Prvi utisci: Nissan Qashqai 1.2 DIG-T

Dobro-stari Qashqai, ali ovoga puta sa drugim motorom i automatskim menjačem
Qashqai je model sa kojim smo se u redakciji dosta „družili“, kroz promocije, put na WEC trku i NK test, a utisci su bili tako dobri da smo upravo Qashqai proglasi za NK Auto Godine 2015. Tokom svih Qashqai vožnji uglavnom smo imali priliku da probamo jače benzin i dizel modele iz ponude, dok smo bazične varijante malo zapostavili. Kako bi napravili tu korekciju, na test smo uzeli Qashqai sa 1,2 DIG-T motorm i X-Tronic automatskim menjačem.

Ponovni susret sa modelom Qashqai je potvrdio sve ranije stečene utiske o ovom automobilu, ali glavni je odlična udobnost. Ovo je definitivno jedan od najudobnijih automobila u klasi koje smo probali, pa čak i sa 18" točkovima koji se nalaze u „360+“ paketu. Kombinacija velikih točkova, tvrdog oslanjanja i SUV imidža često daje pomalo smešnu situaciju kada morate usporiti na jednocifrenu brzinu kako bi prešli preko niskog „ležećeg“. Qashqai to rešava u velikom stilu, pa ovo jedna od najboljih karakteristika ovog modela, očigledno bez uticaja na motor i menjač koji se nalazi ispod haube.

Kada je motor u pitanju, ovde se ispod haube nalazi najslabija opcija – 1,2 DIG-T (DIrektno ubrigzavanje Goriva-Turbo). Ovaj motor je razvijen od strane "alijanse", a nama je već dobro poznat jer smo ga već vozili u Nissan Juke modelu. Ono što je obavezno pitanje svih koji su se tokom testa raspitivali za automobil koji vozimo: „samo 1,2 ? , pa kako tako veliki auto ide“. Možda nije lako za poverovati, ali Qashqai i sa ovim motorom ide.

1,2 DIG-T je moderan motor, sa direktnim ubrizgavanjem goriva koji nudi 115 KS i 190 Nm obrtnog momenta. Iako u današnje vreme 115 KS ne zvuči mnogo, naročito kada se tu doda i X-Tronic automatski menjač, ova kombinacija nudi zadovoljvajuće mogućnosti. Qashqai nije previše težak, nema dodatnog balasta u vidu 4x4 pogona, pa je moguće imati upotrebljive performanse i sa ovim motorom. Naravno, da bi se maksimalno uživalo u ovakvom automobilu potrebno je više snage, ali je i bez toga Qashqai kompetentna krstarica. Sa ručnim menjačem bi performanse bile još malo bolje, jer X-Tronic automatik nije baš „najbrža mačka“. U stvari, X-Tronic je CVT menjač novije generacije koji na totalno drugačiji način rešava „problem brzina“ u odnosi na prethodnu verziju ovog menjača. Mnogo bolje nego ranije, ali opet ne baš dovoljno, naročito u poređenju sa nekim drugim konkurentskim rešenjima.
Što se tiče potrošnje goriva, Qashqai sa ovom kombinacijom motora i menjača u gradu troši za nijansu manje od 10 litara, i za to se vozač mora potruditi a pri tome CVT menjač ne pomaže mnogo. Na otvorenom putu, stvar je drugačija pa se pažljivom vožnjom potrošnja može svesti na razumu meru. Kada je pominjemo razumnu meru, Qashqai je i dalje jako dobro postavljen. U kombinaciji sa X-Tronic menjačem i 360+ paketom opreme ima cenu od 24.750 evra. Imajući u vidu da se za samo 300€ više može poručiti model sa istim paketom opreme, ali sa 1.6 DIG-T motorim i 6-brzinskim ručnim menjačem, naš Qashqai izbor i preporuka ostaje ista kao i ranije.
Preuzeto sa: Nacionalnaklasa.com