero izmedju Vrbe i Gacka (taj deo puta obično prespavam i pustim auto pilot da odradi svoje), treća (rekao bih) Perast.

Kako vreme više prolazi, nekako mi, bar u svetu HB-a, megan deluje kao "odlična kupnja". Ni u čemu nije superioran, ima i nekih mana, ali, kada sve "sabereš", nije uopšte promašaj kupiti ga. Naprotiv.

Šteta što diler običnim smrtnicima ne daje kola na probnu vožnju od hiljadu kilometara. Provozao bih ga mojim "uobičajenim stazama", da vidim kakve su pozitivne i negativne razlike.
Recimo, za 1,6 MJ sam na nekim jakim i veoma dugačkim nizbrdicama uočio da u odnosu na 1,6 HDI ima mašinsko kočenje koliko i Wartburg. Nikako. Otisne se nizbrdo kao kamen u slobodnom padu. A i slabiji mu je servo pojačivač kočnica, što sve zajedno stvara malu nelagodu na tim dugačkim i jakim nizbrdicama. Bar meni.

Autor moron 09 Avg 2016, 09:18

Za Megan 3 svuda gde je to bilo moguće apostrofiralo se da je tvrd. Za Megan 4 samo da je udoban i ekstremno tih. Bar u benCinskoj izvedbi.
Pre dosta godina palo mi na pamet da možda ne bi bilo loše da postoji i prednje stop svetlo. Ako ništa, kad se spremate za pešački, da znate hoće li da zakoči ili ne. Moguće da je ideja besmislena, ali pre neki dan vidim ovaj Megan, koči pred pešačkim i u tom momentu počnu da mu blinkaju migavci. Eto, još se neko setio, i implementirao.. :)
Samo kad bi moglo da se doplati za ključ skakavac..

Autor Priapus 09 Avg 2016, 09:56

Planiram za svaki dan da uzmem prosli model sa troje vrata. Kako se pokazao onaj najslabiji dizel motor?

Autor NR 09 Avg 2016, 10:58

@LAcity
Nisam još pročitao test Megana, a da nisu pohvalili mekoću i udobnost.Mekši je i tiši od proseka,osim vetra na velikim brzinama u svim testovima koje sam pročitao.GT i GT lajn paketi su tvrđi i neudobniji od proseka klase, ali ovi obični svakodnevni su barem po pisanju štampe izuzetno udobni.Imaš testove i VG i TS ijo š nekih naših, a i strana štampa hvali udobnost.

Autor Predrag 09 Avg 2016, 11:11

Eksterijer za desetku, vrlo atraktivan, vozne osobine vrhunske, pretpostavljam (presela mi probna voznja!), Medjutim enterijer nije ni na nivou B segmenta!?!

Ko ne veruje, pravac salon pa ce da vidite!
A cene neodmerene s obzirom da prva dva paketa nisu za upotrebu.
Ukratko, najvece razocaranje u klasi, spolja gladac unutra jadac!

Autor carobnjak 09 Avg 2016, 11:14

carobnjak
Bar ti najbolje znaš da je anatomija jako "individualna". Svakakvih nas ima i da za udobar smeštaj čoveka u vozilu nija bitna samo negova "ukupna dužina", već i dužina trupa, nogu, pa i ruku.
Meni je duži trup (a kraće noge ) od verovatnog "proseka vrste" ( koje je autor imao u vidu pri projektovanju ), a nekima obrnuto. I objektivno je nemoguće da "projektovani parametri" odgovaraju onima koji imaju značajna odstupanja dužine trupa, nogu i ruku od projektovanog stanja. To je tako.
Takvo vozilo možda ne valja za tebe, ali valja za nekoga drugoga. I obrnuto za neka druga kola.

Autor moron 09 Avg 2016, 12:13

@LAcitu
čini se da nisi video u živo Megan 4. Auto je odličan, udoban, veliki u sedištima, i konzoli, kao neki premijum. Izuzetno je tih, a DCI je za svaku pohvalu!

@carobnjak
Možda si navikao na BMW ili Mercedes, ali ovaj Megan je prevazišao po ergonimniji i Golfa, i Avensisa. Bolje reći, postavio im je domaći zadatak.

Auto je za svaku preporuku. Moram reći da nije preterano - očekivano mekan. Izuzetno je udoban i dobro drži put. Buka od vazduha je na nivou premijuma. Do 160 muzika se može slušati bez pojačavanja, može se normalno pričati. Možda je imalo elemenata još poraditi na izolaciji buke od točkova (da bude pravi premijum), a možda su tome krive baš navedene i tvrde Eco Continental gume i naši očajni putevi. Mislim da bi bolje legle neke prave francuske Michelin, ili meki Good Year. Tad bi ovo bio zaista premijum.

Autor Rajko Rosić 09 Avg 2016, 14:52

moron
naravno, pa u cije ime ja govorim?
Pogledaj samo poslednju fotku enterijera, sve se vidi!
Za desno koleno tesnac, koliki je samo centralni greben, sav prostor izmedju sedista je popunjen do poslednjeg mm!
Umislja da je bolid F1 il sta?!?

Autor carobnjak 09 Avg 2016, 15:25

carobnjak
Kada ti neka nova cipela koju probaš u radnji ne odgovara, ne znači da je loša, već samo da ti ne odgovara i lepo odeš i probaš drugu :)

Kako Tebi "tvoja cipela"? "Žulja" li negde?

Autor moron 09 Avg 2016, 15:56

moron
sa cipelama tek imam iskustva, vise puta sam se prevario...:)
Cipela je odlicna, prosecna potrosnja pretezno u gradu je 7.3-7.5 litara, sto je na nivou Punta.
Benzinac 1.4 i nije tako lenj ako ga vozis kako treba a to je da sto pre ubacujes u vise brzine, tako da na primer skrecem u trecoj...:)

P.S za sada samo jedan cvrcak, pri otpustanju pedale kvacila cvili plastika, ista stvar kao kod starog Punta, uz muziku se ne cuje, naravno... :)))

Autor carobnjak 09 Avg 2016, 16:40

carobnjak
Naravno da 1,4 nije loš ako ga voziš kako treba. Što bi bio loš? A kako ja vozim, i on bi mi bio prejak. 1,6 MJ je nekada "regionalno" suviše potentan i samo te "uvlači u sranja", u koja ne bi ni ušao da ga nema ...
Što se "crvčkova" tiče, bojim se da su on neizbežni. Nekada neki bude kratko, neki duže, neki sam nestane, pa se vrati, neki "samo ti čuješ" ... Recimo, na 2.0 HDI sam imao neko veoma tiho škripanje pri otpuštanju kvačila, koje je u istom obliku trajalo godinama ... Ovaj 1,6 HDI nema taj cvrčak.

Autor moron 09 Avg 2016, 17:03

Megan ima jedna od najudobnijih sedista, zapravo najudobnija sedista u klasi, sem volvovoa u kome sam sedeo pre par godina tako da se ne secam. To za lupanje kolena u centralni greben je nesto na sta posebno obracam paznju, i nije tacno da u Meganu predstavlja problem za nekog 180cm visokog.
Problemi: zadnja osovna koja se "razbije" preko rupe i cuje se, nedostatak mesta za noge nazad ako ste visoki i sto se zadnja sedista ne obaraju ravno. Kad citam te neke zamerke, kao da ljudi nisu nikad seli u kola. Zadnje naslone za glave, ako su veliki, stavis u gepek ili ispod prednjih sedista, problem resen. Enterijer je sasvim dobar, treba gledati sta zaista kome odgovara(sedista! niska cena navigacije!), a ne samo sto su izduvnici okvireni hromiranom plastikom. U odnosu na Focus, Auris ili i30 je daleko bolji, a kosta isto.

Autor Fordovac 09 Avg 2016, 21:09

Fordovac
sa tvog aspekta od 180 cm naravno da je sve sto si napisao - istina!
A da probas da zamislis kako je sve to sa 193cm???

Inace modeli koje si naveo uopste nisu isti po prostranosti, svi navedeni su prostraniji od Megana, dok ispred svih prednjaci Fokus!

Stoji da Megan ima odlicna sedista, njih nisam ni pominjao...

Dakle, krojacki metar u sake i pravac salon! :)

Autor carobnjak 10 Avg 2016, 10:41