home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Citroen Ami

Izgleda kao igračka, a nosi ime jednog od najslavnijih modela Citroëna koji je punih 17 godina bio u proizvodnji (1961-1978). Sada, 42 godine nakon originalnog Amija, Citroën najavljuje istoimenog naslednika, a novinari u zapadnoj Evropi su već imali priliku da ga isprobaju.

U najboljoj tradiciji Citroëna, Ami prevazilazi sve uobičajene dizajnerske ideje. Novi Ami je plastični kockasti dvosed s električnim pogonom, a razvija brzinu 45 km/h.

Citroen Ami

Plastično kućište, dugačko samo 2,41 metara i široko 1,39 metara, izgleda kao valjana putnička ćelija, nasuprot kojoj čak i Smart izgleda kao automobil za odrasle.

Ami se sastoji od manje od 250 delova. Prednji i zadnji deo imaju apsolutno identičan oblik, samo svetla različitih boja u udubljenjima i registarskoj tablici otkrivaju prednji i zadnji deo. Još jedan kuriozitet: Suvozačeva vrata se otvaraju klasično, a vozačeva obrnuto, odnosno "suicidalno" prema automobilskoj terminologiji.

Unutrašnjost izgleda poput tvrdog plastičnog kalupa, u kojem dve osobe, zahvaljujući visini od 1,52 metra, imaju iznenađujuće dosta prostora iako sede na uskim sedištima. Vozačevo sedište može da se pomera uzdužno, suvozačevo je fiksirano. Kao aluzija na istoriju Citroëna, bočni prozori su preklopljeni u sredini, baš kao i na legendarnom Citroënu 2CV.

Novi Ami definitivno nije pravi automobil. Zvanično je kategoriozovan kao "lagano vozilo na četiri točka za putnički prevoz L6e-BP". To su vozila koja, recimo u Nemačkoj, razvijaju maksimalnih 45 km/h, mogu da ih voze osobe s napunjenih 16 godina i vozačkom dozvolom za mopede.

Dakle, Ami nije namenjen za nadmetanje s automobilima, već kao alternativa javnom prevozu, dvotočkašima ili e-romobilima. Kao ciljna grupa, Citroën se zato prvenstveno fokusira na mlade ljude koji žele alternativu lokalnom javnom prevozu ili dvotočkašima u gradu.

Pritiskom na jednostavno dugme za vožnju levo od vozačkog sedišta, korakom na papučicu i uz tipično zujanje, zakotrlja se mali dvosed na 14-inčnim točkovima. Radijus okretanja iznosi 7,20 metara, ali glavni prostorni adut je ono što ne uspeva čak ni Smartu – parkiranje pod pravim uglom.

To čini Ami idealnom za gužve u centrima velikih gradova. Uprkos maloj snazi od nešto manje od 8 KS (6 kW), zahvaljujući svom električnom poreklu, hitro poskoči na semaforu. Prazan dvosed (bez putnika) je težak 471 kilogram, od čega se 69 kilograma može pripisati bateriji kapaciteta 5,5 kWh.

Jedini nedostatak je pozadinska buka. Plastična kabina je slabo izolovana tako da se električni motor može čuti puno glasnije nego inače, kao i šum kotrljanja točkova.

Citroën Ami nije namenjen ni napravljen za duge staze. Nakon maksimalno 75 kilometara, automobil mora da bude priključen na punjač za struju. Međutim, to može da bude bilo koja uobičajena kućna utičnica koja će bateriju potpuno napuniti za samo tri sata.

U Francuskoj su narudžbine za Ami počele da se primaju u julu, a prvih hiljadu primeraka je razgrabljeno po ceni od 6.900 evra. Sa 2.644 evra avansa i uz vladinu subvencije od 900 evra, Ami se može i iznajmiti za 19,90 evra mesečno.

Izvor: Radiosarajevo.ba

Foto: Citroen

U nastavku i nekoliko testova evropskih novinara:







čitanja : 4822



Komentari