Škoda Oktavia vRS 2,0 dizel, 184 KS – Plavi grom u Beogradu

Upravo smo stigli sa probne vožnje….a naš automobil je bio posebno zanimljiv. Da, baš tako, reč je o perfektno konstruisanom i zamišljenom „PLAVOM GROMU“ sa 184 KS, o odličnoj ŠKODI OKTAVIJI vRS.
Model kojeg smo testirali predstavlja sjajno rešenje snage, pokretljivosti, posebno PROSTRANOSTI, opremljenosti i BEZBEDNOSTI…kada se vozi normalno. vRS OKTAVIA zaista besprekorno ubrzava, ima više nego dobar obrtni moment a uz pomoć moćnih kočnica i velikih diskova zaustavlja se kao trkački auto. Naša plava OKTAVIA je opremljena po svim modernim standardima, poseduje odličnu instrument tablu, ekran sa navigacijom i mnogim drugim podacima, vozačevo i suvozačevo sedište je ekstra moderno, ima sistem za samostalno parkiranuje, kameru za pogled unazad, senzore za lakše parkiranje, panoramski krov, naravno odličnu klimu…..a ono čime se vlasnici svake OKTAVIE baš ponose odnosi se na prostranost gde su zadnja sedišta i na veličinu prtljažnog prostora. Sasvim je neobično da DANAS jedan automobil ima toliko prostora za putnike na zadnjim sedištima i da poseduuje baš OGROMNU ZAPREMINU takozvanog gepeka.

Vlasnik ovog vRS-a je tehnički urednik sajta MOJ SVET BRZINE, mladi VLADIMIR KATIĆ a prvo što nam je rekao, kada je pre nekoliko meseci kupio ovu OKTAVIU iz 2015. godine, bilo je:
„Uopšte nemam utisak da je reč o motoru koji se pokreće uz pomoć dizel goriva“
Taj utisak je potpuno realan, motor je tih a ono što impresionira je i njegovo „ležanje“ u krivinama. vRS OKTAVIA ide kao po šinama i kada se oštrije vozi, malo je spuštena i TVRDA, a to su odlike sportskih vozila….

Kada smo maločas upotrebili reč, TRKAČKI, i ova ŠKODA a i mnogi, mnogi modeli iz nekadašnje ČEHOSLOVAČKE i mesta MLADA BOLESLAVA ima puno dodirnih tačaka sa sportom i svetom brzine…OKTAVIA je pregršt puta stizala na najveće RELIJE SVETA….a raniji, zapravo mnogo ranije kreirani modeli su stekli BLISTAVU SLAVU.
Ako bi i dan danas nekog starog gospodina u Češkoj upitali o vezi ŠKODE i SPORTA, mogao bi da vam priča danima o nastanku tog imena i o tvorcima, VACLAVU KLEMENTU i VACLAVU LAURINU. ŠKODA će iduće godine, 2020. obeležiti 125 GODINA POSTOJANJA….jubilej vredan divljenja. U dve velike knjige, L/K – ŠKODA 1895-1995 opisana je u tančine storija o ljudima koji su zahvaljujući svom znanju, trudu i upornosti zadužili ceo svet…
Stariji ljubitelji jugoslovenskog auto sporta dobro se sećaju ZLATNIH GODINA YU RELIJA, kada je u BEOGRAD stizala kompletna ekipa ŠKODE, sa mnogim modelima, od kojih je 130 RS bio PRAVO pravcato čudo. Podsećamo da smo već odavno pisali o vrhunskim majstorima relija koji su svojim vožnjama oduševljavali navijače na AVALI, DIVČIBARAMA, TARI i drugim planinama SRBIJE, gde su se održavali brzinski ispiti EVROPSKOG ŠAMPIONATA, gde su se vozili maratonski reliji od preko 2500 kilometara, što je danas nezamislivo u popularnom WRC-u (RELIJU ŠAMPIONATA SVETA).
Čehoslovaci su se prvi put pojavli u JUGOSLAVIJI, na YU RELIJU, još 1970. godine, kada su medju 109 posada, na stazi od 2442km. VITASEK i JELINEK, sa „škodama 110 L“ zauzeli prva mesta u klasi i 6. i 7. u generalnom. Te 1970. godine na tom 4. YU RELIJU (od KOPRA, LJUBLJANE, MARIBORA, ZAGREBA, SL.BRODA, OSIJEKA,VUKOVARA, BEOGRADA, VALJEVA,TITOVOG UŽICA, BAJINE BAŠTE, KRALJEVA i VRNJAČKE BANJE) pobedio je čuveni SRBIN, JOVICA PALIKOVIĆ u „renou 8 gordini“. Potom, DEVET godina za redom ČEHOSLOVACI dolaze u BEOGRAD, a ČETIRI GODINE uzastopno pobedjuju i u klasi i u GENERALNOM PLASMANU (prvu pobedu je zabeležio maestralni SVATOPLUK KVAJZER, pa onda MIROSLAV ZAPADLO i VACLAV BLAHNA, sa „škodama“ 110 R i 130 RS).
Na ovom sajtu ste puno puta čitali o najboljim vozačima EVROPE i SVETA koji su u najvišem rangu relija pobedjivali za volanom „ŠKODE“….najsvežiji je primer mladog 18. godišnjeg Finca KALE ROVANPERA, koji je pre nedelju dana pobedio na FINSKOM RELIJU 2019. u klasi WRC 2.
TEHNIČKI PODACI „ŠKODE OKTAVIE vRS, 2,0 dizel 184 KS , 2015:
Masa po specifikaciji: 1473kg
Zapremina gepeka: 590 / 1580 l
Duzina / širina / visina: 4685 mm / 1814 mm / 1449 mm
Zapremina motora: 1968 cm3
Broj cilindara: 4
Snaga: 184 KS na 3500 obrtaja
Obrtni moment: 380Nm na 1750
Diesel Commonrail, Turbocharger / Intercooler, DPF
Emisija: 129 g/km CO2 EURO V J
Najveća brzina: 230km/h
0-100 po specifikaciji: 8.2 sec.
Srednja izmerena vremena:
400m: 15.6 sec.
0-50: 2.7 sec.
0-100: 7.4 sec.
0-130: 12.2 sec.
0-160: 19.3 sec.
Pogon na prednjim točkovima
DSG 6 stepeni automatski menjač sa sekvencijalnim modom
Izvor: Mojsvetbrzine.rs