BMW 114d na testu "Novosti"

Pogon na zadnjim točkovima doprinosi sportskoj vožnji. Dovoljno snažan, a malo troši
Kompaktno porodično vozilo, sportski dizajnirano, sa dovoljno snažnim i ekonomičnim motorom i pogonom na zadnjim točkovima... Samo jedan automobil na tržištu odgovara ovom opisu, a reč je o BMW-u serije 1.
Ne samo da drugi brendovi nemaju u ponudi auto s pogonom koji garantuje zabavu u vožnji, nego je i čuveni bavarski proizvođač najavio da će sledeća generacija “jedinice” imati pogon na prednjim točkovima. Prema našem mišljenju, to je šteta, jer aktuelna serija 1 ima najbolju upravljivost u kompakt-klasi, u šta smo mogli da se uverimo za volanom modela 114d.
Na krivudavom putu, automobil ide kao po šinama, a dodatnom uživanju u vožnji doprinose i kratki hodovi ručice šestostepenog menjača. Bez obzira na skromnu zapreminu i ne toliko mnogo “konja”, ovaj mali turbo-dizel ume prilično dobro da “povuče” zahvaljujući obrtnom momentu od 235 Nm već pri 1.500 obrtaja u minuti.
Na raspolaganju su četiri različita režima vožnje koje možete menjati pomoću okruglog tastera. Tu su “normal”, “eko”, “sport” i “sport +” režim, koji isključuje elektronsku kontrolu stabilnosti. U tom poslednjem najviše do izražaja dolazi BMW-ov pogon na zadnjim točkovima. Moguće je naručiti auto i s pogonom na svim točkovima.
Zamerka je nešto bučniji motor nego što je to poželjno, kao i preglednost pozadi, što je, doduše, boljka većine današnjih automobila. Zadnji parking-senzori će dobro doći, naročito u gradskoj vožnji. Kada je reč o potrošnji, uz opušteno krstarenje na otvorenom putu, skala može da se spusti i ispod četiri litra na 100 kilometara. Na auto-putu (uz poštovanje saobraćajnih propisa), računajte na potrošnju ispod šest, a u najvećim gužvama u Beogradu - šest i po litara.

Sportski spoljšnji dizajn nastavlja se i u enterijeru. Vozačko sedište je niže postavljeno, a mnogobrojna podešavanja sedalnog dela i volana omogući će vam da pronađete udobnu poziciju za duga putovanja. Već prvi paket opreme je izuzetno bogat, a BMW multimedijalni sistem je verovatno najbolji u klasi. Iako tu i tamo može da se nađe poneki komad tvrđe plastike, enterijer je kvalitetan, originalan i opravdava epitet premijum vozila.
Problem nastaje kada na zadnju klupu želite da smestite odraslu osobu višu od 185 centimetara, jer fali prostor za putnikova kolena. Takođe, zadnji pogon je “kumovao” velikom tunelu transmisije, koji narušava udobnost pozadi. Ipak, za decu i manje gabaritne odrasle osobe, “jedinica” će biti sasvim dovoljna, pa može da posluži i kao porodični auto. Gepek od 360 litara je u proseku klase i podesiv je po visini. Kada se obori naslon zadnjeg sedišta dobija se ravna površina tovarnog prostora kapaciteta 1.200 litara.
U svakom slučaju, BMW serije 1 je najpovoljnija ulaznica u nemački premijum segment. Za razliku od mnogih drugih zemalja u Evropi, gde je serija 1 često skuplja od premijum rivala, kod nas najmanji BMW zapravo ima povoljniju cenu od drugih predstavnika visokog društva.
“Jedinica” može da se pazari za nešto više od 19.490 (turbo-benzinac), dok je dizelaš za dve hiljade evra skuplji.
SPECIFIKACIJE:
- Zapremina 1.598 kubika
- Snaga 95 KS pri 4.000 o/min.
- Obrtni moment 235 Nm pri 1.500 o/min.
- Menjač šestostepeni, manuelni
- Pogon na zadnjim točkovima
- Dimenzije:
4.324 x 1.765 x 1.421 mm
- Međuos. odstojanje 2.690 mm
- Rezervoar 52 litra
- Prtljažnik 360/1.200 litara
- Ubrzanje 12,2 sek.
- Maksimalna brzina 185 km/č
Preuzeto sa: Novosti.rs
Nekako mi je tužno. BMW sa samo 95 "konja" ... I samo 235 Nm za dizel od 1,6 litara. Ne da su ga "izduvali", već su ga "vakumirali" ...
Mada, perfomanse mu i nisu tako loše. 12,2 sec je ok.
Zanimljivo je (barem po nekom mom opažanju) da je daleko više serija 3 na ulicama. Kod Audija nisam siguran...
Poz
Nedavno sam imao priliku malo vozati ovaj redizajn model ali 116d , auto se fino vozi, performanse su sasvim ok ali je frktavi trocilindarski zvuk stalno prisutan i što sam primjetio , iz samog podruma obrtaja je totalno mrtav da se hoće ugasiti , znači one situacije kad nije ni za 1. ni za 2. brzine pri skretanju , gdje npr. moj Seat prihvati iz lera bez ustezanja , ovome moraš dodati malo gasa na kvačilu , da se ne bi stresao i ugasio.
Takođe je potrošnja odlična.