Treća sreća za Speciala
![Zastava 101 Zastava 101](https://autoblog.rs/gallery/108/zastava-101-special.jpg)
Ako ne računamo proizvodnju oružja i automobilski početak putem nekoliko niskotiražnih modela koji su sklapani u Kragujevcu, istoriju Zastave najviše pamtimo od početka proizvodnje čuvenog Fiće.
Automobil koji je motorizovao naciju zbog svoje pristupačne cene nije bio previše komforan kako za putnike, tako i za prtljag, iako je neretko prevozio četvoročlane ili čak petočlane porodice do mora uz gomilu stvari na krovu. Usledio je Tristać koji je kao limuzina doneo pozamašnog prostora ali njegova cena nije odgovarala svima. Oba ova problema rešila je Zastava 101 čija proizvodnja je započeta krajem 1971. godine. Iole prostran, pristojne cene i sa petim vratima zahvaljujući kojima je čak i građevinski materijal lako prevožen, osigurali su mu dugu budućnost u domaćoj upotrebi.
Kompletan članak na sajtu Autoslavia.com