Vrele Gume test: Citroen C3 1.2 PureTech/82 Feel

Proglašeni glavnim krivcem za zagađenje vazduha, i kao takvi u bliskoj budućnosti zabranjeni za upotrebu u velikim gradovima, dizel agregati iz godine u godinu beleže značajan pad prodaje. Konstatacija koje se prevashodno odnosi na niže segmente, gde svakako pripada novi Citroen C3
Francuski oproizvođači, pa samim tim i kupci, poznati su kao najveći "zavisnici" od dizel motora. Još do pre par godina, ovi su predstavljali gotovo 3/4 novih vozila, da bi u prošloj godini prodaja pala na "samo" 52 %. No u ovaj podatak uračunata su i laka transportna vozila, kao i ona za firme, bez njih, procenat prodatih putničkih automobila iznosi skromnih 36,7 %.
Razlozi za dobru prođu dizel agregata dobro su poznati, za neupućene recimo da je na to uticala fiskalna politika francuske vlade, zbog čega je već decenijama dizel gorivo osetno jeftinije (15-20 %). Dodamo li na to veoma ekonomične i globalno uzevši uspešne agregate domaćih i stranih proizvaođača, jasno je zašto su ih kupci godinama naslepo kupovali. No, malo po malo, dizel gorivo je iz godine u godinu sve više opterećeno raznim taksama, sa ciljem da se cene ubrzo izjednače sa benzinom, dok je svest o kancerogenim česticama koje ispuštaju, sve prisutnija.
Kompletan članak pročitajte na sajtu Vrelegume.rs