Fiat 500L facelift na probi Auto magazina

Ekipa Auto magazina ima ekskluzivnu priliku da prisustvuje svetskoj prezentaciji restilizovanog "fijata 500l". Trenutno se vozimo produženom verzijom "vagon" opremljenom najjačim dizel motorom "1,6 mjet" od 120 KS
Fijat je napravio pravi mali spektakl prilikom svetske prezentacije obnovljenog modela “500l”. Novinare su okupili u staroj zgradi fabrike Lingoto. Ovo zdanje sa početka dvadesetog veka bila je fabrika automobila, ali i test centar, jer na krovu ima ovalnu pistu. Sada je pretvorena u muzej, kongresni centar i hotel.
Kompletan člank pročitajte na sajtu Magazinauto.com
"Zadnji branik je takođe nov. Izmeštena su “rikverc” i svetla za maglu."
Sa slika se jasno vidi da to nije tačno, jer je kod Livinga ( sada Vagon-a ) ostavljen stari branik, sa istim položajem svetala.
I ovako jedno 20 godina, do slabe prodaje. :)))
Sad je najbolje vreme da tražimo novog investitora u sektoru proizvodnje automobila pošto očigledno je da je FIAT (sa modelom 500L) postao vic industrija u svakom smislu i svakom pogledu.
Nema šta da tražimo investitora, oni sami dođu ako ih zanima u nekoj zemlji da naprave fabriku.
Da ih je zanimala Srbija došli bi odavno, nebi nas zaobilazili i išli u Rumuniju, Mađarsku, Tursku i dr.
Možda ljudi misle da smo se usrećili sa FIAT-om pa ih zato nema? U svakom slučaju, zavisiti od jedne fabrike automobila (kakav je FCAS) je rizično te zbog toga dobro bi nam došla (barem) još jedna fabrika ovakve vrste, ali sa dugoročnijom vizijom, zaokruženom proizvodnjom i automobilima niže cenovne klase (kada su u pitanju entry level modeli).
A mi smo kao bitni proizvođačima automobila pa bi došli ovde? Znaš li koliko se godišnje proda novih automobila u Mađarskoj ili Rumuniji? Fit je prvobitno i planirao da napravi fabriku u Rumuniji, ali je došao ovde i debelo se prevario.. Rumuni bi svakako mnogo više kupovali 500L od nas.
@auto, ako možete da postavite prodaju novih automobila po državama, mislim da se i u Hrvatskoj proda više nego kod nas.
Niko od velikih investitora ne dolazi u neku stranu zemlju da investira iz ljubavi prema toj istoj zemlji nego se isti rukovode u skladu sa svojim interesima kao i u skladu sa lobiranjem (jer da bi neko došao moraš da ga vučeš za rukav) jer čim neko želi da investira van svoje zemlje znači da postoji mogućnost, uz naravno već ponovoljeno lobiranje, da dođe i investira. Tu lobiranje dolazi kao ključna stvar u ovoj priči, a svi znamo da smo mi najgori po tom pitanju. Faktički svi sused su bolji od nas po tom pitanju, a što se i vidi po tome što nas investitori iz sektora proizvodnje automobila zaobilaze i investiraju u Mađarsku, Rumuniju, Bugarsku, samo ne u Srbiju, nakon FIAT-a. Možda i mi sami šaljemo takvu poruku. Da nam posle FIAT-a novi investitor u tom segmentu nije potreban, a što ja mislim da je sasvim pogrešno jer nam itekako treba još koji investitor u sektoru prozvodnje automobila jer on sa sobom povlači i nmnoge proizvođače auto-delova. Od Vučićevog pozivanja komponentaša u Kragujevac nema ništa pošto neće niko u Kragujevac bez toga da je uvezan sa proizvođačem automobila. Sam prozvođač automobila, sasvim je jasno da drektno malo zapošljava ljudi, ali isto tako i mnogo više ljudi kod komponentaša, pod uslovom da je proizvodnja lokalizovana (što nije slučaj sa proizvodnjom delova za FIAT 500L).