Test: Hyundai Ioniq

Ne tako davno, Hyundai je bio jeftina južnokorejska marka, oko koje su se zbijale šale i dodavali neprilični epiteti. Jedino, dok smo se mi podsmevali oni su radili. Hyundai je postao ozbiljan globalni igrač, pa i trendseter koji prodaje milione vozila.
I što je još važnije, nema nikakve komplekse da stane na crtu nijednom izazovu. A trenutni svetski izazovi su jasni: samnjiti ili potpuno elimisati emisiju CO2 i autonomna vožnja. O tome ćemo se naslušati u narednim godinama. O prvom kroz nekoliko trenutno raspoloživih rešenja koja se svode na hibridni pogon, električna vozila i gorive ćelije. O drugom…nećemo ovom prilikom. Oko autonomne vožnje i “povezanosti” će se polomiti još mnogo kopalja, što oko tehničkih, što oko zakonskih, pa čak i sociološko/etičko/moralnih pitanja.
Vratimo se alternativnom pogonu. Da li je hibridni pogon koristan i praktičan ili ste sebi samo natovarili nepotrebnu komplikaciju na vrat?
Hyundai je krajem prošle godine svetu ponudio svoje rešenje sa alternativnim pogonom, i to ne samo jedno, nego je svoj Ioniq kupcima ponudio u tri varijante: hibrid, plug in hibrid i potpuno električno vozilo. Na Dmotion test je stigla hibridna verzija ove fastback limuzine, što znači kombinacija benzinskog i elektro pogona.
Kompletan članak pročitajte na sajtu Dmotion.rs