home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Lada 4x4

Od kraja 2019. godine AvtoVAZ proizvodi obnovljenu Ladu 4x4, svima poznatu po starom imenu Niva. Prve utiske iz vožnje su preneli novinari ruskog mesečnika Za Rulem (Za volanom) koji su isprobali Nivu i pre dolaska kod dilera pa je zanimljivo videti kako im se dopao kultni terenac koji je ušao u 44. godinu života.

Lada 4x4

Neke grandiozne metamorfoze se nikako nisu dogodile, iako je prošlo skoro 30 godina od poslednje značajne modernizacije Nive, prenosi Radiosarajevo.ba. Lada je odlučila da ozbiljno ažurira samo unutrašnjost. Ipak, ove promene su uočljive i izazivaju pozitivne emocije. Glavna novost je potpuno nova armaturna ploča na kojoj se nalazi takođe nova centralna konzola s okruglim komandama klime, grejanja i ventilacije - umesto dosadašnjih "klizača".

Lada 4x4

Prednja sedišta su postala puno bolja po obliku, profilu i punjenju. Na zadnjoj klupi je, kao i ranije, malo prostora. Za pristup je ponovo potrebno malo gurnuti prednja sedišta pa ih preklopiti. Prema rečima stručnjaka kompanije AvtoVAZ, na vratima se pojavio novi zaptivni materijal. Samo poznavalac još može otvoriti prtljažnik - uz pomoć ručke na bočnoj ploči u kabini. Prtljažnik je jednako mali, ali u njemu se pojavila 12-voltna utičnica i nova brava.

Lada 4x4 nije pretrpela promene spoljašnjeg dizajna ako se izuzme novi prednji branik s integrisanim maglenkama na bolje opremljenoj verziji Urban.

Ono zbog čega su Rusi ponosni na Nivu su njene terenske sposobnosti. Motor snage 83 KS nikada nije bio dovoljan za automobil, ali ako se vešto koristi menjač i reduktor, onda u većini slučajeva nema problema. Izašli smo iz impresivnih gudura, a prilično daleko otići će i čak i neiskusni vozači. Ne morate razmišljati o kvalitetu puta dok vozite Ladu 4x4 zahvaljujući standardnoj metalnoj zaštiti.

Svi koji sede za volanom Nive znaju da će potrošnja goriva biti velika. Kada se vozite u automobilu sa 1,7 litarskim motorom pri brzini od 105-110 km/h, treba računati na 10,5 litara na 100 km. A rezervoar je i dalje skromnog kapaciteta: 42 litre u 3-vratnoj i 65 litara u dugačkoj verziji sa pet vrata.

Jedna od želja vozača Nive je uvek bilo smanjenje nivoa buke i vibracija. Proizvođač je o tome malo razmišljao: Na novoj Ladi 4x4 posebne pločice za zvučnu izolaciju su zalepljene posebno na vrata i na haubu. Ali nemoguće je reći da to radikalno menja situaciju. Pri brzini od 60 km/h u petom stepenu prenosa u kabini je takva buka da se ne čuje ni šum vetra ni zvuk gipkih guma. Sve poklopi tutnjava motora i zavijanje kućišta menjača i reduktora.

U osnovnoj konfiguraciji automobil košta 554.000 hiljade rubalja (skoro 8.000 evra), a od standardne opreme dolaze ABS, servo upravljač, električni prozori, audio priprema. Grejanje retrovizora i sedišta, klima uređaj su ostavljeni za više nivoe opreme.

Koliko će još Lada 4x4 trajati na montažnoj liniji, definitivno je nemoguće reći. Do 2023. godine sigurno. Tada bi trebalo da se pojavi automobil nove generacije, nastao uz pomoć tehnike Renaulta. Ali takav automobil će koštati mnogo više.

Takođe je moguće da na tržištu istovremeno budu tri Nive: klasična (4x4), Chevrolet Niva i buduća nova generacija modela. Bez obzira na modernije rođake, oni koji vole tradicionalnu Nivu i dalje će je kupovati.

Prednosti: Terenske sposobnosti, cena, nepretencioznost.

Nedostaci: Nedovoljno snage, neudobnost (posebno za visoke osobe).

Komentar: Sjajan automobil za uloženi novac, model koji uvek ima svoju publiku. Odnos cene i kvaliteta je na vrhu, što opravdava interes kupaca čak i 43 godine nakon rođenja Nive. Najbliži konkurent po nameni i veličini - Suzuki Jimny - je tri puta skuplji…

Izvor: Radiosarajevo.ba / Za rulem

Foto i video: Za Rulem



čitanja : 6767



Komentari