Test: Ford Focus Trend 1.0 EcoBoost

Ko kaže da je vrhunska tehnologija dostupna samo u skupim automobilima? Ford je omogućio i kupcima najslabije verzije Focusa da uživaju u inženjerskom delu koje je dobilo brojna priznanja, između ostalih i titulu "Motor godine".
Već duže vreme Grand Motors omogućava kupcima da nabave Ford Focus po povoljnoj ceni. Letos je ovaj automobil koštao 12.850 evra za "keš" a sada je cena snižena na 11.990 evra.
Konkretno, na pomenutoj akciji je model sa jednolitarskim trocilindričnim EcoBoost turbo benzincem sa 100 konjskih snaga i Trend paketom opreme. U odnosu na redovnu cenu, ovako "spakovan" automobil praktično je jeftiniji za tri hiljade evra.
Zbog velikog interesovanja kupaca baš za ovaj model, odlučili smo da ga testiramo i lično se uverimo koje su prednosti a koje mane konkretne ponude.
Kompletan članak pročitajte na sajtu B92.net
Ova cena ide samo za paket opreme uz koji se NE MOZE doplatiti metalik boja vec se dobija u beloj ili teget boji, sto je besmisleno.
Sreca pa sam odustao, delom zbog toga, delom zbog zastarelog enterijera (ekran visine 2 cm???) i preskupog odrzavanja diskutabilnog motora...
Da ne ispadnem hejter, sve pohvale za sedista, komfor kabine, ergonomiju, a posebno prostranost i komande za vozacko mesto (za nauk Renou!)
чаробњак
Фокус је 5 пута боља варијанта од Фијата 500Л. Требао си бар Фокуса купити. Друга возила да не наводим.
Oktopod
dobro sam ih premerio, pregledao, proracunao, ne brini....
Od Megana je Focus sigurno bolji, bar duplo, necemo preterivati! :)
A miniautobus je zakon, prosecna potrosnja grad 7.6, autoput 140 7.4 litre pa ti vidi.
Nista od tvojih obecanih 9-10 l u gradu! :)))
carobnjak
Megan nije tema. To je viša klasa, tebi nedostupna i nerazumna. Sama tvoja odluka za 500L jasno kazuje srž stvari.
Da si uzeo ovoga Fokusa, na autoputu, trošio bi manje 1,5-2L manje na 140, a u gradu bar 2L manje.
Oktopod
a u servisu bi ostavio duplo vise,pod uslovom da znaju da ga poprave ako se nesto desi sa tim motorom...:)
Jos kako je tema, bar koliko i 500L.
Uglavnom pored Fokusa, MEgane nema sta da trazi, auto za skolsku decu...:)))
To za potrosnu Fopkusa bnije istina, raspitaj se na Fordovom forumu, vecina je razocarana potrosnjom ako se vozi zustrije.
Uostalom za benzinca je sve ispod prosecnih 8 litara . super!
A prosli put kad sam te pitao za Fokus , ti rece da u Ford i Opel ni ne ulazis a sad ga hvalis?
Naravno kad sad svi znaju kakav je Megane promasaj, pa si se ucutao...:)))
Ja sve pamtim, a i nickove ne menjam, za to si tu ti! :)
sa fordovim ecoboost motorima se dobiva eco ili boost - nikako oboje. meni je fusion/Mondeo 1.6 ecoboost u kombinovanoj voznji trosio vise nego dodge charger 3.6 i ne bas mnogo manje nego dodge charger 5.7
mile antena
lepo objasnjeno. Mada, kod Renoa je to ipak moguce! :)
Oktopod
Ja zivim u gradu, i trosi 7.4, upravo kao sto si opisao, kreni stani. Da zivim u selu trosio bi oko 6...
Generalno ti novi mali turbo benzinci imaju ogromne oscilacije u potrošnji , već pri pomisli malo energičnije vožnje brojke bježe dobrano od fabričkih deklaracija , samo vožnja u stilu Mercedesa w123 200d može se očekivati kakva takva ekonomičnost.
Uglavnom , dok je dizela na cesti , turbo benzin , posebno ovi troklipni , moje dvorište vidjeti neće.
Djordje
A šta tek pričati o malim atmo benzincima...
Tuga...
Elastični poput šipke, a potrošnja tužna.
Pit , dizel je svetinja , ako mora benzin onda samo atmo...
Konkretno ovaj ekobust , tehnologija kao dizela , održavanje kao u dizela , potrošnja daleko veća nego u dizela , zvuk (u čega se kunu antidizelaši) jadan , pa šta bi mu bili aduti?
Po Evropi ima tu prednost što mu je godišnji porez dosta manji nego u ekvivalentnog dizela...
Koja "korist" da uzmeš i verziju 1.0 sa 125 ks, kada i ona ima samo 170 Nm. I onda to opet mora da se "cepa".
Djordje,
Kada cujem kako trakaraju dizeli (pa i ovi novi) dzaba im sve. Komsija pekar me svako jutro budi s njegovim "traktorcetom". S druge strane njegovog brata nikada ne cujem s atmo benzincem. :-)
Da su dizeli bolji, Ferrari, Lambo,AMG, Rolls Royce i ostali bi ih koristili...
Ovako su kompromis i to je to.
Rece neko bolje povlace, i to je sve individualno, meni se daleko vise dopada da imam "rezerve" snage nego li da odmah sve ispuca. Nista lepse nego kada neki sestak nasviras preko 5000rpm
Poz
@Moron
1.0 sa 125ks ima 200nm u overboost rezimu i ide mnogo bolje od verzije sa 100ks.
A porediti Fiat 500L sa Focusom je kao porediti smederevac i moderne ugradne sporete :D U bilo kom rezimu voznje Focus 1,0 ima bolje vozne karakteristike od 500L, a o uzivanju u voznji necu ni da pricam.... Jeste da je odrzavanje malo skuplje, ali evo mene je na 13.000km prvi redovan servis za Focusa 1.0 izasao 80eur.... Da li je to vama skupo? A servis se inace radi na 20.000km ili 1 god... A veliki servis se radi tek na 240.000km pa vi vidite. I UVEK je lepse voziti turbo benzinca nego atmosferca ili turbo dizela. Ko ne veruje neka uzme dva nova automobila istog proizvodjaca, slicne snage jedan dizel i jedan benzin i neka ih provoza... pa ko kaze da mu je dizel lepse voziti (ne mislim ekonomicnije) taj laze :D
BaneNS
Verujem u ono što čitam u katalogu za focus na sajtu Ford.rs. A to je 170 Nm za verziju sa 125 ks. Pogledaj koliko imaju turbaši tog segmenta slične snage. I po 230 Nm iz 1,2 zapremine ( da ne pominjem one 1,4, koji su po ceni kao fordov 1.0 ).
Ne mislim da je 1.0 125 ks loš. Naprotiv. Ali, uopšte nema impozantne perfomanse za svojih 125 ks, ima daleko boljih kod konkrenata slične snage ( i slične cene), ako je to nekome bitno (nekome i jeste), meni nije toliko.
Ne mislim da je cena servisa koju pominješ skupa.
pozdrav
BaneNs
ne vidim razlog zasto ne mogu da se porede?
U pravu si za motor Focusa, bolje vuce, posebno od semafora do semafora,bar sekund brze...
Sve ostalo je na strani 500L-a, prostranost, prtljaznik, oprema, cena,finansiranje, odrzavanje, dostupnost delova i servisa, garancija na 200 000 km, pa i potrosnja! :)
Raziel , sve nabrojeno je u suštini tačno , nema ništa ljepše kad na stazi izvlačiš krivinu 6,7,8.000 obrtaja samo to nema veze sa ovim Ekobustom i njegovom upotrebom kao ekonomičnog vozila od tačke A do tačke B , koji svim svojim karakteristikama izaziva emocije koliko i pjevanje Jelene Karleuše.
Da se pričalo o 2.3 ekobustu iz RS-a , dizela u nikom kontekstu ne bi spomenuo , ali ovo , još jednom , dok je dizela u moje dvorište neće.
Ajd i ja da se uklju;im
500L i fokus nisu u istoj klasi pa se porede sa rezervom. Licno sam bio zainteresovan za oba kao nova, 500L bih odmah kupio ali mi se ne daje 15000 za jedini motor kojim bih bio zadovoljan, 1.6MJ. Probao sam ovog fokusa, pre fejslifta, i pre testa resetovao potrosnju. Meni je sastavio 8.5 kombinovano ali samo na 15km ture ka aerodromu i nazad. Voleo bih da (ovaj) bazni motor u fokusu 4 ima 6 brzina, pod obavezno bar 350 litara prtljaznika i tada bi mi opet fokus bio u fokusu. Inace uzivam u fokusu mk1 1.6b!
Za mene iskreno 170 Nm nije malo... za tu litrazu je to odlicno, ali moron je lepo objasnio (ne pratim cene ali mu verujem na rec) da za te novce covek ima nesto vece pa i sa klipom vise, a znatno vecim obrtnim momentom...
Sliku o elasticnosti ne cini samo brojka izrazena u Nm, vec i kriva... 170 Nm je do ne tako davno bila brojka koja je krasila atmo 1.8 motora ali tamo visoko negde preko 3.000 o/min, a taj overboost od 200 Nm u trajanju od par sekundi je brojka koja je krasila dvolitrene agregate... ali to je polovina price jer ovaj troklipni agregat ima veci raspon pri kojem razvija maksimalni obrtni moment koji je cesto siri (veci) no kod dizela dok atmo ima vrhunac obicno u jednoj tacki ili vrlo malom rasponu obrtaja... sto se tice potrosnje verujem da ona zavisi od temperamenta vozaca i koliko on (ne)ozbiljno shvati priustvo turbine i njen uticaj na potrosnju jer verujem da taj agregat za nekoga ko vozi normalnim tempom i drzi se ogranicenja moze da postigne relativno malu potrosnju a da za preticanje ima dovoljnu elasticnost u prakticno svakom trenutku... e sad ako je ovaj motor ili eco ili boost u praksi mene cudi sto Amerikanci nisu podneli neku tuzbu protiv Forda, makar da promeni da bude naziv Eco/boost ili Ecoorboost...
@ Orlo
Nisi ti vidio krivulje okretnog momenta novijih atmo motora. A što se tiče turbaka na mjereno to izgleda daleko drugačije. Evo čak vjerojatno dugi niz godina najbolji turbo benzinac BMW N20 koji kroz službene brojke max okretni moment razvija na manje od 1500 o/min u biti isti dostiže tek nakon 2000 o/min.
Recimo da je Mazda pokazala što se može sa modernim atmo benzincima, a uz sve je zadržala konkurentnu potrošnju, kako u šaljivom NEDC testu tako i u realnim uvjetima.
Vidim da bi nešto slično trebalo biti sa novim FCA FireFly atmo 1.3 motorom naspram 1.0 turbaka.
@N.N.
Postoji novi atmo motor koji ima maksimalni obrtni moment pri sirokom dijapazonu obrtaja, koji?
Kada sam pominjao perfomanse focusa 1.0 sa 125 ks, meni je, recimo, "neobično" da on ubrzava za 11,2, dok megane 1.5 DCI 110 ubrzava za 11,3 ( a focus 1,5 TDCI 120 za 10,7 ).
Opet, ponavljam, ne mislim da je to loše za 1,0, pre je "mršavo", ekologija čini svoje, ali neki savremeni turbaši C segmenta slične snage koštaju manje, a nude (i) veći maksimalni obrtni moment (i bolje perfomanse).
Naravno, nisam u stanju da procenim čija je kriva obrtnog momenta "bolja", ni koji je motor trajniji.
@ Orlo I za te turbo motore su krivulje uljepšanje.Točnije bi bilo reći ima npr. 90 ili 95% maksimalnog okretnog momenta u tom i tom rasponu. Evo ti npr. za poznati BMW 328i: https://s22.postimg.org/8i9y5bydd/krivulja.jpg Jedan od hvaljenijih turbo benzinskih motora. Kaže 250 Nm već od 1250 o/min. Moram reći da su onda čak dosta slagali. Maksimalno je 348 Nm, a i na oko 2500 o/min padne na oko 285 Nm, a to je oko 80% vrijednosti max momenta. Nemam ništa protiv BMW-a. Samo opisujem kako proizvođači lijepo upakiraju brojke na papiru.
I za taj Fiat FireFly 1.3 8v očekujem mjerene brojke. Za sada pak znam da je u testu imao bolja međuubrzanja i nižu potrošnju nego Hyundai konkurent sa 1.0 turbo motor.
Do tada imamo ovo:
https://s15.postimg.org/5r0s9a4tn/Fiat_GSE_engine_12.jpg Preko 85% max momenta već na oko 1750 o/min i nema turbo laga.
@ N.N.
Atmosferski motor i ne moze da ima "turbo lag" jer nije turbo...
Lepe su to brojke za 1.3 GSE motor, mada to je na etanol, a tu je i varijabilni razvod koji omoguca znatno bolje brojke, ali ako on zameni 1.4 motor svakako ce biti napredak u smislu potrosnje, elasticnosti i performansi...
moron 12 Okt 2016, 11:14
Kakav crni dCi i TDci to je propaganda za performanse, samo benzin , zna se šta se ugrađuje u RR , Ferrari...
Sve u svemu meni ta moda sa malim turbo benzincima se čini previše usiljena a i prilično bespotrebna , što pokazuje Mazda sa svojim saug-benzincima.