home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Sitroen „C4 Kaktus”, automobil sa inovativnim rešenjima i originalnim dizajnom

Danas svi automobili liče jedan na drugi - često komentarišu ljubitelji četvorotočkaša. Da ne bude baš tako pobrinuo se „Sitroen“. Francuski proizvođač, koji se kroz istoriju proslavio neobičnim i inovativnim modelima, još jednom je tržištu ponudio vozilo potpuno drugačije od konkurencije - „C4 kaktus”.

Jednostavno, ovaj gradski „krosover” zbog jedinstvenog dizajna nećete pomešati ni sa jednim drugim automobilom, a pri tome ima praktično najpovoljniju cenu u ovom rastućem segmentu (rivali: Reno „kaptur”, Opel „moka”, Nisanov „džuk”, „Fijat 500X”...).

Lepo je što automobilsku modu i originalni dizajn „Sitroen“ neće skupi naplatiti, jer za 12.990 evra dobijate model sa benzinskim motorom od 1.200 kubika, klima uređajem, multimedijalnim uređajem osetljivim na dodir od 7 inča, šest vazdušnih jastuka, LED dnevnim svetlima, tempomatom... Taj motor je izuzetno štedljiv u gradu, a i pored toga što je reč o „atmosfercu”, poslužiće sasvim dobro i za duža putovanja.

Ipak, na našem testu smo imali „kaktus” sa 1.6 turbo-dizel motorom, koji je jedan od najštedljivijih na tržištu. Turbina obezbeđuje sjajna međuubrzanja, a višednevni test po centru Beograda i na auto-putu smo završili sa prosečnom potrošnjom od 4,4 litara na 100 km.

Koliko puta ste se iznervirali što vam je neko na parkingu vratima ogrebao ili ulubio četvorotočkaša? „Sitroen“ je i za ovaj problem pronašao rešenje, tako što je „kaktus” sa obe strane obložio atraktivnim air bump panelima od savitljive plastike, koji ne samo da vozilu daju „kul” izgled, već vozaču pružaju mogućnost da više ne traži „savršeno” mesto na kraju parkinga ili javne garaže.

Pored ove inovacije, u „kaktusu” je specifična i pozicija vazdušnog jastuka za suvozača, koja se nalazi u krovu, a ne u instrument-tabli ispred. To je omogućilo više prostora za odlaganje sitnica, a u „kaktusu” dugom 4,13 metara ga zaista ima na pretek, bez obzira na to da li je reč o prednjoj ili zadnjoj klupi. Pozadi ima mesta za kolena i glavu osoba i viših od 190 cm, dok je gepek zapremine 358 litara, što je prosek klase.

„Kaktus” možete dodatno da personalizujete po svojim željama, jer je na raspolaganju 12 boja karoserije, 4 boje „air bump” obloga, kao i tri različita dezena unutrašnjosti. Kada je instrument-tabla u pitanju, tvrde plastike ima pri dnu i sa strane, ali je zato kvalitetna na vrhu, pa imate osećaj kao da sedite u vozilu klase iznad.

Auto možda nije upravljiv kao pojedini klasični modeli C segmenta, ali se to od „krosovera”, kakav je „kaktus” i ne očekuje. Ono što kupci ovog segmenta traže, „Sitroen“ ispunjava bez greške - visoka pozicija sedenja (što garantuje odličnu preglednost), komotno ulaženje i izlaženje i lagani servo volan za udobnu gradsku vožnju. Pogon na sva četiri točka nije u ponudi, iako pristojan klirens dozvoljava i blaži „of roud”.

„Kaktus” ima tek poneku manu i one se pre svega odnose na nemogućnost deljive zadnje klupe i leptir-staklo na zadnjim vratima. Ove sitnice će možda nekome smetati, ali su doprinele da se masa automobila spusti ispod tone, što je s druge strane donelo odličnu potrošnju.

Preuzeto sa: Novosti.rs



čitanja : 2569



Komentari

Da ste ga testirali, znali biste da je zadnja klupa nedeljiva samo na osnovnom modelu, i da ljubicasta, Habana i kozna sedista imaju zadnju klupu 60:40.

Autor Fordovac 25 Sep 2016, 14:24

P.S. Ovaj na slici ocigledno ima Habana enterijer, samim tim i deljivu zadnju klupu.

Autor Fordovac 25 Sep 2016, 14:25

Fordovac
a kako a kako ti to sve znas, kad ovog "tenka u pokušaju" nema nigde ni za lek? :)

Autor carobnjak 25 Sep 2016, 15:00

O cemu pricas? Znam dvoje ljudi koji ga imaju, oboje iz BG.

Autor Fordovac 25 Sep 2016, 15:36

Fordovac
ok ja nisam te "srece", videh ga jednom uzivo u nekoj bez boji i ostah zgrozen, ne ponovilo se...

Autor carobnjak 25 Sep 2016, 15:38

@ carobnjak
2 kom u Lazarevcu
Crni i žuti sa crvenim felnama

Autor LAcity 25 Sep 2016, 16:03

http://goautomedia.cdn.on.net/gallery/citroen/c4%20cactus/2016_07_21_citroen_c4_cactus06.jpg

Samo bazni nemaju deljivu zadnju klupu, a isto je i na Corsi, Fabiji...

Autor Fordovac 25 Sep 2016, 19:13

Jako interesantan automobil, meni je licno wow ali me strah od Citroena maloa i prtljaznik mi je skroz nepraktican (deljiva klupa jedinj benefit) mada jeftiniji od HRVa 7 8k taman za city car.

Neverovatno je kako ga neki ljudi obozavaji, a nekima jw prosto odvratan

Autor J4ZZER 25 Sep 2016, 20:53

Voleo bih da znam "profil" kupca ovoga vozila.

Autor moron 25 Sep 2016, 21:15

@Carobnjak,
Vidjam na Novom Beogradu dnevno bar 4-5 ovih Kaktusa. Sto naravno ne znaci obavezno da ima i 6-i negde. Al ima mnog redjih automobila od njega...
Meni se bas svidja, pogotovo mogucnost personalizacije.

Autor Uros Cuore Sportivo 25 Sep 2016, 21:52

moron
Haha, e baš me nasmeja.
Ja vidjam jednu lepu "žemsku" što tera Kaktus...
A stvarno je zanimljivo pitanje šta nagna kupca da pazari baš ovo vozilo...

Autor P1 25 Sep 2016, 22:32

Kaktus je baš fin auto. Konkurencija našem Fijatu. Kvalitetniji, lepši, egzotičniji auto za slične pare.

Autor Rajko Rosić 25 Sep 2016, 22:55

Vidjam cesto beli sa braon oblogama, i zuckasti sa crnim i meni su oni totalno originalni i cool u moru modela gde svi lice manje vise jedan na drugi... naravno to je vanjstina, dok je enterijer pun kompromisa koje bi mozda a mozda i ne bi oprostio...

Autor Orlo 25 Sep 2016, 23:31

Skroz zanimljiv autić , samo ne u ovoj boji i sličnim tamnim , bukvalno ga "pojede"
Dosad što sam ih viđao , definitivno žuta boja najbolje leži njegovom karakteru.

Autor Đorđe 26 Sep 2016, 00:13

Sta je problem sa enterijerom? I sa profilom kupaca? Kakva je razlika u odnosu na knog ko kupuje compact? Prtljaznik velicine Golfa, u vecem paketu enterijer koji deluje kao da je iz premiuma, dovoljno prostora pozadi, originalan dizajn, meni vas simpa auto. Inace nagovorio sam rodjaka da ga kupi i on se odusevio... Otisao kuci da kaze zeni sta ce... i nije se cise vratio. Njegova zena misli da nema ruznijeg. Meni je bas ekstra :)

Autor J4ZZER 26 Sep 2016, 07:14

"dovoljno prostora pozadi"

Dobar vic, osim ako ste probali sesti pozadi.

Autor moron 26 Sep 2016, 07:41

@ J4ZZER

Da, defitnitivno ne moze da bude glavna snajka na svadbi ako se pojavi u ovome, a ne u nekom Fluencu i slicno.

Ovo je c3 sa gepekom klase vise i dizajnom CUVa. Citroen pokusava da ga progura kao "c4" ali vise je nego ocigledno da nije taj segment, pocevsi od zavrsne obrade enterijera(I dalje neuporedivo bolji od Hyundai-a) do motorizacije sa menjacem od neverovatnih 5 brzina. "Izvlaci" ga daleko manja potrosnja od kompakta, jer je subkompakt i toliko i tezi. E sad, da li bi za isti novac kupio "pravi" auto, ili ovaj jer je stedljiv i neobican, to je dilema.

Cena HRVa Srbiji je 5 hiljada visa nego u Nemackoj, tako da ne treba dalje spominjati.

Autor Fordovac 26 Sep 2016, 11:29

Ja C4 aktuelni ne bih uzeo ni da mi poklone, ocajan mi je. Slazem se da je enterijer losiji u osnovnom paketu feel,bas izgleda rudimentarbo mada i to oma sarma. U SHINEu je to kud i kamo bolje. Slažem se za menjac, minus znacajan.

Nikako da u BGu nadjem dan dva slobodna pa da odvozim test voznju, ali realno CX3 je na bazi dvojke, HRV Jazza, Capfur i 2008 na bazi Clia i 208. Ovaj je bar jeftin i otkacen

Autor J4ZZER 26 Sep 2016, 22:50