Prvi utisci: Dacia Sandero TCe 90 Easy-R

Krajem prošle godine, na promociji u Šibeniku, mogli smo videti restilizovane modele Sandero, Stepway i Logan MCV. Sada na NK TEST stiže Sandero, sa još jednim novitetom u vidu automatskog menjača.
Na restilizovanom Sanderu druge generacije, predstavljenom 2013, promenjene su svetlosne grupe, koje sada imaju moderna LED dnevna svetla napred i drugačiju, dosta atraktivnija, zadnja svetla.

Ipak, nije u pitanju samo bolji izgled već i efikasnost. Nova prednja svetla bolje osvetljavaju put što omogućava prijatniju noćnu vožnju. Unutra, ima par novih detalja, ali samo jedan baš značajan – položaj tastera podizača prozora. Do sada, oni su uvek bili na dnu centralne konzole za prednje podizače, odnosno iza ručne kočnice za zadnje. Posle dosta velike „kuknjave“ od strane novinara, a verovatno i kupaca, Dacia je odlučila da ovo promeni i postavi dotične tastere na uobičajeno mesto – na rukohvate vrata.

Prilikom ranijih Sandero susreta, probali smo TCe 90, a ovoga puta vozimo taj isti motor, ali u paketu sa novim Easy-R automatskim menjačem. U stvari, to je automatizovani ručni menjač sa kojim Dacia želi da odgovori zahtevu kupaca da Sandero ponudi ima bar neki automatik. Easy-R se po svojim performansama teško može porediti sa nekim standardnim automatskim menjačem. Ovo se najviše osećaja u „glatkoći“ promene stepena prenosa, jer se u nekim situacijama može primetiti lagano štucanje motora kod promena na niže (pri malim brzinama) ili sporosti pri promenama na više.
Easy-R menjač ima kraće prenose odnose u poređenju sa ručnim menjačem, što omogućava TCe 90 motoru nešto bolje ubrzanje „u brzinama“. Sa druge strane, ukupne performanse su slabije u odnosu na verziju sa ručnim menjačem, a izmereno ubrzanje do 100 km/h je čak 14,8 sekundi, mnogo sporije od fabričke deklaracije.

Pored toga, menjaču treba mu dosta vremena da odreaguje u nekim situacijama pa broj obrtaja ide na 3000-3500 bez neke preke potrebe. Naravno, tu je ručna opcija, mada teško da će to neko to koristiti. Šteta, jer se Easy-R tada ponaša bolje. Nije brži, ali bar sluša komande, što znači da uvek radi ono što mu se kaže, sem ako to nije fizički moguće zbog broja obrtaja. Uglavnom, ni jednom se desilo da hoću da promenim brzinu, a da menjač odbija poslušnost.
Prosečna potrošnja testa je ravno 6 litara, ali se na nešto veću potrošnju mora računati kada su u pitanju automatski menjači. Sam TCe90 radi fino, ne troši mnogo i nudi stvarno dobre performanse sa obzirom na svoju zapreminu i „registarski razred“ u koji ulazi. Čim je cena u pitanju, Dacia je tu na svom terenu, pa testirani Sandero košta 9.890 evra. To podrazumeva Laureate paket opreme i Easy-R menjač.
Preuzeto sa: Nacionalnaklasa.com