home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Veliki broj naših sugrađana ide automobilima na letovanje. Destinacije Grčka, Crna Gora, Bugarska, Slovenija, Hrvatska... Put dug, zamoran i relativno skup. Kažemo relativno jer je automobilski prevoz za porodicu od tri-četiri i više članova daleko najpovoljniji od ostalih vrsta prevoza.

Na troškove putovanja do omiljenih destinacija utiče više faktora. Putarine, cena goriva, gužve na naplatnim rampama, graničnim prelazima...

Na cene putarine, gužve, ne možete da utičete, ali zato na potrošnju goriva možete. No, krenimo redom.

Da biste imali optimalnu potrošnju goriva potrebno je da imate prethodno pripremljen, pregledan, spreman auto za “daleke pute”.

Na našem testu, mi smo ljubaznošću kompanije “Tojota Srbija” imali “Rav 4” sa dizel-motorom 2.0-2.4D koji razvija 143 KS... Šestostepeni manuelni menjač i start-stop sistem.

Auto je pregledan, prekontrolisan filter vazduha (bitno utiče na potrošnju) i, što je najvažnije, optimizovan je pritisak u gumama.

Bitno je i da napravite plan puta prethodno se raspitavši o eventualnim gužvama na naplatnim rampama, graničnim prelazima, radovima na putu.

Naš itinerer je bio od Višnjice (Beograd) do Temske, predivnog mesta na Staroj planini. Tamo i nazad oko 700 kilometara. Put smo malo začinili tako da nam trećina puta bude kroz grad, trećina auto-putem i trećina putevima po Staroj planini...

Zato je maršruta išla od Višnjice, preko Obrenovca, do Skele pa preko Stublina na Vreoce, Aranđelovac pa na Markovac (gde smo se uključili na auto-put za Niš izbegavši gužve na Bubanj potoku), a zatim auto-putem do Niša i kroz Sićevačku klisuru do 20 km od Pirota, gde se odvaja put za Staru planinu i Temsku.

U automobilu je bilo petoro putnika, sa punim gepekom, a s obzirom na temperaturu od 30 i nešto Celzijusa, “klima” je bila stalno uključena. Vožnja po gradu je pokazala svu vrednost start-stop sistema. Naravno, njegova upotreba je opravdana samo ako je motor ugašen duže od šest sekundi. Bitno je i da što više kočite motorom i da što češće skidate nogu sa papučice gasa.

Štednja goriva

1. Automobil mora da bude potpuno ispravan

2. Gume treba da budu optimalno napumpane

3. Što češće kočite motorom

4. Smanjite promenu tempa vožnje na minimum

5. Viši prenos - manja potrošnja

Na auto-putu smo koristili tempomat - “kruz kontrol”. Tu je najvažnije da što pre dostignete željenu brzinu (120 km na čas), ubacite u šesti stepen prenosa i pravovremeno reagujete kod promene voznih traka.

Naš “rav 4” je opremljen i indikatorom promene prenosa pa nam je to mnogo olakšavalo posao. Ali, pravilo je da uvek koristite što je moguće viši stepen prenosa...

Vožnja po planinskim stazama uzbrdo, nizbrdo, zahteva dosta koncentracije i takođe optimalan izbor stepena prenosa. Naravno, kočite što češće motorom...

Povratak sličnom rutom - jedino što smo u itinerer “ubacili” Lazarevac da bismo još malo dobili “gradske vožnje” da bi nam prosečna potrošnja bila što realnija.

Na kraju, na cilju posle 818,2 kilometra uz prosečnu brzinu od 59 km na čas, ostvarena je prosečna potrošnja od 4,7 litara dizela na 100 km!

Preuzeto sa: Novosti.rs



čitanja : 6488



Komentari

Ovih 4.7L na 100km mozete okaciti macku o rep. Imam limuzinu 2.0dci od 130ks i na otvoreni put mi je potrosnja sa klimom 5.5L. Bez klime mi je rekord 4.9L, a inace se krece od 5L do 5.2L ali ne vozim penzionerski nego normalno. Rav4 je jos krosover pa i aerodinamika ne utice povoljno i povecava se potrosnja. Realna potrosnja ovog krosovera sa klimom je oko 5.8-6L.

Autor Japanac u srcu 21 Avg 2016, 12:35

Japanac u srcu

Laguna 3?

Autor Renault Terminator 21 Avg 2016, 13:02

Realna prosečna potrošnja je 8 litara kombinovane vožnje, ako se ne vozi brzo.
9 lit je realnije, da se ne pipka gas, a u gradu i više.
E sad ko veruje u bajke tipa onih "rekorda" niske potrošnje od oko 3 lit sa raznim limuzinama, to je postignuto tako da im presedne život. I naravno tu grada nema, otvoren put bez iole gasa, preticanja itd.

Autor P1 21 Avg 2016, 13:03

Moguće je ova potrošnja ali uz maksimalno gnjalenje po cesti , jer je ovo BMW motor a oni su stvarno mizerni potrošači , ali je bespotrebno , jer normalne vožnje magistralnom cestom ne bi smio preći 6 litara.
Grad je druga priča...

Japanac,2.0dCi ne može biti reper za malu potrošnju,jer iako je odličan motor , potrošnja mu nije vrlina.

Autor Đorđe 21 Avg 2016, 13:55

Djordje

Nije velika potrosnja ni kod Japanca,to je sasvim pristojno za 2.0 dCi.

Autor Renault Terminator 21 Avg 2016, 14:09

Onaj 2.2 d-cat sa 177 ks je trosio 11-12 po gradu

Autor NemanjaBB 21 Avg 2016, 15:10

Potrošnja je ok tim prije što se radi o tom motoru , koji je kao što rekoh odličan i robustan , ali nikad nije postizao neke ekstremno niske rezultate potrošnje.

Autor Đorđe 21 Avg 2016, 15:11

"818,2 kilometra uz prosečnu brzinu od 59 km na čas, ostvarena je prosečna potrošnja od 4,7 litara dizela na 100 km".
I to uz penjanje na Staru planinu?
Svaka im čast!
Ja to nisam u stanju ni sa 1,6 dizelom C segmenta, a ne sa "đipom" kao oni.

Autor moron 21 Avg 2016, 15:46

Nbb
To je realno.
Kao i svaki džip, manje više.
Nema tu male potrošnje.

Autor P1 21 Avg 2016, 16:01

Da preracunamo. Placas mesecno za vozilo 600-1000 evra, a nemas pare za avionsku kartu?

Druga stvar, ako neko ima platu 5 i vise hiljada evra, pre ce biti da ide na druge destinacije, a ako bas ide u Grcku, to je verovatno ostrvo na koje i onako ne moze da dodje svojim automobilom.

Besmislen tekst. Jedino gde se ide sopstvenim automobilom su skijalista.

Autor Fordovac 21 Avg 2016, 19:18