home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako to obično i biva, kada na testu imamo automobil sa ovako dugačkim nazivom u pitanju je najbolje opremljeni model u ponudi. Ne samo što je karoserija nova, već je nov pogonski sistem i paket sigurnosne opreme.

Renault u proteklih par godina ima sveobuhvatnu ofanzivu na praktično sve segmente vozila koje ova kompanija pokriva. Saradnja sa Renault Nissan Srbija nam je omogućila da nam kroz ruke prođu skoro svi raspoloživi modeli ove dve kompanije, tako da kada kažemo da nam je kod test automobila skoro sve novo, to sigurno govori o obimu inovacija koje se nude krajnjim kupcima.

Da budemo precizni, sve novosti koje smo imali prvi put da isprobamo u Talismanu su već prisutne u novoj generaciji modela Espace, ali kako ovaj model nije zvanično ni predstavljen na našem tržištu, tako mi taj model nismo ni imali prilike da vozimo.

Kompletan članak pročitajte na sajtu Nacionalnaklasa.com



čitanja : 4345



Komentari

Ubrzanje 9,9 sa 160 ks i EDC? Bem ti masu, ekologiju i AT...

Je li bolje (za vlasnika) da "DSG" im "suvo" ili "mokro" kvačilo i zašto ?

Autor moron 23 Feb 2017, 18:53

Za vlasnika je bolje suvo , jer je održavanje kao i kod klasičnog ručnog , nema ga , ulje u njemu je lifetime , do momenta zamjene kvačila ,ima manje mehaničkih gubitaka ali je mana što su za manje snage i momente
Mokro zahtjeva prilično skupo održavanje (na 60.000km se mjenja ulje) ali bolje podnosi velika opterećenja pa se samim tim se ugrađuje na motore veće snage i momenta.
Konkretno na Renaultu sam imao prilike pričati sa vlasnikom Taxi Megana 1.5dCi sa EDC mjenjačem koji je imao 340.000km , nije imao problema sa samim mjenjačem tek na 280.000 su popustile lamele , doduše nije stavljao nove jer mu je to gore u Švedskoj bilo preskupo , nego je za manje para prebacio sve sa razbijenog Megana sa 12.000km , sve u svemu je prezadovoljan sa istim.

Autor Đorđe 23 Feb 2017, 20:52

@moron

Ja navijam za ovo "suvo" jer je kod mene takav dsg. Pre par dana radio redovni servis, ulje, 3 filtera (330 maraka u Porsche Sa ako koga interesuje), menjac nista, nikakvo odrzavanje, sedi i vozi. :)

Autor Damko 23 Feb 2017, 21:02

Hvala obojici za objašnjenje za "DSG".

Damko
"3 filtera"? To je bez filtera goriva?

Autor moron 23 Feb 2017, 21:14

Djordje
Kaže jedan "Dukatijevac" da je suvo kvačilo bolje, direktnije, manje održavanja, oštrije ( bolje hvata ), pri šaltanju u nižu nema "ritanja" zadnjeg dela.
Kod mokrog kaže da opiljci idu u ulje i "šaraju" po raznim delovima.
Ali i Dukati sad prešao na mokro kvačilo zbog ekologije kaže.
S druge strane, jedan majstor kaže da je mokro kvačilo pouzdanije od suvog.
( brže se hladi, duže traju lamele ).
Verovatno i jedno i drugo imaju prednosti i mane.

Autor P1 23 Feb 2017, 21:36

Ja sam u upustvu za ceed sa (suvim) "DSG" menjačem čitao i deo gde su opisani uslovi ( učestalo "kreni-stani") pod kojima može doći do "pregrevanja" kvačila i da tada navodno mora da se stane dok se ne ohladi.
A i meni je logično da je "mokro" kvačilo neuporedivo trajnije.

Autor moron 23 Feb 2017, 21:55

@moron

Da, bez filtera goriva. Tako "fabrika" propisuje servis na 75.000 km.
Hm, trebao sam pitati sta me sleduje na 90.000, ide li tad "veliki" servis i sta se sve menja.

Autor Damko 23 Feb 2017, 23:17

Pit , to sam napisao , suvo ima manje mehaničkih gubitaka , što automatski znači da je direktnije ali mokro je robusnije i bolje trpi preopterećenja (postoji masa tuniranih VW-a sa DSG) ali kao što reče , zbog tih mikronskih opiljaka ulje se mora mjenjati , samo što za razliku od motocikala , on ima svoje ulje.
Sa suvim lamelama za tim nema potrebe , jer u samom kućištu nema razlike u radu u odnosu na mehaničke mjenjače , pa je zato lifetime ulje u njemu.

Damko@
Koji je motor u pitanju , kad u VW grupi nijedan TDI i TSI motor nemaju interval zamjene pogonskog remenja ispod 200.000km tj. kod nas popularni "veliki servis"
Na 90.000km se mjenjalo na prastarim motorima iz 90-ih.

Jedino što kod nas se vole pozivati na "otežane" uslove korištenja ,što nema nikakve veze sa remenjem kao pasivnim elementom na koje ne utiče ni kvalitet goriva ni kvalitet ulja.
Znam dok sam bio u Renaultu , preporuka za zamjenu je bila 60.000km ili 4 godine , dok po broju šasije kad otvoriš u elektronskom obliku održavanja , i za vozila sa našeg tržišta , stoji za dCi 160.000km ili 6 godina a za benzince 120.000 ili 5 godina.
Lanac je druga stvar i njegovo trajanje direktno zavisi od kvalitete i učestalosti zamjene ulja.
Upravo to je razlog havarija npr. na BMW N47 motorima , konstrukcijski propust sa jednorednim lancima u kombinaciji sa održavanjem u long life terminima je siguran put u havariju , na sve to garnirano smještajem lanaca do mjenjače , sa zadnje strane motora.

Autor Đorđe 23 Feb 2017, 23:48

@Đorđe

1.6 CR TDI, 90 HP. Menjac DSG 7 brzina. Odlicno ako nema "velikog" servisa, castim pice. ;)
Iskreno ne znam kakav je plan odrzavanja, ako znas nesto vise o odrzavanju ovog motora i nekim dodatnim karakteristikama napisi, svaka informacija je dobrodosla.

Autor Damko 24 Feb 2017, 00:20

Prvi komšija mi ima Passata 2011.g. sa tim motorom , samo je njegov 105KS i ručni mjenjač.
Sad ima nekih 230.000km , on je radio zupčasti na 202.000 (po planu održavanja na 210.000km)
Dosad nije imao nikakvih problema , jedino prije nego ga je uvezao mjenjan je EGR ventil na nekih 160.000km , to je jedino vandredno što je našao u servisnoj dokumentaciji.
On radi uljne servise na 15.000 a ostale filtere svaki drugi servis.
Interesantno , kad je došao iz Njemačke , OEM VW filteri su bili made in BiH ;)
Što se tiče motora nema zamjerki ali ostalo je korak unazad na prethodne Passate, prije njega je imao Passata 3BG , uzet sa 160.000km , prodan sa 340.000km , nikad ništa nije dirnuto oko trapa , ovome su već mjenjani oni veliki seleni napred , desna prednja opruga pukla...

Autor Đorđe 24 Feb 2017, 01:38

Damko
Imam kod sebe "plan održavanja" iz 2014. za "škodin" 2.0 TDI i 1,4 TSI (oba EURO 5).
Kod oba je veliki servis planiran na svakih 180.000 km ili 5 godina.

Autor moron 24 Feb 2017, 09:16

Damko,

Evo ti i cena delova "velikog servisa" u Srbiji, u servisu Škode ( na dan 29.05.14. ):

Zupčasti kaiš 20.815,00
Zatezač zupčastog kaiša 7.780,00
Roler zupčastog kaiša 3.866,00
Roler zupčastog kaiša gornji 3.138,00
Pumpa za vodu 24.754,00
Antifriz g 13 1.270,00
Trakasti kaiš 2.128,00
Zatezač trakastog kaiša 5.429,00

Autor moron 24 Feb 2017, 09:46

To je 2.0 TDI

Autor moron 24 Feb 2017, 09:47

@Đorđe
@moron

Hvala na informacijama.

Autor Damko 24 Feb 2017, 18:27